O aterizare fortat� si semne de �ntrebare
• o aterizare fortat� a unui avion, la �nceputul acestei luni �n Dumbrava Rosie, este �nv�luit� �n mister • trei persoane care se aflau pe „pist�“ au �ncercat s�-i mint� pe pompierii care au ajuns la fata locului, spun�ndu-le c� nu au v�zut nici un avion cu probleme • aparatul a fost g�sit �n cele din urm�, timp �n care cele trei persoane au zbughit-o cu un alt aparat • el apartine firmei Sobras Impex Bac�u • contactat telefonic, patronul firmei a declarat c� nu comenteaz� evenimentul si a amenintat cu instanta • Circumstantele �n care un avion ultrausor a aterizat fortat, la �nceputul acestei luni, �ntr-un lan de porumb situat pe raza comunei Dumbrava Rosie, s�nt �nv�luite �n mister. Cazul a fost adus la cunostinta reprezentantilor Centrului de Investigatii si Analiz� pentru Siguranta Aviatiei, institutie care are printre atributiuni cercetarea unor astfel de nedorite evenimente. C� ceva este �n neregul� �n toat� aceast� poveste este demonstrat si de pozitia patronului societ�tii care detinea �n proprietate avionul. Gic� Prisecariu, patronul firmei b�c�uane Sobras Impex, le-a spus redactorilor de la Monitorul c� nu comenteaz� incidentul si i-a amenintat c�-i va da �n judecat� �n cazul �n care va apare un articol �n ziar pe aceast� tem�. Prisecariu fusese rugat s� comenteze incidentul aviatic, dac� se afla sau nu �n zon� �n momentul respectiv, iar dac� la mans� s-ar fi aflat, asa cum spun anumite surse, Vasile Armean (sau Armenea) un cunoscut om de afaceri sucevean. Cel mai probabil, r�spunsurile la toate aceste �ntreb�ri vor fi oferite de inspectorii bucuresteni la sf�rsitul anchetei.
„Un avion a aterizat �n p�pusoi“
�n dimineata de 3 septembrie, �n jurul orei 9,38, o persoan� a sunat la 112 si a reclamat faptul c�, la Dumbrava Rosie, s-a pr�busit un avion. Spre locul indicat au plecat at�t politistii, dar si pompierii. Prima care a ajuns a fost echipa ISU format� din patru subofiteri, un ofiter si o autospecial�. Salvatorii au g�sit un aparat de zbor care se afla �n zona unei piste de aterizare amenajat� pe un teren. L�ng� avion se aflau trei persoane care, asa cum era si normal, au fost �ntrebate dac� �n zon� s-a produs o aterizare fortat�. Au negat, spun�nd c� singurul avion din zon� este cel l�ng� care se aflau si care probabil a produs un nor de praf �n momentul ateriz�rii, lucru care ar fi dus la anuntarea prin 112 a evenimentului. �n aceste conditii, pompierii s-au �mbarcat pentru a reveni la baz�, moment �n care au v�zut �n lanul de porumb, de pe cealalt� parte a soselei, coada unui alt avion. „Cabina autospecialei fiind mai �nalt�, pompierii au reusit s� vad� coada avionului, care iesea din lanul de porumb si au pornit imediat s� vad� despre ce este vorba“, ne-a declarat un ofiter. Salvatorii au g�sit aparatul de zbor de agrement, marca D-MBTY, care aterizase fortat �n lanul de porumb, si au constatat c� acesta a suferit avarii usoare. �n timp ce pompierii militari evaluau starea avionului, cele trei persoane aflate l�ng� avionul aflat pe pista amenajat� �n apropiere s-au urcat �n aparatul de zbor si au decolat, f�r� s� ofere alte detalii. Unul dintre pompieri a constatat c� motorul era fierbinte si a c�utat imediat s� scoat� bornele de la acumulator pentru a elimina orice risc de incendiu. Trebuie precizat c� �n zon� se afla o suprafat� �nsemnat� cultivat� cu porumb, aterizarea avionului distrug�nd o suprafat� de aproximativ 50 de metri. „Conform procedurilor specifice care se aplic� pe timpul asigur�rii misiunilor PSI, pompierii militari au verificat zona si interiorul aparatului pentru a se asigura c� nu exist� victime sau alte motive care s� fi condus la abandonarea aparatului de zbor si au �ncercat s� deconecteze bornele acumulatorului, deoarece motorul era fierbinte, moment �n care s-a declansat o parasut� aflat� �n dotarea avionului aterizat fortat. Aparitia unor probleme tehnice �n urma impactului suferit pe timpul ateriz�rii fortate ar fi putut conduce la declansarea unui incendiu care ar fi creat probleme deosebite �n conditiile �n care suprafata cu porumb era foarte mare si �n apropierea zonei cu locuinte. Personalul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgent� este investit cu exercitiul autorit�tii publice, pe timpul si �n leg�tur� cu �ndeplinirea atributiilor de serviciu, potrivit articolului 30 (2) din Ordonanta de Urgent� nr. 21 din 15 aprilie 2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgent�“, a declarat maiorul Iulian Jugan, purt�torul de cuv�nt al ISU Neamt. Sursele noastre ne-au povestit cum c� cel care foloseste respectivul aparat de zbor s-ar fi sup�rat c� pompierul a declansat parasuta, �ntruc�t armarea si reintroducerea ei �n locul special amenajat ar costa c�teva mii de euro. N-am reusit s� afl�m dac� lucrurile au stat �ntocmai, pentru c� patronul firmei care detine respectivul aparat nu a vrut s� comenteze incidentul.
|