Relatia cadre medicale - pacienti sc�rt�ie cam r�u
• ast�zi, �n sedinta de Comitet Director va fi luat� �n discutie si aceast� problem� • la sedint� au fost invitate si asistentele sefe • Felul �n care se poart� cadrele medicale, �n special asistentele si infirmierele, cu pacientii internati nu este deloc pe placul sefilor Spitalului Neamt si nici al celor de la Consiliul Judetean. Au ajuns demult la urechile acestora diverse pl�ngeri venite de la bolnavi sau de la rudele acestora, care s-au pl�ns de faptul c� se tip� la ei, c� li se vorbeste nepoliticos sau c� s�nt repeziti, iar dac� pun ceva �n buzunarul larg deschis, se schimb� rapid si atitudinea. Orice unitate sanitar� este finantat� si �n functie de num�rul de pacienti internati, iar plec�rile �n mas� ale bolnavilor c�tre alte spitale nu face nici un bine nim�nui, ci doar aduce pierderi. Tocmai pentru a p�stra pacientii aici, echipa managerial� a unit�tii sanitare a considerat c� si atitudinea personalului fat� de pacienti este extrem de important� si trebuie musai schimbat�, deoarece de aceasta poate depinde de multe ori renumele unui spital. „Degeaba oferi servicii foarte bune si faci din punct de vedere medical totul ca la carte, dac� atitudinea si comunicarea cu bolnavul este dezastruoas�. Trebuie s� schimb�m neap�rat acest aspect, s� facem �n asa fel �nc�t pacientii s� se simt� bine pentru c� si asa se afl� �ntr-o situatie nefericit�, nu mai trebuie sup�rati suplimentar. Pe de alt� parte, fiecare dintre noi avem probleme personale la serviciu, dar cei cu care colabor�m nu au nici o vin� si nu trebuie s� ne v�rs�m ofurile pe ei“, a declarat Vasile Pruteanu, presedintele CJ Neamt.
De aceeasi p�rere este si echipa de conducere a Spitalului Neamt, care, la sedinta de Comitet Director de ast�zi, si-a propus s� cheme si asistentele sefe pentru a lua �n discutie relatia cadre medicale-pacienti. „Oamenii se pl�ng cel mai des nu de lipsa medicamentelor sau de serviciile medicale, ci de felul �n care se poart� personalul cu ei, de comunicarea ce nu este tocmai politicoas�. Din aceast� cauz�, am decis s� discut�m si cu asistentele sefe pentru a transmite colegelor s�-si revizuiasc� comportamentul si s� fie �ntotdeauna amabile si politicoase cu pacientii. S� sper�m c� vor �ntelege de vorb� bun�, �n cazul �n care mai apar astfel de sesiz�ri, vom lua �n calcul si aplicarea unor sanctiuni“, a precizat medicul Iosif Koszeghi, directorul medical al SJU Neamt. Se pare c� se interntioneaz� introducerea unor chestionare de satisfactie a bolnavului. La externare, fiecare bolnav va primi un set de�ntreb�ri �n care va spune si dac� a avut nemultumiri, felul acestora, dar si numele celui sau celei care s-a comportat necorespunz�tor. Dac� 3 astfel de chestionare vor viza acelasi angajat, acesta va fi sanctionat, iar �n final, dac� va persista �n comportamentul nepotrivit, va r�m�ne f�r� slujb�.
|