POLITISTII SE �NTORC LA TOACLA CU SIREN�
• posturile de politie au fost dotate, �nc� din anul 2005, cu biciclete, dar acestea s�nt folosite foarte rar • se pare c� dup� reorganizarea Politiei Rurale, sefii de post vor r�m�ne f�r� masinile din dotare si vor fi nevoiti s� mearg� cu bicicletele • „Dac� cineva crede c� �n 2011 poti s� faci fat� situatiei operative cu bicicleta se �nseal�“, ne-a spus un politist • oamenii legii spun c� s-au ferit s� foloseasc� bicicletele din cauza glumelor r�ut�cioase ale oamenilor • Reorganizarea Politiei Rurale se apropie cu pasi repezi de finalizare, iar actualilor sefi de post li se preg�teste o surpriz�. Exist� voci care afirm� c� ei urmeaz� s� se transforme �n sectoristi si vor r�m�ne f�r� masinile aflate acum �n dotare, autoturismele urm�nd s� ajung� la sectie si folosite de politistii care vor activa �n sectorul de patrulare. �n aceste conditii, politistii care vor r�m�ne �n comune nu vor avea dec�t o singur� solutie, si anume bicicleta. Sau masina personal� ori a vreunei cunostinte, c� asa st�teau lucrurile p�n� acum c�tiva ani. �n urm� cu 6 ani, toate posturile de politie din judet au fost �nzestrate cu c�te o biciclet�, dotat� cu siren�, loc special de tinut servieta, lumini fat�-spate etc. �n mod normal, vehiculele cu dou� roti trebuiau s� fie folosite �n activitatea de politie, �ns� putini au fost cei care au recurs la ele. Sefii de post cu care am discutat au venit si cu argumente �n acest sens, toti declar�nd c� este destul de greu s� faci munc� de politie folosind bicicleta. Un alt motiv pentru care bicicletele de politie au fost scoase destul de rar pe teren este acela c� oamenii legii cad prad� glumelor proaste venite din partea cet�tenilor. Oricum, spun politistii, �n 2011 s� faci munc� de politie cu bicicleta este mai mult dec�t dificil, �ntruc�t nu ai cum s� acoperi o comun� ce se �ntinde pe o suprafat� destul de mare folosind un astfel de vehicul.
„Cu bicicleta ajung c�nd tragedia e consumat� si trebuie chemat si popa“
„Avem biciclet� �n dotare, cum s� nu? Este la post, �ns� e flenduri. Cu toate astea am grij� de ea ca de ochii din cap. �n acte are valoare de inventar de 18 milioane de lei vechi si am semnat pentru ea. Am folosit-o atunci c�nd ni le-au dat vreo c�teva luni, �ns� doar o singur� dat� am dat drumul la siren�. A doua oar� nu am mai �ndr�znit, pentru c� r�deau oamenii din sat de noi. �n c�teva luni s-a stricat. Nici nu avea cum s� fie alfel, pentru c� prin comun� nu s�nt numai drumuri asfaltate. Din cauza hopurilor a cedat si i-a c�zut o pies�. Am c�utat peste tot s� o repar, dar nu am g�sit pies� de schimb. Am auzit acum c� vor s� ne oblige s� le scoatem �n strad� pentru c� toate masinile de politie vor fi luate la sectiile noi �nfiintate. O s� le scoatem, ce-o s� facem! Numai c� va fi destul de greu s� faci treab� cu ele. Dac� eu s�nt sunat la 112 c� doi se omoar� �ntr-o cas� situat� la 8 kilometri distant�, c�nd ajung eu cu bicicleta acolo? Ajung c�nd tragedia e consumat� si trebuie chemat si popa. Oricum, reorganizarea Politiei Rurale nu cred c� va fi benefic� cet�tenilor. �n primul r�nd zona de patrulare este destul de mare. De unde vor avea benzin� ca masinile s� umble non stop prin localit�ti? P�n� acum, fiecare masin� de la post avea o cot� de 60 de litri de combustibil lunar si nu ajungea. C�nd hotii vor afla c� nu mai s�nt politisti �n comun� o s� fie jale. Num�rul furturilor se va �nmulti. Nu cred c� va exista localitate �n care s� nu se �nregistreze m�car un furt �ntr-o noapte. S�nt foarte multi oameni s�raci si disperati. Dup� 15 noiembrie va fi jale, mai ales c� se aude c� vor s� mai dea afar� 10.000 de politisti. Dac� fac restructurare ca si p�n� acum, adic� din zona operativ�, s� vedem cine o s� mai patruleze pe str�zile din Rom�nia“, ne-a declarat un sef de post, c�ruia �i vom p�stra anonimatul.
„Eu mai ies cu ea, �ns� niciodat� nu am folosit sirena, c� r�de lumea de noi“
Un coleg al acestuia ne-a spus c� bicicleta se afl� �n bun� stare de functionare la sediu si c� dac� va fi obligat o va folosi. „Avem bicicleta �n dotare din 2005, �ns� nu am prea folosit-o. Este asigurat� �n sediul postului. Dac� vom fi nevoiti o s� le scoatem pe traseu. I-am umflat rotile si este �n regul�! Ce s� spunem acum? Problema este c� pleci dimineata cu bicicleta si te �ntorci seara. La c�te reclamatii s�nt �n ziua de ast�zi nu stiu cum poti s� le faci fat� la toate folosind ca mijloc de deplasare o biciclet�. Consider c� a fi �mbr�cat �n uniform� impune respect. Si �l pierzi �n momentul c�nd esti c�lare pe o biciclet�. De folosit am folosit-o de putine ori. Adjunctul a refuzat. A iesit o singur� dat� prin comun� cu ea, iar c�nd s-a �ntors mi-a spus c� nu mai face niciodat� greseala asta, pentru c� au f�cut misto oamenii de el. Ce-i drept, mentalitatea rom�nului las� de dorit. Risti s� ajungi b�taia de joc a cet�tenilor atunci c�nd dai drumul prin sat la sirena bicicletei. Se uit� lumea la tine ca la urs. Mai este p�n� va si la noi ca �n t�rile dezvoltate, unde acest mijloc de locomotie este practicat pe scar� larg�, iar politistul care patruleaz� pe biciclet� este ceva normal“, a declarat un alt sef de post. Exist� �ns� si politisti care folosesc destul de des bicicleta din dotare, �ns� niciodat� cu siren�. „Eu mai ies cu ea, �ns� niciodat� nu am folosit sirena, c� r�de lumea de noi. Folosesc mai mult bicicleta personal�. Asa c�, dac� ne las� f�r� masinile de serviciu eu s�nt obisnuit. Si acum, c�nd r�m�n f�r� combustibil la masina de serviciu, bicicleta este solutia. �n plus este s�n�tos, pentru c� faci miscare. Trebuie s� facem conditie fizic�, s� ne mentinem �n form�, pentru c� r�ii s�nt din ce �n ce mai violenti“, a spus un alt om al legii.
|