Carburant de peste 3 miliarde retras de la comercializare
• comisarii de la Protectia Consumatorului au depistat mai multe nereguli • s-au aplicat 3 amenzi de 190 milioane vechi • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au dat o rait� printre comerciantii de carburant si toti cei verificati au fost depistati cu abateri. Actiunea a avut loc �n perioada 14 - 23 martie, c�nd inspectorii au descins la 11 firme de profil din Piatra Neamt, Roman, T�rgu Neamt dar si din mediul rural. „Abateri de la prevederile legale din domeniul protectiei consumatorilor s-au constatat la toti cei 11 operatori economici. Din cantitatea total� de 182.642 litri de carburant supus� verific�rii, s-a constatat c� 89%, adic� 162.648 litri, nu respecta �n totalitate prevederile legale de comercializare. S-a dispus oprirea temporar� de la v�nzare pentru 162.648 litri de combustibil �n valoare de 304.508 lei p�n� la remedierea deficientelor. �n cea mai mare parte neconformit�tile au fost remediate �n timpul controlului. S-au mai aplicat 3 amenzi de 19.000 si 8 avertismente“, a declarat Gelu Moldovanu, comisar sef al Protectiei Consumatorului Neamt.
Toti v�nz�torii aveau abateri de informare a consumatorilor referitor la tipul de combustibil v�ndut. Erau prezentate numai denumirile comerciale, f�r� caracteristicile tehnice ale produsului, deficient� remediat� chiar �n prezenta comisarilor. �n unele cazuri nu era afisat continutul de biocarburant sau temperatura de filtrabilitate a motorinei. Unele sortimente nu aveau afisate denumirea exact�, cifra octanic�/cetanic�, sau norma de poluare a motoarelor autovehiculelor c�rora le este adresat produsul. La o statie de distributie existau neconcordante �ntre informatiile de pe panoul exterior si cele existente la pomp�. Unii nu aveau pentru produse declaratii de conformitate. Desi este interzis� v�nzarea combustibilului f�r� minim 5% biocarburant, unii �nc�lcau aceste norme si ofereau combustibil cu zero biocarburant. Dou� firme nu aveau panouri exterioare pentru pret, iar �ntr-un caz pe panou erau afisate preturile numai pentru dou� sortimente din 4 oferite la v�nzare. La nici o statie nu erau afisate informatii privind eventualele contraindicatii ale utiliz�rii carburantilor aditivati, prezent�ndu-se numai avantajele. �n cadrul unei campanii promotionale pentru promovarea unui tip de carburant, �n publicitatea oferit� prin pliante si afise nu se prezenta locul unde poate fi consultat regulamentul promotiei, doar se f�cea trimitere la site-ul firmei.
|