Soldare si nu prea la comerciantii nemteni
• Protectia Consumatorului a trecut prin mai multe magazine care anuntau promotii • unde au fost nereguli, produsele au fost oprite de la comercializare • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au efectuat verific�ri la comerciantii care au anuntat sold�ri la m�rfurile din sezonul trecut. Verific�rile au avut loc �n perioada 1-10 septembrie 2010 c�nd au fost controlati 10 operatori economici la care au fost descoperite numeroase nereguli. „Pentru abaterile constatate au fost aplicate 5 avertismente si tot at�tea amenzi contraventionale �n valoare de 10.000 lei ron. S-a mai dispus oprirea temporar� de la comercializare a m�rfurilor care aveau deficiente de informare“, a declarat Nicoleta Nica, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Desi legea �n vigoare prevede v�nz�ri cu pret redus de mai multe categorii, lichidare, soldare, promotionale, toti v�nz�torii nemteni practicau numai promotiile, �n general la confectii textile, �nc�lt�minte sau ochelari. Nici unul dintre ei nu folosea pentru promotiile anuntate sintagma „�n limita stocului disponibil“. Desi firmele au obligatia de a prezenta �n cifre o reducere �n raport cu preturile de referint�, acest lucru nu era respectat de toat� lumea. De exemplu �n magazine erau produsele cu vechiul pret si o cifr� procentual� f�r� a se preciza �n mod clar categoria c�reia se adreseaz� reducerea de pret. Altii prezentau la acelasi produs dou� preturi, cel vechi si cel redus, f�r� a mai fi evidentiat procentul. Desi orice anunt de reducere de pret exprimat �n valoare absolut� sau �n procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si f�r� echivoc pentru fiecare produs sau grup� de produse identice, nici unul din v�nz�torii nemteni nu respecta aceste prevederi. Comisarii au g�sit magazine unde erau anuntate promotii si reduceri de pret de 5-80%, �ns� �n mod real pretul nu sc�dea dec�t p�n� la cel mult 65%. Consumatorii s�nt sf�tuiti s� urm�reasc� la sold�ri perioada de debut, cea de desf�surare, sortimentul de m�rfuri la care se refer�, precum si procentul anuntat de comercianti. Reducerea anuntat� trebuie s� se identifice cu cea real�. Pretul nou trebuie s� stea l�ng� cel anterior, barat, iar �ntre acestea trebuie mentionat procentul de reducere aplicat, la fiecare sortiment de m�rfuri.
|