Masini noi de opt miliarde, oprite de la comercializare
• comisarii de la Protectia Consumatorului au g�sit 15 autoturisme nou-noute cu abateri de informare a posibililor clienti • s-au aplicat dou� amenzi care au totalizat 110 milioane de lei vechi • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au efectuat un raid la comerciantii care v�nd autoturisme noi, scopul urm�rit fiind verificarea informatiilor referitoare la consumul de carburant si emisiile de CO2 ale masinilor nerulate. Actiunea a avut loc �n perioada 16 - 20 august 2010, c�nd functionarii au trecut pe la cinci firme de profil unde au verificat 23 de masini �n valoare de 1,3 milioane de lei noi (13 miliarde de lei vechi). „Ca urmare a constat�rilor f�cute s-a dispus oprirea temporar� de la comercializare a unui num�r de 15 autoturisme �n valoare total� de 781.433 de lei ron. S-au mai aplicat dou� amenzi contraventionale de 5.500 de lei si sase avertismente“, a declarat Nicoleta Nica, comisar superior �n cadrul Protectiei Consumatorului Neamt. La m�rcile de autoturisme expuse la comercializare prin prezentare �n show-room-urile firmelor verificate unele nu aveau ghidul RAR pentru 2010. Comerciantii ofereau doar editia veche, din 2009. La o parte dintre firme afisul cu lista de date privind consumul oficial de carburant si emisiile specifice oficiale de CO2 ale autoturismelor oferite spre v�nzare pe fiecare tip de carburant nu era actualizat. �n unele cazuri, pentru modelele noi de autoturisme, pe afis nu exista data reactualiz�rii ci era trecut doar cu pixul 1.01.2010. Afisarea electronic� nu era utilizat� de nici una din firmele verificate. Din compararea datelor prezentate �n ghidul RAR, afisul si etichetele atasate autoturismelor privind consumul de carburant si emisiile de CO2 a rezultat neconcordanta acestora, �n fiecare caz fiind valori diferite pentru acelasi model. �n pliantele publicitare, la consumul de carburant apar mentiuni neclare de genul „consum mixt“ sau „emisii de CO2 combinate“. Prin forma diferit� de prezentare a acestor informatii �n cele patru documente - ghidul RAR, afisul, eticheta si pliantul publicitar comisarii au stabilit c� se creaz� confuzie �n r�ndul consumatorilor. �ntr-un alt caz un operator economic de profil vindea masinile cu pretul afisat �n euro, dar la cursul b�ncii cu care v�nz�torul are contract si la data efectu�rii tranzactie, show-room-ul neav�nd afisat cursul valutar. �n acest fel cei care doreau s� cumpere o masin� nu erau corect informati asupra pretului �n lei pe care urmau s�-l achite de fapt.
|