Sistemul AEL �nc� mai face victime
• utilizarea sistemului AEL este punctat� generos pentru grada�iile de merit • deficien�ele sistemului s�nt recunoscute �i de conducerea Inspectoratului �colar Neam� • De�i hulit de majoritatea utilizatorilor, sistemul Asistent Educa�ional pentru Licee (AEL) r�m�ne la mare cinste �n virtutea iner�iei �i datorit� metodologiilor elaborate de Ministerul Educa�iei. Astfel, dup� ce �i-au tocit timpul �i nervii �ncerc�nd s� �l utilizeze la clas�, dasc�lii au de luptat cu el �i la concursul pentru ob�inerea grada�iilor de merit. Una din activit��ile punctate destul de generos �n fi�a de evaluare este „ini�ierea �i aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea programului AEL �n cadrul �colii, dac� exist� condi�iile tehnice necesare“. Altfel spus, produsul unei singure firme este b�gat pe g�t profesorilor �i elevilor prin diverse mijloace, de�i calitatea slab� a acestuia a fost confirmat� �i de un audit al Cur�ii de Conturi. Ideea ini�ial� a fost una generoas�, doar c� investi�ia �nceput� �n urm� cu patru ani se achit� par�ial de misiunea pentru care au fost alocate sute de milioane de dolari de la buget �i anume informatizarea sistemului de �nv���m�nt. Acest lucru a fost confirmat �i de un audit efectuat de Curtea de Conturi prin care s-a urm�rit evaluarea performan�elor �i derul�rii sistemului AEL la Inspectoratul �colar, Colegiul „Petru Rare�“, Liceul de Informatic� �i Grupul �colar Roznov. Pratic, Sistemul AEL asigur� suport pentru activit��i de predare, dar �i testare �i evaluare la clas�, precum �i gestiunea structurii organizatorice a �colii. �n loc s� eficientizeze aceste sectoare, sistemul d� mai multe b�t�i de cap, dat fiind c� mul�i din utilizatori l-au apreciat ca „greoi, inflexibil, incompatibil cu multe alte aplica�ii externe familiare cadrelor didactice �i elevilor“. Utilizarea l�sa �i ea de dorit, ocup�nd un procent mai mic de jum�tate �n volumul total al activit��ilor de �nv���m�nt. Pentru partea de preg�tire a lec�iilor, profesorii au apreciat ca dificil� utilizarea sistemului, necesit�nd un efort suplimentar. Cre�terea num�rului de lec�ii atr�gea alte necazuri, fiind observat� rularea greoaie a aplica�iei pe m�sura dezvolt�rii bazelor de date.
Deficien�ele sistemului au fost recunoscute �i de reprezentan�ii inspectoratului �colar care sus�in c� nu au prea multe p�rghii de control �ntr-un program ini�iat de Ministerul Educa�iei.
„Am rezerve asupra sistemului �i cred c� e perfectibil, dar este un program sus�inut de Ministerul Educa�iei, a�a c� dep�e�te competen�ele inspectoratului �colar. De aceea, �mi p�strez observa�iile, de�i am avut ocazia s� probez chiar eu eficien�a acestui sistem. Am putut s� verific chiar eu acest lucru pentru c�, dac� nu �l preg�team m�car cu 40 de minute �nainte, nu puteam s�-l utilizez. Dac� acesta este singurul care are avizul Ministerului Educa�iei trebuie s�-l utiliz�m, de�i nu este interzis� �i utilizarea altor produse. Spre exemplu, am avut ocazia s� v�d produse mai bune create de elevi �i profesori nem�eni“, a declarat profesor Dorina Drexler, inspector general al Inspectoratului �colar Neam�.
|