Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri August 2009
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 28 August 2009
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Clientii „Raiffeisen“, �mbiati la „tepe“

• romascanii s�nt „bombardati“ cu mesaje prin care li se cer date ce pot duce la clonarea cardurilor sau golirea conturilor • dup� BancPost a venit r�ndul Raiffeisen Bank • oficialii b�ncii spun clar: „feriti-v� de asemenea tentatii“ •

Metoda „phishing“, una dintre cele mai r�sp�ndite „variante“ de a �nsela oamenii cu ajutorul Internetului a fost diversificat� de c�tre infractorii electronici, posesorii nemteni de carduri la Raiffeisen Bank �ncep�nd s� fie si ei „bombardati“ cu mesaje prin care li se solicit� date personale �n scop „mascat“ de jaf. Mai multi romascani, deja, au primit e-mailuri nesolicitate („spam“, n.r.) din partea unor indivizi care pretind c� s�nt reprezentanti ai unit�tii financiare. Infractorii se bazeaz�, culmea, pe frica cet�tenilor de a nu le fi golite fraudulos conturile. Aceasta, dup� ce, de la �nceputul lunii si clientii de la BancPost au fost „ademeniti“ �n mod similar. Un exemplu este urm�torul: „Stimate client, Departamentul de Securitate On-line al Raiffeisen Bank v� aduce la cunostint� c� �n data de 26 August 2009 am detectat mai multe tentative de autentificare neautorizate a contului dumneavoastr� Raiffeisen Online. Pentru a evita suspendarea automat� a contului dumneavoastr� din cauza fraudelor on-line v� rug�m s� va accesati contul la adresa mentionat� mai jos �n cel mai scurt timp. Multumim pentru colaborare si nu uitati c� Raiffeisen Online nu v� va cere niciodat� mai mult de dou� cifre de pe cardul dumneavoastr� de debit. Raiffeisen Bank Rom�nia“. Culmea este c�, dup� aceste fraze, este indicat� „adresa corect� a portalului de autentificare a Raiffeisen Online: www.raiffeisen.online.ro/eBank.ing-Web/login#Lang#ro). V� multumim pentru �ntelegere. Cu stim�, Echipa de Securitate Raiffeisen Bank Rom�nia“, dup� care s�nt date (tot culmea!) numerele corecte ale Raiffeisen Online si se precizeaz�, pentru credibilitate, c� „acest mail a fost scanat cu succes de MessageLabs Email Security System“.

Nu „muscati momeala!“

De partea cealalt�, oficialii b�ncii �ncerc� prin toate mijloacele s�-i tin� departe pe clienti de tentativele de fraud�. Un utilizator romascan al serviciului on-line a specificat mesajele corecte ale b�ncii fat� de clienti, la intrarea pe singura pagin� oficial�: „www.raiffeisenonline.ro“. „Raiffeisen Online nu-ti va solicita niciodat� toate cifrele din seria cardului t�u de debit sau pinul acestuia. Nu da curs nici unei cereri de divulgare a elementelor de identificare (Cod utilizator, parol�, PIN)! Angajatii Raiffeisen Bank nu-ti vor solicita niciodat� divulgarea parolei si a codului t�u de utilizator. �ntr-un asemenea caz, te rug�m s� contactezi de �ndat� serviciul suport clienti Raiffeisen Online (numere de telefon 021/306.55.55 sau 021/306.55.56 ). Raiffeisen Bank nu-ti va trimite niciodat� e-mail-uri sau sms-uri prin care-ti solicit� s� accesezi adrese web sau link-uri pentru a te conecta la Raiffeisen Online.
Dac� suspectezi c� un site nu este ceea ce sustine a fi, p�r�seste imediat site-ul. Site-ul original este securizat (linkul este de tip https si �n coltul dreapta jos se afl� un l�c�tel)“, este comunicarea b�ncii mentionate fat� de clientii s�i.
Reamintim c� „smecheria“ este destul de bine g�ndit�, �n conditiile �n care se �nt�mpl�, destul de bizar, ca destinatarii mesajelor s� fie chiar clienti ai b�ncilor respective. De fapt, asa cum au avertizat permanent marile institutii financiare, dar si oamenii legii, nu este voba despre altceva dec�t o tentativ� de fraud� prin metoda „phishing“. Utilizatorul este directionat imediat pe o nou� pagin� de Internet, unde, dac� nu este destul de st�p�n pe sine, poate s� �si lase salariul, agoniseala sau banii pe care �i are �n cont. Aici se cer, �n fapt, cifre ale codului cardului, data exir�rii, �n format luna/anul si, culmea, codul PIN, ceea ce denot� clar tentativa de fraudare. De mentionat c� asemenea situatii nu au ocolit cele mai mari b�nci din Rom�nia, utilizatorii de Internet fiind sf�tuiti �n continuare s� nu �ncerce nici un fel de „manevr�“ la care s�nt tentati si, �n caz de nel�muriri, s� contacteze departamentele de relatii cu clientii sau cea mai apropiat� sucursal�. Politia, de asemenea, �i sf�tuieste pe posesorii de carduri s� nu dea curs dec�t tranzactiilor pentru care s�nt siguri 100%, altfel riscul de „clonare“ a mijloacelor de plat� electronice fiind maxime.

Articol afisat de 2459 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(A. MARCU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective