Biruri speciale pentru pietreni
• o noutate este taxa edilitar�, pentru refacerea fa�adelor de bloc Executivul pietrean a solicitat aprobarea Consiliului Local pentru modificarea valorii taxei pentru acordul unic, de la 70.000 de lei - c�t a fost stabilit�, dintr-o eroare se pare, printr-o hot�r�re emis� anul trecut - la 500.000 lei.
Una dintre noile taxe speciale introduse �ncep�nd din acest an este cea edilitar�, care va fi folosit� pentru refacerea fa�adelor de bloc. Aceasta va fi calculat� aplic�nd cota de 15% la valoarea impozitului/cl�dire datorat pentru apartamentul aflat �n proprietatea contribuabilului. Aceast� tax� va putea fi achitat� �n tran�e trimestriale, �n ziua de 15 a lunilor martie, iunie, septembrie �i noiembrie. Neplata acestei taxe poate atrage dup� sine plata dob�nzilor �i penalit��ilor, precum �i unele m�suri de executare silit� prev�zute de Ordonan�a de Guvern nr. 92/ 2003 privind Codul de procedur� fiscal�, modificat� �i completat�. Din taxa edilitar� se preconizeaz� �ncasarea, �n acest an, a sumei totale de 6,8 miliarde de lei. Un proprietar de garsonier�, cu o suprafa�� de 15 mp, ar avea de pl�tit 40.000 de lei/an, pentru un apartament cu dou� camere (30 mp) - 90.000 de lei/ an, cu 3 camere (670 mp) -130.000 lei/ an, iar cu 4 camere (100 mp) - 210.000 de lei/ an.
Lista taxelor speciale care vor fi pl�tite �n acest an este destul de lung�. Una dintre acestea este taxa pentru ob�inerea autoriza�iilor speciale pentru transportul de m�rfuri periculoase - stabilit� la 10 milioane lei/an/autovehicul, �n cazul transporturilor ocazionale fiind de 500.000 lei/zi/autovehicul. Autoriza�iile speciale pentru transportul cu vehicule cu mase totale sau dimensiuni de gabarit care dep�esc limitele admise de lege au fost fixate la 5 milioane lei/an/autovehicul, iar �n cazul transporturilor ocazionale - la 200.000 lei. Nivelul taxelor de autorizare pentru transporturi cu dep�irea masei admise de lege, desf�urate pe anumite str�zi centrale, a fost stabilit la 3 milioane lei/an/autovehicul - c�nd masa este cuprins� �ntre 3,5 �i 7,5 tone, la 5 milioane lei/an/autovehicul - �ntre 7,5-16 tone, �i la 6 milioane lei/an/autovehicul - peste 16 tone, iar pentru transporturi similare, dar ocazionale - la 100.000 lei/zi/autovehicul, 200.000 lei/zi/autovehicul, respectiv 300.000 lei/zi/autovehicul, iar pentru cele ocazionale, cu dep�irea dimensiunilor maxime admise de lege - la 300.000 lei/zi/autovehicul. Autoriza�iile speciale pentru transportul cu tractoare cu/f�r� remorc� sau utilaje agricole care se desf�oar� pe unele str�zi centrale vor costa dou� milioane lei/an/autovehicul, iar �n cazul transporturilor ocazionale - 100.000 lei/zi/autovehicul. �n cazul transportului, pe str�zile principale, cu ma�ini �i utilaje folosite �n construc�ii, taxa va fi de 200.000 lei/zi/autovehicul, iar �n cazul vehiculelor nesupuse �nmatricul�rii, dar care s�nt �nregistrate la Consiliul Local - dou� milioane de lei. Taxa de �nregistrare a vehiculelor cu trac�iune animal� a fost fixat� la 150.000 de lei.
Avizele de tranzit pentru transportul jude�ean, interjude�ean �i interna�ional se ridic� la un milion de lei/autobuz, respectiv 500.000 de lei/microbuz.Taxa pentru eliberarea avizului de transport special de c�l�tori a fost stabilit� la un milion de lei/an/vehicul/sta�ie, iar pentru autorizarea autovehiculelor „�COALA“ - un milion de lei/an/autovehicul. Cererea pentru emiterea certificatului de urbanism va costa 10.000 de lei, cea de prelungire a valabilit��ii certificatului de urbanism - 10.000 de lei, iar pentru emiterea autoriza�iei de construire/desfiin�are a construc�iei �i a prelungirii valabilit��ii acesteia vor fi pl�tite acelea�i sume. Pentru eliberarea avizelor pentru lucr�ri de racorduri �i bran�amente la re�elele publice de utilit��i vor trebui pl�ti�i 90.000 de lei. De asemenea, agen�ii economici care desf�oar� activit��i de colectare a de�eurilor de la persoanele fizice vor pl�ti taxe de avizare de 600.000 de lei.
Fondurile str�nse din taxele speciale vor fi folosite, potrivit OUG 45/2003 - privind finan�ele publice locale - pentru acoperirea cheltuielilor efectuate cu �nfiin�area serviciilor publice locale, precum �i a celor de �ntre�inere �i func�ionare a acestora.
|