Brand-ul de T�rgu, croit cu 6 miliarde vechi
• Primãria T�rgu Neamt doreste sã acceseze o finantare de 5, 7 miliarde de lei vechi pentru realizarea unui brand turistic local • Primãria T�rgu Neamt a depus cur�nd spre finantare, din fonduri structurale, un proiect de promovare a produsele turistice ale zonei, �n scopul atragerii unui numãr mai mare de vizitatori. Proiectul a fost intitulat „Valea Ozanei... mit si legendã“, iar din valoarea totalã de 573. 342 de lei noi, ar urma ca 9. 636 lei sã fie suportati din bugetul local, suma reprezent�nd contributia solicitantului la cheltuielile eligibile. Primarul Decebal Arnãutu a notat �n expunerea de motive anexatã la proiectul de hotãr�re faptul cã zona turisticã T�rgu Neamt are rolul de placã turnantã a cãilor rutiere si a turismului, asigur�nd legãtura cu mãnãstirile nemtene si cu cele din nordul Moldovei, cu numeroase locuri si localitãti istorice, cu Lacul Izvorul Muntelui, masivul Ceahlãu si Cheile Bicazului, sau cu statiunile Durãu si Bãltãtesti. Cu toate cã arealul T�rgu Neamt are un imens potential cultural-istoric, zona se confruntã cu o serie de constr�ngeri, cum ar fi slaba valorificare a potentialului turistic, lipsa materialelor de promovare a obiectivelor turistice, nivelul scãzut al gradului de ocupare a unitãtilor de cazare din zonã, cu fluctuatii majore de la an la an, perioada scurtã de sedere a turistului �n zonã reflectatã prin indicele de utilizare a capacitãtii de cazare �n functiune.
Prin implementarea proiectului se vor realiza mai multe materiale si actiuni de promovare a turismului, �ncep�nd de la un brand turistic local, const�nd �ntr-un nume si logo sugestive. Viceprimarul Iftime Petrariu considera ca fiind cele mai reprezentative pentru T�rgu Neamt Casa Memorialã Ion Creangã si Cetatea Neamtului, astfel cã acestea se vor regãsi probabil si �n viitorul brand al orasului. Dacã se va obtine finantare, se vor tipãri 1. 000 de ghiduri turistice color, bilingv (rom�nã si englezã), av�nd minim 80 de pagini. Se vor realiza si 5 versiuni electronice ale ghidului, �n limbile rom�nã, englezã, germanã, francezã si italianã. S�nt prevãzute si douã bannere verticale si unul orizontal, precum si un film de prezentare a arealului turistic T�rgu Neamt, pe 1. 000 de DVD-uri. De asemenea, vor fi fãcute 3. 000 de pliante de promovare a produselor specifice, vor fi distribuite pe diverse cãi alte 1. 000 de seturi de materiale, iar 10. 000 de inserturi publicitare vor ajunge la publicul larg prin intermediul unui cotidian sau revistã cu distributie nationalã. Se va crea un portal de promovare a arealului turistic T�rgu Neamt, �n limbile rom�nã, englezã, germanã, francezã si italianã. �n plus, se doreste o participare la T�rgul de Turism al Rom�niei, precum si realizarea unui studiu de evaluare a impactului campaniei. Se asteaptã ca dupã implementarea proiectului sã creascã cu 22% numãrul de sosiri �n structurile de primire turisticã din zonã, iar durata medie de sedere sã creascã cu minim 20%, la fel si nivelul de utilizare a capacitãtii de cazare �n functiune.
|