Sanctiuni de 410 milioane pentru tragedia de la Moldocim
• Carpatcement a fost amendat� cu 8.000 de lei ron, iar Unicom Bucuresti are patru sanctiuni contraventionale �n valoare de 33.000 lei, plus dou� avertismente • inversarea furtunelor de aer a r�mas �n sarcina mecanicului decedat • accidentul s-a soldat cu 2 morti si pagube de 1,4 miliarde de lei • Inspectoratul Teritorial de Munc� Neamt a primit avizul pentru ancheta �n cazul accidentului de munc� din luna septembrie, de la Tasca. Firmele implicate nu au reusit s� ajung� la �nt�lnirea de ieri, cu conducerea ITM Neamt, dar institutia a stabilit pentru acestea 5 amenzi �n valoare total� de 41.000 de lei ron (410 milioane de lei vechi), plus dou� avertismente, toate pentru �nc�lcarea normelor referitoare la securitatea muncii. Carpatcement a primit o sanctiune de 8.000 de lei ron, �n timp ce restul de 33.000 lei s�nt amenzi stabilite pentru societatea comercial� Unicom Bucuresti. Pentru mai multe abateri stabilite de inspectorii de munc� societatea din capital� are o amend� de 10.000 de lei, dou� sanctiuni de c�te 8.000 de lei fiecare si �nc� una de 7.000 de lei. La acestea se mai adaug� dou� avertismente. �n ce priveste cauza direct� a producerii evenimetului, inversarea furtunelor de aer de la instalatia de fr�nare la cea de basculare, responsabilitatea revine mecanicului de locomotiv�, Marin Debona, de 56 de ani, care a decedat �n urma impactului dintre trenul pe care-l conducea si cel stationat pe aceeasi linie. Evenimentul a fost provocat de lipsa fr�nei at�t pe convoiul de vagoane c�t si pentru locomotiv�, ce nu a functionat datorit� unei erori determinat� de lipsa de aer, prin inversarea furtunelor de aer de pe instalatia de fr�nare pe cea de basculare. Pentru stabilirea cauzelor tragediei au fost efectuate expertize tehnice feroviare, s-au f�cut m�sur�tori si au fost audiate mai multe persoane. Accidentul a avut loc �n noaptea de 11/12 septembrie 2008, �n jurul orei 3.30. Dou� trenuri, unul �nc�rcat cu calcar si altul gol, aflat �n statia de desc�rcare, s-au ciocnit pe linia ferat�, la statia uzinal� Tasca. Mecanicul Marin Debona, de 56 de ani, pensionat dar reangajat la Unicom Bucuresti, a decedat pe loc. Simion Cardas, de 46 de ani, salariat al Carpatcement, a s�rit din tren, dar a decedat �n urma leziunilor suferite. Mecanicul a constatat c� nu poate efectua fr�narea separat� a vagoanelor �n statia Tasca din interiorul fabricii de ciment, unde pe sine era o navet� desc�rcat�. Atunci a hot�r�t s� opreasc� convoiul numai prin fr�narea locomotivei, �ns� garnitura nu a reactionat si s-a izbit de naveta goal�. �n cabin� mai erau dou� persoane, ajutorul de mecanic si acarul statiei Bicaz-Chei. Ei s-au retras �n sala masinii, fiind protejati de motoarele existente �n acel spatiu. Au fost avariate 42 de vagoane, din care 30 deraiate, si 50 de metri linie cale ferat�, pagubele fiind estimate la circa 14.000.000 lei.
|