Subprefectul Ghica, din nou pe b�ncile scolii
Dup� prefectul Toader Mocanu si subprefectul Niculina Dobril�, a venit r�ndul lui Ioan Ghica s� urmeze cursuri dedicate celor care ocup� sau aspir� la functii de �nalti demnitari publici. Conform statisticilor, programul INA de Formare Specializat� destinat �naltilor Functionari Publici atrage un num�r tot mai mare de candidati, printre ei afl�ndu-se si oficialul nemtean, care s-a �nscris pentru anul de studiu 2008-2009. El nu a mers odat� cu ceilalti doi sefi ai Prefecturii Neamt pentru c� este proasp�t �n aceast� functie, Ghica prelu�nd actualele atributii �n prim�vara acestui an, dup� ce Vasile Sendrea, pe atunci subprefect, a fost avansat �n functia de inspector guvernamental. De altfel, acest curs a fost frecventat si de Vasile Sendrea, fiind obligatoriu si pentru el, indiferent de functie - subprefect sau inspector guvernamental. Conform metodologiei, programul se adreseaz� prefectilor, subprefectilor, secretarilor generali si secretarilor generali adjuncti, inspectorilor guvernamentali, dar si persoanelor care pot ocupa o �nalt� functie public�. �nscrierile la acest program au avut loc �n perioada 28 iulie - 1 august 2008, num�rul candidatilor fiind mare, respectv 245 pentru 150 de locuri, iar selectia dosarelor s-a desf�surat �n perioada 4-6 august 2008. Directorul general INA, Dragos Dinc� consider� c� „num�rul �n continu� crestere al candidatilor �nscrisi la acest program reprezint� o dovad� a faptului c� functionarii publici au �nteles c� administratia public�, pentru a deveni mai eficient�, are nevoie de specialisti bine preg�titi, capabili s� r�spund� cerintelor impuse de aderarea la Uniunea European�“.
Pentru a fi admisi, functionarilor publici li se testeaz� cunostintele generale referitoare la administratia public�, precum si abilit�tile si competentele necesare ocup�rii unei functii publice din categoria �naltilor functionari publici printre care: abilit�tile de comunicare, abilit�tile manageriale, capacitatea de a lua decizii si de a evalua impactul acestora, capacitatea de stabilire si formulare a obiectivelor generale, gradul de motivare pentru ocuparea unei functii publice. Programul se va desf�sura pe module care trateaz� o tematic� multipl�, stabilit� pe baza priorit�tilor guvernamentale si a analizei nevoilor de formare: managementul resurselor umane �n administratia public�, management strategic, management de proiect, administratie modern� si eficient�, abilit�ti manageriale, implicatiile ader�rii la Uniunea European�, fonduri structurale, comunicare extern�, management financiar si bugetar, politici publice.
|