City manager la Prim�ria Roman?
• odat� cu stabilirea organigramei, Prim�ria ar putea fi condus� de un administrator public • sefii din institutie vor da un „interviu“ cu primarul • conducerea ia �n considerare externalizarea unor servicii si angajarea de noi functionari • Primarul Laurentiu Leoreanu ia �n considerare angajarea unui city manager, care s� preia din atributiile actualei conduceri a Prim�riei. Edilul �si doreste angajarea unui administrator public, al�turi de alti specialisti, care s� se ocupe de problemele municipiului si s� pun� �n aplicare programul din campania electoral�. Laurentiu Leoreanu a declarat c�, dup� reoganizare, �n Prim�ria Roman vor avea loc angaj�ri de specialisti. Acesta a precizat c�, din discutiile cu functionarii, a tras concluzia c� este nevoie de suplimentarea de personal �n anumite domenii, unul dintre acestea fiind cel legat de reabilitarea termic� a blocurilor. Administratorul public poate �ndeplini, �n baza unui contract de management, �ncheiat �n acest sens cu primarul, atributii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Laurentiu Leoreanu nu a avansat nici un nume pentru aceast� functie, �ns�, �n orice situatie, postul de city manager trebuie aprobat si de Consiliul Local, mai ales c� presupune o cheltuial� �n plus pentru bugetul local.
�n perioada imediat urm�toare, angajatii Prim�riei, �n special cei care detin functii de conducere, vor fi supusi unui test al performantelor. �n prima conferint� de pres� de la numirea oficial� pe functie, primarul Laurentiu Leoreanu a apreciat munca oamenilor din subordine si a fost mai „calculat“ �n ceea ce priveste „demiterea“ unor functionari din subordine, asa cum se auzea sau cereau colegii de aliant�, liberalii. Pentru a lua o decizie corect� asupra echipei din subordine, primarul le-a cerut angajatilor rapoartele de activitate pe ultima perioad�, pentru a le observa eficienta si modul �n care acestia �si �ndeplinesc atributiile de serviciu. „O parte din aceste rapoarte le-am primit. �n perioada imediat urm�toare voi organiza interviuri cu toti sefii de birouri, compartimente si directii si vom discuta pe fiecare raport �n parte, inclusiv pe fisa postului. �n acelasi timp, lu�m �n considerare modificarea organigramei, situatia pe jum�tate din aceasta fiind deja clarificat�, astfel �nc�t ea s� poat� fi supus� aprob�rii Agentiei Nationale a Functionarilor“, a declarat primarul Laurentiu Leoreanu.
Noua conducere a Prim�riei are �n vedere angajarea de personal pentru mai multe compartimente unde exist� deficit de salariati. �n acelasi timp, s-a discutat de externalizarea unor servicii, cum ar fi cel de Spatii verzi. „Solutii se g�sesc la toate problemele, iar cei care exist� acum �n Prim�rie �mpreun� cu aceia care vor veni vor putea duce la bun sf�rsit cele propuse. Personalul din Prim�rie se pliaz� pe nevoile echipei si exist� o bun� colaborare“, a mai precizat primarul. �n momentul �n care organigrama va fi definitivat�, sursa citat� a declarat c� va trasa si sarcinile care �i vor reveni viceprimarului Constantin Ghica, �ns�, p�n� atunci, acesta are „m�n� liber�“ pentru a rezolva din problemele institutiei.
|