DEZASTRUUUU PE E85
• o dubit� �nc�rcat� cu ulei de motor a fost „spulberat�“ de un TIR • vitezometrul acesteia a r�mas blocat la 110 kilometri la or�, �n localitate • soferul vinovat a murit pe loc, iar pasagerul a fost desfigurat • soseaua E85 a fost scena celui mai mare blocaj din ultimii ani • O persoan� decedat�, una r�nit� grav si o alta sc�pat� ca prin minune cu viat�, �ns� cu o traum� psihic� sever�, precum si pagube materiale de ordinul sutelor de milioane s�nt c�teva dintre urm�rile unui cumplit accident rutier petrecut pe E85, la Secuienii Noi, �n ziua marcat� de fatalitate, vineri, 13 iunie. Carnagiul, rezultat din coliziunea frontal� �ntre un microbuz de marf� si un TIR cu remorc� a dus la blocarea soselei europene timp de c�teva zeci de minute, coloana de masini �ntinz�ndu-se pe kilometri buni, p�n� la intrarea �n oras. Scenele care au urmat impactului au fost �nfior�toare, fragmente din cele dou� masini fiind �mpr�stiate pe sute de metri. Participantii la trafic s-au declarat �ngroziti de cele v�zute. „Mergeam de la Bac�u la Roman, iar dubita respectiv� m-a dep�sit de dou� ori, �n conditiile �n care circulam constant cu 75-80 de kilometri la or�. Nu stiu exact ce s-a �nt�mplat cu ei, dar am auzit busitura si, c�nd am ajuns dup� curb�, am v�zut urm�rile dezastrului. Un cet�tean era �n sant, mort, cred c� era soferul. Cel�lalt pasager din masin� era pe sosea, st�tea �n fund si se pl�ngea c� �l doare o m�n� si este lovit la cap. Soferul TIR-ului era prins �n cabin� si nu putea s� ias�. Am �ncercat, �mpreun� cu alt� persoan�, s� spargem parbrizul si �n cele din urm� l-am scos. Este o groz�vie ce s-a �nt�mplat“, a declarat Constantin Mustetea, participant la trafic. Cauzele care au dus la acest accident grav nu au fost elucidate �n �ntregime, cert fiind faptul c� viteza a fost un factor determinant. Acul vitezometrului microbuzului marca Mitsubishi a r�mas blocat la 110 kilometri la or�, ceea ce indic� o vitez� si mai mare �n momentele premerg�toare coliziunii.
Adormit la volan sau vitez� excesiv�?
Nu este exclus� posibilitatea ca soferul, Lucian N., �n v�rst� de 44 de ani, din Bucuresti, s� fi adormit la volan, �ntruc�t, se pare, condusese toat� noaptea. Totusi, lucr�torii Politiei Rutiere �nclin� s� cread� si faptul c� autoutilitara a fost sc�pat� de sub control �n curb� din cauza balansului �nc�rc�turii. Masina era plin� cu recipienti din plastic, umpluti cu ulei de motor, care trebuia transportat la o firm� din Suceava. „Accidentul a avut loc la ora 5.50, �n interiorul satului Secuienii Noi, pe un sector de drum �n curb�. Lucian M. conducea autoutilitara Mitsubishi pe directia Bac�u-Roman si nu a adaptat viteza la conditiile de drum. Acesta a pierdut controlul asupra volanului si a intrat pe contrasens, intr�nd �n coliziune cu autotrenul marca Volvo, condus regulamentar de c�tre Constantin S., �n v�rst� de 50 de ani, din comuna Merei, judetul Buz�u. Impactul s-a soldat cu decesul soferului si r�nirea lui Robert U., �n v�rst� de 35 de ani, din Bucuresti, pasager �n Mitsubishi. B�rbatul a suferit o fractur� de piramid� nazal� si alte traumatisme. Soferul TIR-ului a sc�pat f�r� leziuni care s� necesite internarea“, a declarat subcomisarul Dragos B�l�u, comandantul Politiei Municipiului Roman. Dup� producerea accidentului, la fata locului au fost solicitati si pompierii militari, care au eliberat carosabilul de bidoanele din plastic din care se v�rsase uleiul. Ulterior, acestia au si sp�lat soseaua de lichidul care ar fi putut duce la alte accidente. Politia Rutier� a avut apoi o misiune destul de dificil�, �n restabilirea fluidit�tii traficului. �n conditiile �n care coloanele de masini se �ntindeau de l�ng� Roman si p�n� la Filipesti, judetul Bac�u, circa 20 de kilometri, a fost nevoie de ore bune �n care agentii au dirijat circulatia pentru evitarea altor blocaje. De altfel, acesta a fost cel mai mare blocaj rutier care s-a �nregistrat pe E85.
|