Consultatii cu... paznicul la CPU
Pacientii care se adreseaz� Centrului de Primiri Urgente (CPU), din cadrul Spitalului Municipal Roman, �n aceast� perioad�, le dau zor cadrelor medicale, pretinz�ndu-le „s�-i rezolve“ �n timp record dac� s-ar putea. Motiv�nd c� au treab� acas�, �n asteptarea Pastelui, unii dintre pacienti sar peste r�nd, chiar dac� nu constituie adev�rate urgente, amenint�nd personalul medical c� fac pl�ngere la directorul institutiei sanitare. Cadrele medicale de la CPU au solicitat miercuri, 23 aprilie, interventia agentilor de paz�, din cauza unor pacienti reclacitranti. „�ntr-adev�r, este S�pt�m�na Mare, c�nd toat� lumea se preg�teste pentru Sfintele S�rb�tori Pascale, dar chiar si �n aceste conditii toti romascanii care ne solicit� trebuie s� stie c� actul medical si �ngrijirile pe care le acord�m necesit� timp si liniste. Miercuri, au venit c�teva persoane care ne-au pretins practic imposibilul, desi aveam pacienti c�rora le acordam �ngrijiri. Un b�rbat a �nceput s� fac� scandal, spun�nd c� este grav. Medicul este cel care hot�r�ste gradul de dificultate al fiec�rui caz si nu las� pe nimeni s� astepte, dac� este o urgent�. Bun�oar�, o femeie t�n�r�, �n v�rst� de 40 de ani, s-a pl�ns de dureri de stomac, din cauza pastilelor de sl�bit pe care si le administreaz�. I-am spus s� astepte p�n� termin�m alte �ngrijiri, �ns� nu a vrut sub nici un chip s� �nteleag� acest lucru. A spus la un moment dat c� va merge la director. Practic, CPU nu este o halt� de asteptare, dar nici nu putem «da peste cap» un bolnav, pentru c� un altul nu vrea s� astepte. Ba, mai mult, am solicitat chiar si sprijinul agentilor de paz�, pentru a putea �ngriji �n liniste pacientii“, au precizat cadrele medicale de la CPU. Managerul unit�tii sanitare romascane, doctor petrut Claudiu Gafar, a declarat c� nu a primit nici o reclamatie �n ziua respectiv�, �ns� consider� c� activitatea medical� de la CPU trebuie s� se desf�soare �n bune conditii. „Nu am primit nici o pl�ngere la adresa cadrelor medicale de la CPU. Probabil, multi zic acest lucru, �ns� p�n� la urm� nu ajung la manager. Este un serviciu foarte greu, astfel �nc�t personalul medico-sanitar are nevoie de liniste, pentru a asigura un act medical de calitate“, a precizat doctor Petrut Claudiu Gafar, managerul Spitalului Roman.
|