Borduri second-hand cu 10 bani bucata
Pe principiul „nimic nu se arunc�, totul se recicleaz�“, municipalitatea foloseste si refoloseste materialele menite s� �nfrumuseteze aspectul orasului. Societatea Consiliului Local care se ocup� de str�zi si trotuare valorific� mult disputatele pavele si borduri, dup� ce le-a �nlocuit din anumite zone. Mai mult, bordurile si dalele second-hand nu numai c� s�nt scoase la v�nzare, dar au si cump�r�tori interesati. „De unde cump�r borduri?“, s-a adresat un pietrean celor din prim�rie. „Mi-am cump�rat p�m�nt si vreau s� fac un drum frumos de acces si o alee pietonal�. As vrea s� cump�r din bordurile scoase din oras si din dalele care au fost �nlocuite. �mi pl�ceau cele de la Pamgaz. Cum as putea s� cump�r?“, se arat� omul interesat. „Bordurile scoase din oras s�nt depozitate la societatea Publiserv si, pe baza unei cereri, pot fi obtinute de orice persoan� interesat�“, r�spund oficialii Prim�riei Piatra Neamt. „�n principiu, se valorific� aceste materiale, cu conditia ca ele s� fie �n stare bun�, pentru c� nu putem da oamenilor borduri cr�pate sau rupte. Sau pavele. De altfel, pavele au fost pe stoc doar c�teva, din cele scoase si �nlocuite �n zona Miorita. Numai c� acestea au fost folosite pentru pavarea curtii prim�riei. Deci nu au r�mas pe stoc prea mult timp. �n prezent, societatea Publiserv are depozitate doar borduri, care se v�nd pe baz� de cerere oric�rei persoane interesate. Se v�nd doar buc�tile �ntregi, la pret de 1.000 de lei vechi una, sau 10 bani noi“, a declarat Nicoleta Husaru, purt�torul de cuv�nt al prim�riei. Preturile s�nt o nimica toat�, desi nici la cele noi tariful nu este foarte mare. �n principiu, dac� bordurile s�nt din beton simplu, si majoritatea asa s�nt, pretul pe metru liniar se ridic� la vreo 20 de lei f�r� TVA. Bordurile din beton s�nt preferate de mai toate administratiile, chit c� durata lor de viat� este de c�tiva ani (maxim cinci). S�nt mai bune bordurile din granit, dar si de 15 ori mai scumpe. E drept, durata lor de viat� e de treizeci de ori mai mare ca la cele din beton, �ns� atunci nu ar mai fi justificate investitiile periodice �n trotuare.
|