Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2008
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 14 Aprilie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Teapã on-line

Teap� on-line

• doi nemteni au reclamat la OJPC c� au fost victimele sistemului de achizitionare de produse pe Internet • unul dintre ei a comandat adidasi, la ofert� special�, si a primit o pereche de pantofi uzati si murdari de noroi • cel�lalt a achizitionat un aparat pentru �ngrijire corporal� care s-a defectat dup� trei luni •

Tot mai multi nemteni „iau teap�“ la achizitionarea produselor prin comenzi f�cute la distant�, prin intermediul Internetului. Necunosc�ndu-si drepturile, multi dintre cei p�c�liti se resemneaz� cu g�ndul c� a fost greseala lor c� au apelat la un astfel de sistem de a face cump�r�turi si nu fac nici un demers pentru a fi desp�gubiti. Mai s�nt �ns� si altfel de consumatori, care nu accept� at�t de usor s� fie p�c�liti. Doi nemteni au reclamat, zilele trecute, la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt c� au fost victime ale sistemului de cump�r�turi on-line. O t�n�r� a reclamat c� a comandat o pereche de adidasi marca „Converse“ de pe site-ul „www. hainelux.com“, fiind atras� de reclama potrivit c�reia era o ofert� special�, la doar 99 lei, plus taxe de livrare de 35 lei. C�nd a primit coletul, fata a constat c� adidasii primiti erau foarte uzati si erau murdari de noroi pe t�lpi. Pentru c� pe site se preciza faptul c� produsul poate fi probat, coletul a fost deschis �n fata reprezentantului firmei de curierat - Fan Curier. Odat� f�cut� plata, acesta a �ncheiat un proces verbal �n care a mentionat starea pantofilor, �ns� nu a putut da garantii c� se poate rezolva ceva, �ntruc�t firma de curierat nu are responsabilit�ti dec�t �n ceea ce priveste transportul. Inspectorii OJPC Neamt au constatat c� la expeditor figura doar numele unei persoane fizice din Constanta si un num�r de telefon mobil. Ca atare, identificarea expeditorului nu a fost posibil�. Anuntat c� inspectorii OJPC Neamt au fost informati despre cele petrecute, �n ziua imediat urm�toare, reprezentantul firmei de curierat a restituit integral suma pl�tit� de cump�r�toare. O alt� reclamatie recent� primit� la OJPC f�cea referire la un aparat Stepper, comandat on-line de la firma „Ibai Expert Solutions“ Bucuresti care s-a defectat �n perioada termenului de garantie. Timp de aproape o lun�, cump�r�torul a purtat corespondent� pe e-mail cu comerciantul, dar f�r� a ajunge la vreun rezultat. „Consumatorii care s�nt interesati s� achizitioneze diverse produse, on-line, trebuie s� stie c� pe site-ul de prezentare, operatorul economic trebuie s� prezinte date referitoare la identitate, adres� si modalit�ti de contactare, telefon, fax, e-amil, cod unic de �nregistrare. Apoi, este obligatoriu s� se prezinte caracteristicile produsului, pretul si taxele aplicabile, cheltuieli de livrare, modalit�ti de plat�, perioada de valabilitate a ofertei. �n ambele cazuri, aceste informatii nu erau prezentate“, a declarat inginer Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OJPC Neamt.
Potrivit preciz�rilor aceleiasi surse citate, un lucru extrem de important care trebuie s� fie mentionat pe site si pe care clientii trebuie s� �l stie este acela c� au dreptul s� notifice �n scris comerciantul c� renunt� la cump�rare, f�r� penalit�ti, �n termen de 10 zile lucr�toare de la primirea produsului. Acelasi lucru este valabil si �n cazul prest�rilor de servicii, �n termen de 10 zile de la �ncheierea contractului. De asemenea, este obligatoriu a se face preciz�ri cu privire la servicii din perioada de garantie si dup� aceea. �n primele trei luni ale anului �n curs, OJPC Neamt a �nregistrat 264 sesiz�ri si reclamatii, din care 217 au fost cercetate. 143 dintre acestea au fost considerate �ntemeiate, 64 ne�ntemeiate si 10 nesolutionabile. Produsele �nlocuite, achitate sau reparate, au �nsumat 54,35 miliarde de lei vechi.

Articol afisat de 2156 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(L�cr�mioara ILISESCU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective