Teap� on-line
• doi nemteni au reclamat la OJPC c� au fost victimele sistemului de achizitionare de produse pe Internet • unul dintre ei a comandat adidasi, la ofert� special�, si a primit o pereche de pantofi uzati si murdari de noroi • cel�lalt a achizitionat un aparat pentru �ngrijire corporal� care s-a defectat dup� trei luni • Tot mai multi nemteni „iau teap�“ la achizitionarea produselor prin comenzi f�cute la distant�, prin intermediul Internetului. Necunosc�ndu-si drepturile, multi dintre cei p�c�liti se resemneaz� cu g�ndul c� a fost greseala lor c� au apelat la un astfel de sistem de a face cump�r�turi si nu fac nici un demers pentru a fi desp�gubiti. Mai s�nt �ns� si altfel de consumatori, care nu accept� at�t de usor s� fie p�c�liti. Doi nemteni au reclamat, zilele trecute, la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt c� au fost victime ale sistemului de cump�r�turi on-line. O t�n�r� a reclamat c� a comandat o pereche de adidasi marca „Converse“ de pe site-ul „www. hainelux.com“, fiind atras� de reclama potrivit c�reia era o ofert� special�, la doar 99 lei, plus taxe de livrare de 35 lei. C�nd a primit coletul, fata a constat c� adidasii primiti erau foarte uzati si erau murdari de noroi pe t�lpi. Pentru c� pe site se preciza faptul c� produsul poate fi probat, coletul a fost deschis �n fata reprezentantului firmei de curierat - Fan Curier. Odat� f�cut� plata, acesta a �ncheiat un proces verbal �n care a mentionat starea pantofilor, �ns� nu a putut da garantii c� se poate rezolva ceva, �ntruc�t firma de curierat nu are responsabilit�ti dec�t �n ceea ce priveste transportul. Inspectorii OJPC Neamt au constatat c� la expeditor figura doar numele unei persoane fizice din Constanta si un num�r de telefon mobil. Ca atare, identificarea expeditorului nu a fost posibil�. Anuntat c� inspectorii OJPC Neamt au fost informati despre cele petrecute, �n ziua imediat urm�toare, reprezentantul firmei de curierat a restituit integral suma pl�tit� de cump�r�toare. O alt� reclamatie recent� primit� la OJPC f�cea referire la un aparat Stepper, comandat on-line de la firma „Ibai Expert Solutions“ Bucuresti care s-a defectat �n perioada termenului de garantie. Timp de aproape o lun�, cump�r�torul a purtat corespondent� pe e-mail cu comerciantul, dar f�r� a ajunge la vreun rezultat. „Consumatorii care s�nt interesati s� achizitioneze diverse produse, on-line, trebuie s� stie c� pe site-ul de prezentare, operatorul economic trebuie s� prezinte date referitoare la identitate, adres� si modalit�ti de contactare, telefon, fax, e-amil, cod unic de �nregistrare. Apoi, este obligatoriu s� se prezinte caracteristicile produsului, pretul si taxele aplicabile, cheltuieli de livrare, modalit�ti de plat�, perioada de valabilitate a ofertei. �n ambele cazuri, aceste informatii nu erau prezentate“, a declarat inginer Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OJPC Neamt.
Potrivit preciz�rilor aceleiasi surse citate, un lucru extrem de important care trebuie s� fie mentionat pe site si pe care clientii trebuie s� �l stie este acela c� au dreptul s� notifice �n scris comerciantul c� renunt� la cump�rare, f�r� penalit�ti, �n termen de 10 zile lucr�toare de la primirea produsului. Acelasi lucru este valabil si �n cazul prest�rilor de servicii, �n termen de 10 zile de la �ncheierea contractului. De asemenea, este obligatoriu a se face preciz�ri cu privire la servicii din perioada de garantie si dup� aceea. �n primele trei luni ale anului �n curs, OJPC Neamt a �nregistrat 264 sesiz�ri si reclamatii, din care 217 au fost cercetate. 143 dintre acestea au fost considerate �ntemeiate, 64 ne�ntemeiate si 10 nesolutionabile. Produsele �nlocuite, achitate sau reparate, au �nsumat 54,35 miliarde de lei vechi.
|