„Susaua“ realizat� de subantreprenorul firmei E85 va fi ras�
• pe o lungime de trei kilometri trebuie scos tot asfaltul de pe drumul P�str�veni - Totoiesti • �n alte zone cu asfaltul degradat, trebuie frezat • reparatiile se fac, teoretic, pe banii c�stig�torului lucr�rii - firma E85, dar, practic, pe ai subantreprenorului • Proaspetele gropi ap�rute �n asfaltul turnat acum c�teva luni pe drumul P�str�veni-Totoiesti vor fi acoperite imediat ce conditiile meteorologice o vor permite. Deocamdat�, firma care a c�stigat lucrarea, dar care nu a lucrat ca la carte, trebuie s� refac� stric�ciunile si abia apoi va primi banii pentru efortul depus. Pentru c� drumul n-a rezistat dec�t foarte putin, Consiliul Judetean nu a pl�tit ast�-toamn� lucrarea, �n valoare de 17 miliarde de lei vechi. „Acum s�nt interesati s� repare drumul distrus la c�teva zile dup� ce s-a �ncheiat lucrarea, ca s� �ncaseze banii. C�stig�torul licitatiei este firma E85, care a dat lucrarea �n subantrepriz� societ�tii Asiri International. Aceasta a folosit un bitum prost, motiv pentru care asfaltul n-a tinut. Acum face reparatii pe cheltuiala proprie“, a declarat vicepresedintele Consiliului Judetean, Dumitru Badea.
Potrivit unui raport al Inspectoratului de Stat �n Constructii Neamt, lucr�rile executate ast�-toamn� pe dou� drumuri judetene, la care licitatia a fost c�stigat� de firma E85, au fost �n b�taie de joc, dovad� c� asfaltul a �nceput s� se macine si s� apar� gropi la scurt timp de la retragerea utilajelor care au �ntins bitumul. Conform rezultatelor unei expertize, deficientele s�nt majore si se datoreaz� calit�tii �ndoielnice a bitumului utilizat, pentru c� reteta folosit� a fost incomplet�. Cele dou� tronsoane cu mari probleme s�nt Urecheni- Timisesti, pe o lungime de aproximativ patru kilometri, si P�str�veni-Tibucani, pe trei kilometri si jum�tate. „Referitor la calitatea lucr�rilor executate pe DJ 155I, sectorul P�str�veni-Totoiesti, si 155B Urecheni-Timisesti, a fost pus� �n evident� o eroare de calcul �n stabilirea retetei mixturii asfaltice raportat� la o calitate necorespunz�toare a bitumului. Constat�rile au fost f�cute de c�tre prof. dr. ing. Vasile Boboc, care a executat expertiza tehnic� dispus� de Inspectoratul Judetean �n Constructii Neamt. �n baza concluziilor, proiectantul lucr�rii va elabora solutia de remediere a covorului asfaltic“, a declarat inginer Andrei Ignat, inspectorul sef al Inspectoratului de Stat �n Constructii Neamt.
Ambele lucr�ri au fost c�stigate anul trecut de c�tre firma E 85 Impex. Dup� c�stigarea licitatiei, E85 Impex a dat lucr�rile �n subantrepriz�, pe tronsonul Urecheni-Timisesti lucr�nd SC Drupo Neamt, iar pe P�str�veni-Totoiesti, SC Asiri International, care are statie de mixturi asfaltice �n localitatea Soci, judetul Iasi. Mixtura �ntins� pe cele dou� trasee a fost furnizat� de c�tre Asiri International. Lucr�rile au fost �ncheiate �nainte de venirea sezonului rece, dar odat� cu terminarea lor s-au v�zut primele dizloc�ri ale mixturii. Cert este c� �n cazul tronsonului P�str�veni-Totoiesti, pe o lungime de trei kilometri de pe o band� a drumului, asfaltul va fi scos integral, iar pe 20% din celalalt�, se va freza �n zonele unde au ap�rut gropi. Unii dintre reprezentantii Consiliului Judetean nu au fost �nc�ntati c�nd au aflat c� pe respectivul traseu a �nceput frezarea, consider�nd c� va mai trece ceva vreme p�n� c�nd conditiile meteorologice vor permite turnarea asfaltului. Normele prev�d c� asfaltul se toarn� doar dup� ce temperatura aerului, �n timpul noptii, dep�seste zece grade Celsius timp de cinci zile consecutive.
|