N�sirea administratorului public naste patimi �n CJ
• o nou� functie, administrator public, care va ap�rea �n cadrul CJ a iscat controverse • nu toti consilierii au vrut s� apar� un egal al presedintelui, care nu se va subordona nim�nui • administratorul va fi m�na dreapt� a presedintelui CJ • Administratorul public este noua functie care se va �nfiinta la nivel de judet. Consilierii judeteni au stabilit, �n cadrul sedintei de miercuri, 26 martie, criteriile si procedurile pentru numirea si eliberarea din functie a administratorului public, precum si a atributiilor functiei. Numai c� s-au iscat discutii, unii consilieri nefiind de acord cu noul post, cei mai vehementi fiind peremistii. „Administratorul public va fi un fel de SRL al presedintelui, cu salariul egal? �n judetele unde exist� administrator public, presedintele si vicepresedintii s�nt simpli spectatori. Nu exist� nici un raport de subordonare �ntre vicepresedinti si administrator si atunci propun desfiintarea posturilor de vicepresedinti“, a declarat vicele Dumitru Badea. Un alt peremist, Valerian Botoc, a adresat �n plen �ntrebarea dac� presedintele CJ are nevoie de un loctiitor politic. La toate aceste interventii au fost si contre. Vlad Marcoci, pe vremea aceea �nc� presedinte al CJ, a spus c� totdeauna un om, oric�t de bun ar fi, nu poate face c�t doi - presedintele si administratorul public la un loc. El a mai precizat c� �n viitor multe servicii deconcentrate vor trece sub aripa CJ, ceea ce �nseamn� c� va fi nevoie si de oameni care s� le monitorizeze. Consilierul Constantin Iacoban a propus ca aceast� functie s� fie ocupat� din iulie, atunci c�nd se vor linisti apele �n viitorul consiliu judetean si propunerea sa a fost votat�.
Numirea �n functia de administrator public la Neamt se va realiza prin concurs, prob� scris� si interviu, candidatul trebuind s� prezinte un proiect de management care se contin� criterii de performant�, stabilite de presedintele CJ. Salariul de baz� individual al administratorului public se va stabili tot de c�tre presedinte, cel care va avea puterea de a-l elibera din functie pentru ne�ndeplinirea obligatiilor asumate prin contract (nerealizarea indicatorilor de performant�, s�v�rsirea de abateri si abuzuri), �n caz de incompatibilitate sau la cererea celui numit �n functie.
Administratorul public va avea obligatia de a implementa proiecte cu finantare extern�, de a elabora politici si strategii noi �n domeniul dezvolt�rii serviciilor de interes judetean, de a atragere fonduri extrabugetare, etc. Functia de administrator public a fost introdus� �n legislatia noastr� �n scopul profesionaliz�rii administratiei locale prin eficientizarea serviciilor oferite cet�tenilor.
|