De-ale asociatiilor de proprietari
• la Asociatia 65 din M�r�tei au ap�rut nemultumiri privind facturarea consumurilor de ap� rece • unii proprietari reclam� umflarea cheltuielilor si c� banii rezultati au luat alte c�i • conducerea asociatiei sustine c� sefii de scar� nu-si fac bine treaba • Un grup de cet�teni de la Asociatia de Proprietari nr. 65 din Piatra Neamt ne-a reclamat faptul c� facturile la �ntretinere le s�nt �nc�rcate nejustificat. Ei i-au acuzat pe cei pe care i-au ales s� le reprezinte interesele c� la �ncasarea contravalorii utilit�tilor se ghideaz� dup� propriul sistem de citire a contorilor. Nemultumirea rezult� din facturarea consumului de ap� rece. La Asociatia nr. 65 s�nt 28 de sc�ri de bloc, cu 486 de apartamente. Furnizorul de ap� rece, Compania Judetean� Apa Serv, a montat, �n afara sc�rilor de bloc, contori de bransament care m�soar� consumul la una, dou� sau mai multe sc�ri, �n functie de pozitionarea traseelor. Iar facturarea se face dup� datele rezultate din citirile acestor aparate de m�sur�. Unele sc�ri de bloc si-au montat si apometre interioare, pentru a face o delimitare clar� a consumurilor. Iar de aici, un �ntreg scandal. Conducerea asociatiei a fost acuzat� c� nu tine cont de citirile Apa Serv - dup� care se face facturarea, ci �mparte cheltuielile, mult �nc�rcate, potrivit datelor furnizate de apometrele montate �n sc�rile de bloc. „Unde a intrat diferenta de bani?“, s-a �ntrebat Ion Cump�tescu, seful sc�rii A a blocului D17, arondat Asociatiei nr. 65. „Am cerut presedintelui asociatiei certificatul de garantie al apometrului montat �n scar� si documentul care s� ateste verificarea metrologic�. Dar nu mi-au fost prezentate“, a subliniat Ion Cump�tescu. Situatia pe care acesta a reclamat-o ar dura din luna mai 2005, c�nd a fost montat aparatul de m�sur�. Ca exemplu, acesta a dat un consum de 204 mc pentru sc�rile A si B - indicat de apometrul de bransament, al Apa Serv, �n timp ce la asociatia de proprietari s-ar fi „contabilizat“ 250 mc de ap� rece.
Situatia de la Asociatia nr. 65 a fost reclamat� si la prim�rie, concluzia fiind c� supra�nc�rcarea vine din pierderile de ap� care se reg�sesc la proprietarii de apartamente care fie c� au instalatii defecte, fie furnizeaz� date incorecte cu privire la consumuri.
Furatul c�ciulii
Presedintele Asociatiei nr. 65, Constantin Avram, a declarat c� reclamatia este nejustificat�. Facturarea apei reci se face dup� citirea apometrelor de bransament ale Apa Serv, iar pierderile se �mpart fiec�rui apartament, �n functie de num�rul de persoane. Dar, de multe ori, datele furnizate de proprietari s�nt incorecte, situatie �n care sefii de scar� trebuie s� ia m�suri. „Apometrele de scar� au fost montate la cererea proprietarilor. S�nt marca Zenner, iar cu acestea au fost mereu probleme. Seful de scar� are obligatia s� le verifice metrologic. Tot seful de scar� are obligatia s� aduc� citirile de la locatari si s� fac� verificarea apometrelor. Este inadmisibil ca o familie format�, de exemplu, din 3 persoane, s� �nregistreze un consum de 1 mc de ap� �ntr-o lun�. Unii recurg si la alte tertipuri: las� s� curg� «un fir de ap�» pe care apometrul nu �l �nregistreaz�. Reusesc s� umple c�te o cad� cu ap�, pe care o folosesc pentru WC, de exemplu. Apar, �ns�, pierderi. Care adunate de la fiecare apartament dau cantit�ti mari“, a subliniat Constantin Avram.
Opinia specialistilor Apa Serv este c� diferentele mari dintre consumurile �nregistrate de apometrele de bransament si cele din sc�rile de bloc se pot datora faptului c� citirile aparatelor nu se fac �n acelasi timp, ci la diferent� de c�teva zile. Dar c� facturarea se face dup� datele �nregistrate de contorii de bransament. „Consumul �nregistrat de apometrul de scar� ar trebui s� fie mai mic sau egal cu cel al apometrului de bransament. Este posibil ca citirea s� nu coincid� ca dat�: spre exemplu, noi o facem pe data de 27 a lunii, iar la cel din scar�, pe 29 sau 30. Si atunci, apar diferente“, a subliniat Ioan P�v�leanu, directorul adjunct al Companiei Judetene Apa Serv.
|