Firmele de telefonie nu mai pot p�r� la Biroul de Credite
• datele cu caracter personal ale clientilor nu pot fi transmise de c�tre astfel de firme • perioada de p�strare a etichetei de datornic s-a scurtat la 4 ani • �ncep�nd de luna viitoare, firmele de telefonie mobil� nu ne mai pot da eticheta de datornic deoarece nu mai au voie s� transmit� datele cu caracter personal ale clientilor. Autoritatea National� de Supraveghere a Prelucr�rii Datelor cu Caracter Personal a interzis acest lucru, iar la Biroul de Credite nu ne mai pot raporta dec�t institutiile de credit. Chiar si acestea trebuie s� ne anunte cu 15 zile �nainte de raportare. Principala noutate a noilor reglement�ri, care vor intra �n vigoare de luna viitoare, se refer� la faptul c� b�ncile comerciale au datoria de a anunta potentialii datornici de situatia �n care se afl�, dar si despre faptul c� va transmite datele ce au caracter personal. �n acest fel, persoana �n culp� are posibilitatea fie de a acoperi restanta la plat�, fie de accepta statutul de datornic ce implic� si furnizarea datelor sale. Conform noilor reguli, institutiile financiare au obligatia de a �nstiinta persoana �n culp� prin toate mijloacele posibile. Mai exact debitorul trebuie anuntat �n mod clar si exact despre acest lucru prin scrisoare de la creditor, telefonic, prin adresa de e-mail sau prin mesaj de telefonie mobil�. Persoanei �n cauz� trebuie s�-i fie adus la cunostint� faptul c� �i vor fi transmise datele personale si punctual, care s�nt acestea. Titularul trebuie s� afle biroul de credit c�ruia �i vor ajunge aceste informatii, dar si categoriile de participanti la birourile de credit care vor primi, ulterior, aceste date. Fiecare persoan� care are m�car un leu datorie va sti din vreme care este perioada de stocare a datelor referitoare la ea, dar si modalitatea prin care el are acces la aceste date. De asemenea, are posibilitatea de interventie si cea de opozitie �n raport cu biroul de credit. Cel aflat �n astfel de situatie se poate opune transmiterii informatiilor referitoare la persoana sa, �n cazul �n care are motive �ntemeiate, care s� sustin� acest lucru. „Din punctul nostru de vedere acest lucru este foarte bun. Oricum, noi �nstiintam si p�n� acum clientii nostri despre situatia �n care se afl�, chiar �nainte de scadenta ratelor. Vor fi �nstiintati si despre transmiterea datelor cu caracter personal, iar �n ce priveste diminuarea perioadei de stocare iar�si cred c� este benefic deoarece, �n cele mai multe dintre cazuri nu este vorba de rea-voint�, ci de situatii obiective“, a declarat Luminita Mazilu, directorul B�ncii Carpatica Piatra Neamt. �n cele din urm�, informatiile referitoare la datele cu caracter personal pot fi sterse sau se pot face modific�ri at�t cu acordul participantului la Biroul de Credit care le-a introdus, c�t si cu cel al institutiei care le-a transmis. Perioada de stocare a datelor a fost redus� de la 5 la 4 ani, iar noile reglement�ri �i sustin pe cei care nu au dat dovad� de rea credint�.
|