„Vreau s� creez o adev�rat� echip� la Politia Rutier�“
• afirm� noul sef al Politiei Rutiere, subcomisarul Neculai Catan� Are doar 34 de ani si 82 de ofiteri si subofiteri �n subordine. Numele lui este Neculai Catan� si este seful Serviciului Politiei Rutiere, functie pe care a obtinut-o la sf�rsitul anului trecut. Este absolvent al Liceul nr. 2 Piatra Neamt �n anul 1991, dup� care a urmat cursurile Academiei de Politie Bucuresti, specialitatea Circulatie. A fost repartizat la Biroul Politiei Rutiere Iasi, unde a activat p�n� �n 1998, c�nd s-a transferat la Politia Municipiului Piatra Neamt - Biroul cercet�ri penale. �n 2002 a fost promovat la Serviciul cercet�ri penale. Din 2004 si p�n� �n 2005 a activat la Serviciul Politiei Rutiere, iar �n iunie 2005 a plecat �n Kosovo unde a fost �nregimentat �n misiunea ONU de mentinere a p�cii. Pe 23 iunie 2007, a revenit �n tar�. T�n�rul este pasionat, printre altele, de motociclism. El detine o motocilet� Yamaha pe care, asa cum ne-a declarat, o foloseste ori de c�te ori timpul �i permite. La solicitarea cotidianului „Monitorul“, a acceptat s� dea primul interviu din viata sa, �n calitate de politist.
Reporter: Domnule Catan�, cum de v-ati decis s� participati la concursul pentru ocuparea unei functii importante?
Neculai Catan�: �n cadrul misiunii din Kosovo am v�zut cum este s� lucrezi ca manager, asa c� acest concurs l-am luat ca pe o provocare. �n Kosovo am fost avansat, pe baz� de concurs, sef baz� monitorizare �n zona Pristina Nord. Ulterior, am c�stigat un alt concurs care m-a propulsat �n functia de sef sectie la Politia Pristina Nord. Aceast� ultim� functie avea menirea de a monitoriza activitatea sefului Politiei din Kosovo. Sper c� voi face fat� noii provoc�ri. De felul meu s�nt optimist si cred c� fiecare problem� are o solutie.
Rep.: Cum a fost concursul?
N.C.: Cu emotii, ca orice examen al vietii. La probele de limb� str�in� si calculator nu am avut emotii. �n schimb din 2005, c�nd am plecat �n Kosovo, si p�n� la data concursului, legislatia rutier� a suferit multe modific�ri, asa c� am avut mai mult de �nv�tat.
Rep.: Ce intentionati s� schimbati �n activitatea Politiei Rutiere?
N.C.: �n primul r�nd, voi �ncerca, prin managementul pe care �l abordez, s� ridic Politia Rutier� la nivelul la care trebuie s� fie, principalul scop urm�rit fiind de a creste nivelul de sigurant� �n trafic care nu va putea fi realizat dec�t printr-o prezenta mai activ� a agentului de politie.
Rep.: Despre acest serviciu s-au spus multe. Uneori nu de bine...
N.C.: Stim c� exist� si deficiente, �ns� le vom identifica si vom lua m�surile necesare, �n vederea remedierii lor. Am �nceput s� fac o evaluare ca s� am un punct de plecare de la care s� se fac� aprecierea mea si a colegilor mei de aici. Vreau s� precizez c� dorim s� avem o colaborare bun� cu Prim�ria Piatra Neamt, cu Prefectura Neamt, institutii cu care vom c�uta solutii �n vederea, �n primul r�nd, a fluidiz�rii traficului. Se poate spune c� �nc� se circul� bine �n judetul Neamt, �ns� av�nd �n vedere parcul auto, raportat la structur�, cu sigurant� vom �nt�mpina probleme si este bine s� le identific�m din timp pentru a le rezolva.
Rep.: Credeti c� mai trebuie lucrat la mentalitatea politistului de la Rutier?
N.C.: Voi pune accent pe modul �n care agentul va interactiona cu cet�teanul. Voi cere ca �n primul r�nd politistul s� analizeze gravitatea faptei comise de c�tre participantul la trafic si s� actioneze pe m�sur�. Iar sanctiunea s� fie proportional� cu gravitatea faptei si raportat� la cauzele care s�nt generatoare de evenimente rutiere. Politistul trebuie s� constientizeze c� este �n slujba cet�teanului. Acest lucru trebuie s� fie �n concordant� cu principiul fermit�tii. Trebuie lucrat la modul de abordare a politistului. Nu vom neglija activitatea preventiv�, iar acolo unde nu va functiona vom aplica sanctiuni.
Rep.: Un mesaj c�tre colegi?
N.C.: Vreau s� creez o adev�rat� echip� la Serviciul Politiei Rutiere. S�nt adeptul lucrului �n echip�, iar �ncrederea reciproc� trebuie s� functioneze foarte bine.
|