|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
19 Decembrie 2007 |
|
�ncepem scoala de la 3 ani
• 13 clase devin obligatorii • copiii vor �nv�ta mai mult �ncep�nd cu viitorul an scolar, conform unui nou proiect de lege a �nv�t�m�ntului • proiectele vor fi �n dezbatere public� timp de o lun� • �n Neamt mai este nevoie de multe gr�dinite, de spatii pentru crese si de multe alte amenaj�ri pentru respectarea noilor legi ale educatiei • Soarta �nv�t�m�ntului rom�nesc este, pentru viitoarele patru s�pt�m�ni, �n m�inile fiec�ruia dintre noi, �ntruc�t proiectul legii �nv�t�m�ntului este supus dezbaterii publice. Sugestiile si amendamentele aduse proiectului vor fi analizate si evaluate si, dac� va fi cazul, vor fi integrate �n proiecte care apoi vor fi depuse pentru aprobare �n Parlament. Potrivit viitoarelor reglement�ri, �nv�t�m�ntul obligatoriu se va extinde de la 10 la 13 ani. �nv�t�m�ntul preuniversitar va cuprinde educatia timpurie (anteprescolar� – 0-3 ani), prescolar� (trei grupe �ntre 3 si 6 ani), primar� (clasa preg�titoare si clasele I-IV, gimnazial� (clasele V-IX), liceal� (clasele X-XII/XIII, inclusiv educatia profesional�, inclus� �n �nv�t�m�ntul liceal, filiera tehnologic�) si postliceal� (1-3 clase). Cu bune, cu rele, proiectul va trece si va deveni liter� de lege. Problema r�m�ne punerea lui �n practic�, �ntruc�t, numai pentru a se asigura spatiul �n care s� se desf�soare cursurile prescolare e treab� de c�tiva ani buni. Si asta nu e totul. Mai r�m�ne de rezolvat educatia timpurie, adic� de pus la punct cresele, institutii care �n momentul de fat� nu s�nt �n grija cuiva. Autorit�tile judetene nemtene sustin c� trebuie asteptat s� se vad� propunerile care vor fi aduse proiectului, dup� care s� se discute la concret, pe forma final�, adic� pe marginea legii. Ministrul educatiei, cercet�rii si tineretului a introdus nout�ti privitoare la admiterea �n liceu, scolile put�nd s�-si organizeze propriul examen de intrare. Autorit�tile vor s� reduc� si num�rul de ore pe care le fac elevii. Pachetul de legi contine prevederi precum angajarea profesorilor direct de c�tre scoal� si finantarea �n functie de num�rul de elevi.
Ultima prevedere din proiect se refer� la modific�rile aduse statutului personalului didactic. Printre acestea se num�r� posibilitatea profesorilor de a lua un concediu pl�tit de un an, la fiecare nou� ani de predare efectiv�. Conditia este s� fi finalizat �n cei nou� ani cercet�ri, tratate sau studii cuprinse �n programe internationale de cercetare. �n ceea ce priveste conducerea scolilor, acestea vor trebui conduse de manageri si nu de profesori. Vor putea ocupa functii de conducere �n scoli doar cei care au absolvit cursuri de management educational.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Ad�ugat de constanta la data 19.12.2007 16:07 |
Gandirea unui constructor pe post de ministru!
A cladi o casa, un grajd, a asfalta o sosea, a darama sau a construi un pod sau podet, a proiecta PLANUL CASEI POPORULUI sau al magaziei de lemne, sunt de competenta unui constructor SCOLIT! A proiecta MODELUL UMAN al societatii de maine este peste puterile unui constructor autodeclarat! Ceea ce propune el (si echipa de hei-rup-isti care si-a format-o!) este 'dincolo de realitate'! Zambetul LARG de om realizat, o impertinenta 'ministeriala' a unui AJUNS, mi-au fost de ajuns ca sa-mi dau seama de 'inculpat'! Nicio intrebare, impresie, sugestie pusa de cei prezenti in emisiunea de la REALITATEA, nu l-a miscat! E OMUL ZILELOR NOASTRE! Daca in fruntea tarii e UN MARINAR, in fruntea GUVERNULUI e primul MOTOCICLIST al tarii, de ce sa nu avem la Educatie un CONSTRUCTOR DE DRUMURI SI PODURI! Doamne, daca ar chiar drumuri ale EDUCATIEI si INSTRUCTIEI, daca ar fi PODETE care sa lege trecutul cu viitorul, traditia cu modernismul, ti-as multumi! Dar nu e asa! |
Ad�ugat de constanta la data 19.12.2007 16:24 |
Gandirea unui constructor pe post de ministru! (2)
Sa analizam lucrurile punctual:
1. Prima 'realizare' a ministrului a fost TEZA CU SUBIECT UNIC, teza care v-a conta in repartizarea elevilor in licee. Maistrul sef al formatiunii pe care inginerul Adomniteti l-a pus sa reglementeze modul in care se vor desfasura aceste teze, s-a uitat in stanga si-n dreapta, s-a scarpinat in nas, si a decis: FIECARE CIOBAN SA_SI PAZEASCA PROPRIILE OI, tezele sa fie secretizate DAR SA STIM CUI APARTIN (nici macar o STAMPILA UNICA n-ati fost in stare sa faceti!), daca e posibil DIRECTORII SCOLILOR sa informeze elevii IMPORTANTI despre CONTINUTUL subiectelor, teza -IN ORIGINAL !_ merge la aceeasi scoala unde acelasi director poate pune o ALTA STAMPILA pe ALTA LUCRARE careia i se face CONTESTATIE! O singura cifra adaugata la o teza de matematica poate duce un elev de la 9.20 la 9.60! Cine va fi fost vinovat? |
Ad�ugat de constanta la data 19.12.2007 16:41 |
Gandirea unui constructor pe post de ministru! (3)
2. Educatia 'timpurie'! Mama, ce gaselnita! Statul trebuie sa se ocupe cu asta? Statul ar trebui sa se ocupe cu EDUCATIA TARZIE (!) a celor care au de gand sa faca un copil! Ne bucuram ca suntem MAI MULTI CA UNGURII sau ca .... dar nu ne intereseaza CUM SUNTEM? Prin formele (de altfel umane!) sociale pe care le ia statul incurajeaza 'producerea de copii', dar UITA DE CALITATEA PRODUCATORILOR! Ce poate prelucra un educator care 'LUCREAZA CU MATERIALUL CLIENTULUI' dintr-un copil care are antecedente ereditare anormale? Ideea poate fi interpretata ca fiind 'extremista', 'rasista' sau altfel, dar EDUCATIA PRESUPUNE PARTICIPAREA ACTIVA A MAI MULTOR FACTORI! Cred ca d-l Adomnitei are convingerea ca daca imediat dupa iesirea unui tractor dintr-o fabrica i se face o educatie CORESPUNZATOARE, peste cativa ani, tractorul va merge singur si va 'naste pui vii', mici tractoare nasctoare de .. (de ce nu?) computere! Coborand pe pamanat, ministrul MECT trebuie sa colaboreze cu cel al SANATATII. |
Ad�ugat de constanta la data 19.12.2007 17:20 |
Gandirea unui constructor pe post de ministru! (4)
3. Gradinita (ce semnicatie deosebita are in sufletul taranului acest cuvant!) este pentru d-l A. o 'prescoala' in care copii invata ceea ce vor repeta (cu plictiseala de rigoare) la SCOALA! GRESIT, d-le ministru: GRADINITA ESTE RAIUL COPIILOR, ESTE PARADISUL PE CARE INCA IL AU! Acolo ei trebuie sa se invete sa FIE FIINTE SOCIALE, capabili sa se integreze intr-un SISTEM DE REGULI, ce-i drept neplacute, dar necesare. Nu au ce cauta scriiturile de orice fel, numararea, sau alte acareturi 'academice'. Povesti instructive, povesti frumoase, apropierea de cei 'apropiati': parinti, frati, colegi, acceptarea unui program si respectarea lui, acomodarea cu ALTI OAMENI. Faptul ca la Gradinita s-au invatat alte lucruri decat cele necesare (de ex. SCRIEREA CIFRELOR SI LITERELOR) fara O ATENTA SUPRAVEGHERE INDIVIDUALA a modului in care fiecare copil obtine forma finala a semnului respectiv, se vede ... (interesant!) ABIA in gimnaziu! Multi copii au 'sange arab' si scriu .. de la dreapta la stanga! |
Ad�ugat de Ioan Voga cel Cumplit la data 19.12.2007 19:48 |
Structura psihicã labilã la copii
Structura psihicã labilã este un termen introdus mai degrabã de cãtre educatori si se referã la adolescenti care în anumite perioade au o mare labilitate afectivã.Entitatea ar face parte tot din cadrul "crizei juvenile" si adeseori este legatã de carente afective sau educative,infantilism,imaturitate afectivã.Pe acest fond apar manifestãri comportamentale diverse:minciuna,impulsivitatea,indisciplina.Duipã Widloker ar fi vorba aici de o prelungire a patologiei infantile.Pacientii se manifestã prin expresii emotionale vii,reactii schimbãtoare,tristete sau excitatie marcatã care iau alurã patologicã atunci când pierd legãtura cu situatia realã.Fenomenul devine posibil datoritã imaturitãtii si reprezintã o proiectare în exterior a tensiunilor interne,cu deplasarea conflicctului asupra anturajului.Pe baza acestor aspecte psihopatologice s-ar dezvolta comportamente spectaculoase (delkincventa,refuzul scolar etc). |
|
|
|
|
|