17 milioane pentru trei nopti fierbinti
O femeie de 58 de ani, din T�rgu Neamt, se lupt� din r�sputeri s� acopere o factur� c�tre Romtelecom �n valoare total� de peste 17 milioane de lei vechi. Debitul dateaz� din urm� cu doi ani, c�nd de la postul s�u telefonic au fost efectuate nu mai putin de 41 de convorbiri, aproape toate �n timpul noptii. C�nd a primit factura, Maria Ilinca a �nlemnit. Desi acesta se jur� c� nu din locuinta ei ar fi plecat apelurile, totusi a achitat c�tre operatorul de telefonie fix� o bun� parte din datorie. „Factura telefonic� este pentru perioada 10 iulie-9 august 2005. Atunci nu eram acas� dec�t eu si sotul meu, Constantin Ilinca, de 66 de ani. Nepotica mea de 11 ani, care de regul� st� la noi, �n acea perioad� era plecat� la ceilalti bunici. Afirm cu toat� r�spunderea c� aceste convorbiri nu au fost efectuate de mine si nici de sotul meu si nu am nici un fel de explicatie cum au ap�rut pe factura noastr�. �n perioada imediat urm�toare, un timp am avut telefonul restrictionat, �n sensul c� nu am mai putut dec�t s� primim apeluri, nu s� si efectuam, apoi postul telefonic a fost suspendat“, a declarat cu ochii �n lacrimi Maria Ilinca. Dincolo de explicatiile femeii r�m�n cele 41 de convorbiri la liniile erotice care au fost efectuate �n numai trei zile, �n perioada 30, 31 iulie si 1 august 2005. De fapt este vorba de o zi si dou� nopti. Numai pe 31 iulie s-a vorbit ziua, restul apelurilor fiind �ntre ora zero si 5.30 dimineata. De mentionat este faptul c� cele mai multe dintre apeluri au mai putin de un minut, 30-40 de secunde, dar exist� convorbiri si de 20 de minute sau un sfert de or�. Patru astfel de apeluri s�nt succesive si �nsumeaz� �n total peste o or�, de la ora 2.52, p�n� la 3.55 �n dimineata zilei de 30 iulie 2005. �n total, cele 41 de convorbiri valoreaz� peste 400 de euro, adic� 17, 4 milioane de lei vechi, pentru c� mai era si abonamentul. „Numai eu am pensie, de 3,6 milioane de lei, iar sotul meu nu. Am auzit c� dac� nu pl�testi, vin si-ti iau tot ce ai prin cas�. Am f�cut cum am putut si p�n� acum am achitat 9,5 milioane de lei. Credeam c� pl�tisem jum�tate, dar pentru c� s-au mai ad�ugat penalit�ti, am aflat c� mai am de plat� �nc� 12 milioane de lei. Mi-am dat interesul, doi ani am pl�tit c�t am avut, dar nu mai pot. Nu mai stiu ce s� fac, cum s� scap din aceast� situatie“, a ad�ugat plin� de n�duf Maria Ilinca.
Situatia putea fi evitat� prin restrictionarea cu parol� Deocamdat�, proprietarul r�m�ne bun de plat� si, oficial, si-a asumat debitul, fiindc� l-a pl�tit f�r� s�-l conteste. De aceeasi p�rere este si purt�torul de cuv�nt al Romtelecom, care exclude posibilitatea ca altcineva din exteriorul locuintei s� fi efectuat convorbirile fierbinti. „Verific�rile efectuate au demonstrat c� toate apelurile contestate de titular au fost efectuate din locuinta acestuia. Practic, nu au existat urme de conexiuni clandestine. Implicarea Romtelecom este strict legat� de asigurarea suportului tehnic pentru astfel de servicii, oferind doar posibilitatea de interconectare pe reteaua proprie de cabluri. Situatia nepl�cut� ar fi fost evitat� dac� titularul ar fi folosit serviciul de restrictionare cu parol�. Toti abonatii Romtelecom conectati �n centrale digitale Alcatel beneficiaz� de serviciul de restrictionare cu parol� a apelurilor de plecare, �n cadrul abonamentului pentru linia telefonic�, iar titularul postului telefonic poate avea control deplin asupra convorbirilor efectuate de el si membrii familiei sale. Referitor la debitul pe care fostul nostru client �l are, preciz�m c� Romtelecom recupereaz� sumele neachitate apel�nd la firme specializate. Fostul nostru client poate negocia cu firma recuperatoare plata esalonat� a sumei restante. �n cazul nepl�tii, sumele restante vor fi recuperate pe cale juridic�“, a declarat Mihaela Druic�, purt�tor de cuv�nt al Romtelecom Bac�u.
|