Se suspend�
• firma Patru Plus Trans a anun�at c�, de pe 16 noiembrie, suspend� transportul c�l�torilor �n comunele Roznov, Piatra �oimului, C�nde�ti, Rediu, Borle�ti, Tazl�u • motivul �l constituie faptul c� podul de la Roznov este impracticabil pentru autobuze • mii de nave�ti vor fi afecta�i • Consiliul Jude�ean anun�� reluarea licita�iei pe aceste trasee, pentru a fi preluate de c�tre o firm� „competent�“ • Conducerea firmei Patru Plus Trans SRL Piatra Neam� a trimis, ieri, o notificare autorit��ilor locale �i jude�ene, anun��nd suspendarea activit��ii pe raza comunelor Roznov, Piatra �oimului, C�nde�ti, Rediu, Borle�ti, Tazl�u. „Datorit� faptului c� podul care traverseaz� r�ul Bistri�a �n zona Roznov - Chintinici este impracticabil pentru autobuze, s�ntem nevoi�i s� suspend�m, �ncep�nd cu data de 16 noiembrie 2005, cursele de c�l�tori prev�zute �n graficele de circula�ie care se efectueaz� pe rutele din comunele men�ionate“, se arat� �ntr-o adres� semnat� de Costel Munteanu, administratorul societ��ii.
�n fapt, Consiliul Jude�ean Neam� a oprit circula�ia pe pod a autovehiculelor care dep�esc sarcina maxim� de 3,5 tone, indic�ndu-le transportatorilor ruta ocolitoare, Costi�a - Frunzeni - C�nde�ti - Rediu - Ruseni, un ocol de circa 40 km pe un sens. Administratorul Munteanu a sus�inut c�, pe aceast� rut�, drumul este foarte prost pe o por�iune de aproximativ 25 km, ceea ce face imposibil transportul c�l�torilor. Conform programului jude�ean de transport, Patru Plus Trans trebuie s� execute zilnic 35 de curse dus-�ntors pe rutele care trec prin Roznov, Piatra �oimului, C�nde�ti, Rediu, Borle�ti �i Tazl�u. Pentru a le efectua pe ruta ocolitoare, care �nsumeaz� aproximativ 84.000 km parcur�i suplimentar �ntr-o lun�, societatea ar trebui s� achite �n plus circa 800 milioane lei numai pentru carburant, nemaipun�nd �n calcul uzura mijloacelor de transport, salarizarea �oferilor etc. Mai mult, ocolul, care nu poate fi �ncadrat �n graficele de circula�ie, ar determina majorarea cu peste 110% a costului transportului.
„Av�nd �n vedere toate aceste aspecte, solicit�m o subven�ie care s� acopere cheltuielile suplimentare. Solicit�m, de asemenea, Consiliului Jude�ean ca, �mpreun� cu Autoritatea Rutier� Rom�n�, s� �ntocmeasc� noi grafice, �n baza c�rora s� putem circula �i s� stopeze flagelul numit «piraterie» - men�ion�m c� la ora actual� exist� foarte multe autovehicule care circul� pe aceste trasee, care pleac� nestingherite de nimeni, la orele prev�zute �n graficele noastre de circula�ie, f�c�nd astfel nerentabile cursele de c�l�tori“, subliniaz� administratorul Costel Munteanu.
Autorit��ile locale �i jude�ene care au primit aceast� adres� au luat �n calcul toate variantele posibile. �n final, solicitarea venit� din partea Patru Plus Trans a fost considerat� deplasat�.
„Am discutat acest subiect �i cu domnul prefect, �i cu domnii de la Autoritatea Rutier� Rom�n�. Am ajuns la concluzia c� aceast� firm� nu are nimic de f�cut dec�t s� respecte caietul de sarcini. Este problema lor. Este chiar nesim�ire - vorbesc de «piraterie» �i cer bani de la noi! Oare ce s-ar fi �nt�mplat �n cazul �n care vechiul pod s-ar fi d�r�mat?! �i nu este de competen�a noastr� s� stabilim cine, c�nd sau cum face piraterie. Ce pot s� spun este c� am avut, �mpreun� cu domnul prefect, coresponden�� cu ministrul transporturilor, �n urma c�reia a reie�it c� �n urm�toarele 60 de zile va fi organizat� o alt� licita�ie pentru aceste trasee, ca s� poat� fi preluate de o firm� competent�“, a precizat Dan Vasile Constantin, pre�edintele Consiliului Jude�ean Neam�.
Ce va fi r�m�ne de v�zut, dar marii pierdan�i s�nt c�l�torii din localit��ile amintite. Cei mai mul�i s�nt naveti�ti, astfel c�, �n ipoteza c� autobuzele nu vor mai circula pe ruta amintit�, ei s�nt pu�i �n situa�ia de a nu mai ajunge la serviciu �n timp util. Sau vor trebui s� apeleze la alte mijloace de transport, chiar la „pira�i“, cu costuri pe m�sur�.
|