S-a modificat Legea nr.38/ 2003 privind transportul �n regim de taxi si �n regim de �nchiriere
Motivele care au impus modificarea Legii nr. 38/ 2003:
�n primul r�nd, modificarile cadrului legislativ existent, prin care se stabileste un alt mod de organizare si executare a serviciilor de utilitate publica, inclusiv transportul public local din care face parte si taximetria. Exemple:
1. Prin Ordonanta Guvernului nr. 34/ 2006 privind achizitiile publice se impune ca autoritatile administratiei publice locale sa atribuie acest serviciu public spre executare numai prin Contract de atribuire �n gestiune delegata, �ncheiat pe baza autorizatiilor taxi obtinute conform legii.
2. Prin OUG nr.109/ 2005 privind transporturile rutiere, aprobata prin Legea nr. 102/ 2006, transportul public de persoane realizat cu autoturisme si transportul public de marfuri realizat cu autovehicule care nu depasesc masa de 3,5 tone, nu mai s�nt de competenta Ministerului Transporturilor. Din acest moment, �n domeniul taximetriei si Rent Car, Ministerul Transporturilor prin Autoritatea Rutiera Rom�na, nu mai are competente importante.
3. Prin Legea nr. 92/ 2007 privind serviciile de transport public local, transportul �n regim de taxi si transportul �n regim de �nchiriere (Rent Car) s�nt definite ca servicii de utilitate publica. Aceste servicii intra total �n competenta autoritatilor administratiei publice locale. �n al doilea r�nd, s-a urmarit transpunerea �n practica a principiului descentralizarii si autonomiei locale, �n ce priveste �nfiintarea, autorizarea, organizarea si atribuirea �n gestiune a serviciilor de transport �n regim de taxi si de transport �n regim de �nchiriere. �n al treilea r�nd, din practica rezulta ca, din anul 2003, p�na �n prezent, o serie de prevederi ale Legii nr. 38/ 2003 nu au fost respectate, at�t de catre autoritatile administratiei publice locale, c�t si de catre operatorii si taximetristii independenti care executau serviciile de taximetrie. �n acest sens, noile modificari exclud orice interpretare, introduc�nd sanctiuni mai drastice at�t pentru transportatorii autorizati, c�t si pentru functionarii din primarie, care nu respecta legea, favoriz�nd aparitia actelor de coruptie si ilegalitati. Pe ansamblu, noua lege are un puternic caracter anticoruptie. �n al patrulea r�nd, se renunta la posibilitatea de a practica taximetria cu autovehicule �nchiriate, solutie care aplicata selectiv a provocat un tratament discriminator asupra taximetristilor care au realizat investitii reale �n mijloace de transport, favoriz�nd speculatiile cu autorizatiile taxi astfel acordate. De un astfel de tratament discriminator au fost afectati si multi transportatori reali �nscrisi �n listele de asteptare.
Mai multa siguranta pentru clienti
Renuntarea la modul de executare a taximetriei cu autovehicule �nchiriate va asigura intrarea pe piata taximetriei a proprietarilor de autovehicule, ocazie cu care acestora li se recunoaste efortul de a investi. �n al saselea r�nd, cu ocazia intrarii �n vigoare a noilor modificari, autoritatile administratiei publice locale s�nt obligate sa verifice foarte serios modul cum au fost acordate p�na acum autorizatiile taxi si sa le retraga imediat pe cele care au fost atribuite fraudulos sau care nu mai �ndepinesc conditiile de a fi mentinute �n executare. Autorizatiile taxi astfel retinute vor fi atribuite cu prioritate taximetristilor de pe listele de asteptare. �n al saptelea r�nd, se asigura un grad sporit de confort si de siguranta pentru clienti. Nu vor mai putea intra pentru prima data pe piata taximetriei autovehiculele mai vechi de 5 ani si cu grad de confort scazut. Pentru asigurarea continuitatii �n activitatea de taximetrie, legea prevede prelungirea la cerere a autorizatiei taxi de la 5 ani la 10 ani, dar numai pentru autovehiculele cu vechimea sub 10 ani. �n al optulea r�nd, se simplifica modul de autorizare al transportatorilor si procedurile de agreere a taxiurilor la RAR, reduc�ndu-se substantial birocratia. �n al noualea r�nd, atestatele profesionale ale taximetristilor se prelungesc de la 5 ani pentru perioada nedeterminata, cu vizare la 5 ani, certificatele de agreere RAR se prelungesc de la 5 la 10 ani, cu vizare anuala, iar autorizatia taxi nu se mai vizeaza anual. Acesta �nseamna birocratie mai putina si costuri mai mici pentru transportatorii taxi. �n al zecelea r�nd, regimul sanctionator se �naspreste pentru cei care nesocotesc respectarea �ntocmai a legii, ceea ce va �nsemna un plus de calitate a serviciilor de taximetrie si Rent Car prestate.
|