Dreptul de a avea opinii
Pentru unii, politica este un mijloc de a comunica, pentru al�ii este ca o vac� de muls, iar pentru ceilal�i, care mai s�nt pe acolo, este ca un balon, pe care �l umfl� cu ifos �n mijlocul t�rgului �i, nu de pu�ine ori, le plezne�te �ntre ochi, c�nd s�nt mai fuduli de reu�it�.
Fac parte, ne�ndoios, din prima categorie �i, dup� 15 ani de experien�� �n Parlament, am dob�ndit dreptul s� am opinii, s� comunic �i, mai ales, s� am reac�ii la opiniile altora, inclusiv la cele care m� vizeaz�.
Nu de pu�ine ori, opiniile sau reac�iile mele s�nt caustice �i mi se deschide apetitul cu at�t mai tare cu c�t sesizez c� adversarul, nu neap�rat politic, este m�nat de acelea�i porniri �i o face bine �i inspirat. Uneori, astfel de adversit��i se finalizeaz� �n amici�ii indestructibile.
La atacurile mediocre la adresa mea, reac�ia pe care o am devine o �arj� �intit�, care-�i cre�te exponen�ial concentra�ia acid�, p�n� dup� limita de suportabilitate a adversarului, pe care i-o apreciez prin diverse metode de sondare. Dac� adversarul este fie un mulg�tor, fie se ocup� cu umflatul baloanelor, sarcasmul care m� �ncearc� risc� s�-mi asigure du�mani pe via��.
Am considerat �i mai consider c� sarcasmul poate fi aplicat ca o eficient� metod� de profilaxie moral� sau un bun remediu contra prostiei f�loase. �n politic�, la fel ca peste tot de altfel, lipsa de scrupule sau imbecilismul s�nt la ele acas� �i atunci numai sarcasmul ��i poate asigura imunitatea necesar�.
Apreciez adversarul care rezist� la t�v�leal� �i probeaz� c� de�ine sim�ul umorului. Cine nu are sim�ul umorului �i nu rezist� la t�v�leal� nu are ce c�uta �n politic� sau �n media.
Spuneam c� �mi arog, aproape obsesiv, dreptul de a avea opinii; este un drept moral, c�tigat cu mult� perseveren��. Opiniile mele s�nt, de la caz la caz, probleme de logic� sau probleme de moral�. Odat� cu „op�iunea politic�“, de care nu m-am dezis nici o clip�, chiar dac� mi-au fost administrate lovituri sub centur� de c�tre coechipieri, am r�mas acela�i reper moral.
Despre unele „vulnerabilit��i“ e greu s� se poat� discuta despre mine, de�i om s�nt �i eu, dar despre o posibil� criz� moral�, fie ea �i pasager�, numai un cretinoid se poate aventura s� m� acuze. M-au preocupat �ns� permanent „vulnerabilit��ile“ din PSD, de mul�i ani fiind singurul care am avut curajul �i c�derea s� am opinii publice despre corup�ia �i baronii din partid.
O spun, pentru c� mai zilele trecute, o voce tembel� m� acuza de puseuri t�rzii de con�tiin�� �n ce prive�te recursul la moralitatea unor colegi de partid. Tembelismul fiind prea evident, am considerat neperformant s� ripostez unuia care �ine prelegeri despre probitate, av�nd b�rna bine �nfipt� �n ochi, din care cauz� nici nu prea mai vede pe unde calc�.
S�nt la al cincilea mandat �n Parlament, am muncit enorm pentru a avea o valoare recunoscut� acolo �i aceast� performan�� consider c� o datorez �i jude�ului pe care �l reprezint. Nu cu beneficiul vreunui sistem de rela�ii sau al cump�r�rii vreunui mandat am atins performan�a, pe care unii detractori o trateaz� ca pe o blasfemie la adresa bunei cuviin�e sau, mai nou, ca profit conjuctural.
Dup� unii, buna cuviin�� este atunci c�nd, �n calitatea de reper moral, trebuie s� te dai deoparte, pentru a face loc nu �tiu c�rei nulit��i sau vreunui escroc notoriu cu �taif de om monden. Dup� al�ii, profitul conjuctural este rodul oportunismului pe care ar fi trebuit s�-l practic, pentru a discredita no�iunea de valoare.
Tr�im vremuri ciudate, c�nd nonvalorile, infractorii �i infatua�ii s�nt considera�i ca repere incontestabile, �n raport cu care trebuie se ne jalon�m destinele.
Nu s�nt perfect, s�nt perfectibil, ca �i legile pe care le fac �n Parlament, prilej numai bun pentru a fi criticat sau contestat de perfec�ioni�ti de duzin�. �n orice caz, nu fac parte dintre „necuv�nt�toarele“ care populeaz� Parlamentul �i de care se face at�ta caz pe bun� dreptate. Dar nici nu pot s� m� cobor �ntr-at�ta, �nc�t s� m� �nchin la argin�i �i afaceri pentru a fi mai mult dec�t s�nt. Nu este idealul meu de via��, �l detest chiar. Chiar dac� am pierdut uneori, �n compensa�ie, am ob�inut dreptul de a avea opinii �i de a privi de sus unele t�r�toare.
|