Cu jalba, la Prim�ria Bicaz
• peste 3.300 de bic�jeni au �naintat petitii la prim�rie • doar cinci au primit r�spuns nefavorabil • Prim�ria Bicaz n-a dus lips� �n 2006 de petitii, sesiz�ri si reclamatii. Num�rul celor 3.396 de scrisori primite anul trecut din partea contribuabililor demonstreaz� c�, �n r�ndul bic�jenilor, s-a instituit o stare de disciplin� �n ce priveste obtinerea aprob�rilor oficiale, fie c� este vorba despre compartimentul Stare Civil�, cel al Taxelor si Impozitelor, al Urbanismului si Amenajarea Teritoriului (UAT), precum si al Asistentei Sociale, ori al Interesului Public. „�n 2006, la Prim�ria Bicaz s-au �nregistrat 3.396 de petitii, din care 1.878 privind taxele si impozitele, 922 legate de asistenta social� si 7 adresate conform Legii 544/2001, pentru obtinerea informatiilor de interes public“, se arat� �n Raportul privind modul de solutionare a petitiilor pentru anul 2006, prezentat �n sedinta de Consiliu Local din 28 februarie. Problema e c�te din noianul de „jalbe“ au fost rezolvate si c�te au r�mas �n studiu pentru 2007. Din „spusele“ aceluiasi raport am retinut c�, din multitudinea de petitii �nregistrate la Prim�ria Bicaz, doar un num�r de 38 au reprezentat petitii propriu-zise, �nsemn�nd reclamatii si sesiz�ri pe anumite teme de interes civic. „Dou� reclamatii au fost directionate c�tre Apa-Serv Piatra Neamt, fiind de competenta acestei societ�ti comerciale“, se arat� �n raportul amintit. �n privinta solution�rii jalbelor, situatia arat� c� 31 au primit r�spuns favorabil, 5 - nefavorabil, iar 2 au fost redirectionate spre alte resorturi din afara prim�riei. Concluzia reiesit� din textul raportului �ntocmit de c�tre Prim�ria Bicaz si prezentat �n Consiliul Local este c�, fat� de 2005, num�rul petitiilor a sc�zut. „Credem c� acest lucru s-a datorat m�surilor organizatorice luate, astfel �nc�t drumul h�rtiilor s� fie scurtat si viteza de rezolvare s� creasc�. Apoi, vreau s� subliniez si faptul c� salariatilor prim�riei le-am cerut s� manifeste o deschidere mai mare c�tre cet�teni. Si totusi, pe ici, pe colo, mai exist� unele sincope, �n rezolvarea problemelor contribuabililor si a cet�tenilor �n general. Dar sper�m ca, �n timp, toate cerintele privind relatiile cu publicul s� se ridice la un �nalt nivel, astfel �nc�t s� ating� standardele europene“, a declarat Constantin Catrinoiu, primarul orasului Bicaz.
|