Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2011
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 12 Martie 2011
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

UN PREOT SE AUTOSUSPEND�

• motivele acestui gest f�r� precedent tin de acuzele recente aduse p�rintelui Iustin P�rvu, de la M�n�stirea Petru Vod�

Acuzele recente aduse p�rintelui Iustin, f�r� acoperire spun multi credinciosi, au dus la un gest f�r� precedent. Vasilic� Militaru, domiciliat �n satul Petru Vod�, a comunicat mitropolitului c� se autosuspend� din cadrul institutiei Bisericii Ortodoxe Rom�ne. F�r� alte comentarii, v� oferim motivele acestei decizii.

P�rinte Mitropolit si Arhiepiscop Teofan,

Eu Vasilic� Militaru, domiciliat �n sat Petru Vod�, comuna Poiana Teiului, judetul Neamt, fiu al Arhiepiscopiei Iasilor, licentiat la Sibiu �n teologie ortodox� pastoral� din anul 2007, absolvent al unui examen de capacitate preoteasc� din anul 2009, v� comunic oficial c� m� autosuspend din Arhiepiscopia Iasilor, din cadrul institutiei Biserica Ortodox� Rom�n�, pentru a nu-mi pierde credinta ortodox� �n Dumnezeu. �n aceste conditii voi r�m�ne un rom�n cu credint� �n Dumnezeu Tat�l, Fiul si Sf�ntul Duh, botezat crestin ortodox, m�rturisitor al credintei Sfintilor P�rinti, asa cum a fost stipulat� �n M�rturisirea de credint� niceo-constantinopolitan�. Dar r�m�n si un rom�n cu dragoste de neam, asa cum au m�rturisit-o cei care au suferit �n temnitele comuniste. R�m�n �n comuniune si unitate dogmatic�, liturgic� si canonic� cu Biserica Ortodox� universal�. P�strez comuniunea duhovniceasc� si fr�teasc� cu membrii institutiei BOR care vor s� recunoasc� statutul meu de credincios �n afara institutiei. Accept s�v�rsirea Sfintelor Taine ale Ortodoxiei, dac� acestea sunt s�v�rsite conform Traditiei, chiar si de clerici membri ai institutiei. Nu p�r�sesc Biserica Ortodox�, ci institutia BOR, ce �si �ncalc� propriul Statut de functionare, devenind anacronic� si dep�sit� de evenimente din punct de vedere teologic.
Asa s�-mi ajute Dumnezeu!

Motivatii privind decizia de autosuspendare

Am luat aceast� hot�r�re dureroas�, dup� o �ndelung� perioad� de rug�ciune si cugetare, privitor la ceea ce este adev�rata Biseric�, �ntemeiat� prin jertfa si �nvierea M�ntuitorului, dar si pe credinta apostolilor S�i. Am ajuns la concluzia c� exist� o diferent� major� �ntre Biserica Ortodox� si Institutia BOR care �si �ncalc� propriul statut.
1. Av�nd �n vedere atitudinea institutiei Biserica Ortodox� Rom�n� fat� de p�rintele Iustin P�rvu, un duhovnic al Bisericii, dar si al neamului rom�nesc, inclusiv comunicatul emis de Arhiepiscopia Iasilor, sunt dezam�git de modul �n care v� desolidarizati de adev�ratii slujitori ai Bisericii Ortodoxe. �n comunicat nu se specific� ce canoane a �nc�lcat p�rintele Iustin P�rvu. De asemenea, institutia BOR nu a cerut mai �nt�i celorlalte institutii abilitate ale statului rom�n, s� stabileasc� legile �nc�lcate de p�rintele. Biserica se bazeaz� pe principiul milei si al dragostei. Institutia BOR s-a gr�bit s� accepte p�rerile neautorizate ale unor ziaristi si reporteri. Astfel, lideri oficiali ai BOR au �nc�lcat prezumtia de nevinov�tie. Iat� cum institutia BOR s-a gr�bit s�-l condamne pe p�rintele Iustin, �nainte ca vreo instant� judec�toreasc� s� se pronunte asupra unei eventuale vinov�tii. Este cunoscut faptul c� p�rintele Iustin P�rvu a fost condamnat pentru acordarea ajutorului material unor legionari si apartenenta la Fr�tiile de cruce. Urmare a acestui fapt, �ntre anii 1948-1964, a suferit 16 ani de temnite comuniste. Pe perioada detentiei, comunistii au �ncercat s�-l determine s� renunte la credinta sa legionar�: credinta �n Dumnezeu unit� cu dragostea de neamul rom�nesc. Dup� 1989, singura preocupare, a unor ierarhi ai institutiei BOR, a fost ca p�rintele Iustin P�rvu s� treac� sub t�cere crezul s�u. Asist�m la o nou� form� de reeducare, asemenea celor din �nchisorile comuniste, prin care p�rintele Iustin P�rvu este silit s� se dezic� de trecutul s�u. Locul lui Turcanu si al colonelului Cr�ciun a fost luat de unii oficiali BOR.

Care este vina?

2. Liderii BOR, uit� istoria Rom�niei. Regret� faptul c� p�rintele Iustin ascult� un c�ntec ce contine si versurile: „Pentru cei viteji zidim altare si-avem doar gloante pentru tr�d�tori“. Atunci v� rog s� explicati societ�tii rom�nesti de ce a fost canonizat de c�tre institutia BOR, Sf�ntul Stefan cel Mare. Si el a t�iat, �n mod criminal, turci si boieri tr�d�tori si a zidit altare. Cum justific� BOR participarea credinciosilor membri BOR la r�zboaie si uciderea adversarilor? De ce liderii religiosi fundamentalisti pacifisti ai institutiei BOR nu s-au opus trimiterii militarilor credinciosi crestini �n Afganistan si Irak? De ce au trimis trupelor „criminale“ si preoti ortodocsi? De ce nu s-au autosesizat oficialii BOR si �n ce priveste imnul national Desteapt�-te Rom�ne. Monahii nu au voie s� c�nte si s� asculte acest c�ntec „instigator“ la lupt� pentru tar�? Personal detest orice form� de crim� si condamn acest act barbar al omenirii, cu n�dejdea c� �n cur�nd el va fi abolit din practicile umane. Dar Institutia BOR este dep�sit� din punct de vedere teologic, dac� nu poate explica aceste fapte si doar le trece sub t�cere. Este o ruptur� flagrant� �ntre ceea ce propov�duieste BOR si ceea ce fac credinciosii ei. Dac� un neam ostil ne va ataca �n cur�nd, �i veti condamna pe credinciosii ortodocsi dac� vor ucide adversarii sau tr�d�torii t�rii?

Ai cui s�nt martirii din temnitele comuniste?

3. Ca cercet�tor al tr�irilor din temnitele comuniste si al credintei care s-a manifestat �n cadrul Misc�rii Legionare, precum si ca autor al lucr�rilor „Biserica din temnit�“ si „Credinta neamului rom�nesc“, pot s� afirm faptul c� reeducarea de la Pitesti din anii 1949-1951, condus� de Turcanu, si reeducarea de la Aiud din anii 1960-1964, condus� de colonelul Cr�ciun, au fost f�cute majoritar �mpotriva legionarilor. Miscarea Legionar� din Rom�nia a fost un fenomen complex care ar trebui cercetat, �n profunzime si f�r� prejudec�ti, de specialisti (istorici, teologi, psihologi, sociologi, juristi, s.a.). Numai asa se va stabili adev�rul istoric, cu bunele si relele lui, privind fenomenul legionar din Rom�nia. Institutia Biserica Ortodox� Rom�n� s-a dezis, pe tot timpul detentiei acestor oropsiti, de toti preotii care, �n majoritate pentru motive legionare, au fost condamnati si �nchisi de c�tre comunisti. Dup� eliberare, multi au fost reprimiti s� slujeasc�, dar f�r� s� existe o declaratie oficial� de recunoastere canonic� a lor. Sunt publice si de net�g�duit caterisirea si excluderea din monahism a ieromonahului Arsenie Boca din anul 1958 si caterisirea preotului Gheorghe Calciu Dumitreasa din 6 octombrie 1984. Nici p�n� ast�zi, nici un Sinod al BOR nu a emis o hot�r�re prin care acesti slujitori ai Bisericii s� fie reabilitati si recunoscuti ca ieromonah si respectiv ca preot cu drepturi depline. �n istorie ei figureaz� oficial ca exclusi din institutia B.O.R.. Doar credinciosii evlaviosi �i cinstesc ca oameni cu viat� sf�nt�. �n acest timp, institutia BOR tace. O institutie ce are stipulat �n art. 5 al Statutului: BOR este Biserica Neamului Rom�nesc, dar nu vrea s� apere fiii neamului, nu poate fi o Biseric� a neamului.
BOR nu vrea s� recunoasc� jertfa fiilor neamului din temnitele comuniste rom�nesti. Figuri reprezentative ale temnitelor comuniste: Valeriu Gafencu, Costache Oprisan, Gheorghe Jimboiu, Ioan Ianolide, Mihai Lungeanu, Grigore Caraza, Dumitru Bordeianu, Virgil Maxim, Liviu Br�nzas, Marin Naidim, Constantin Voicescu, Nicolae Grebenea, Iosub Mihai, Nit� Cornel, Ionic� Pintilie, si multi altii au fost �nchisi si persecutati pentru credinta �n Dumnezeu si dragostea de neam. Cei citati, al�turi de multi altii, nu s-au dezis nici un moment de crezul lor. Unii dintre cei pomeniti au murit martiric �n �nchisoare. P�rintele Iustin P�rvu, p�rintele Arsenie Papacioc, p�rintele Mina Dobzeu, p�rintele Adrian F�geteanu, p�rintele Gherasim Iscu, p�rintele Ioan Negrutiu si mii de preoti ortodocsi din BOR au fost �nchisi, dar nu pentru apartenenta lor la institutia BOR, ci pentru apartenenta sau simpatizarea cu Miscarea Legionar�. Dac� ar fi fost �nchisi doar pentru apartenenta la BOR ar fi trebuit s� asist�m la �ncarcerarea tuturor episcopilor si preotilor ortodocsi. �n Rom�nia nu a fost �nchis nici un episcop ortodox, iar preotii ortodocsi nu au fost �ncarcerati doar pentru simpla apartenent� la institutia BOR. Doar p�rintele Ioan Iovan de la Recea r�m�ne ca o figur� singular� de opozitie fat� de sistemul comunist, dar si fat� de institutia B.O.R. din acea vreme. Al�turi de maicile de la Vladimiresti, el a criticat �n mod f�tis politica institutiei BOR, de acceptare tacit� a regimului comunist. Deducem c� institutia BOR nu a avut m�rturisitori �n temnitele comuniste. Toti au fost m�rturisitori ai credintei ortodoxe, dar nu ca apartenenti la institutia BOR, ci pentru c� apartineau unei misc�ri anticomuniste si apartineau Bisericii Ortodoxe universale. Dac� institutia BOR doreste recunoasterea unor m�rturisitori ortodocsi, atunci ea trebuie s� accepte c� acestia au apartinut unor partide politice si unei Misc�ri care promova, pe l�ng� credinta �n Dumnezeu propov�duit� si de BOR, dragostea de neam ce nu face parte din teologia oficial� a institutiei BOR. Institutia Biserica Ortodox� Rom�n� nu a stipulat �n nici un act oficial pozitia, pe care trebuie s� o aib� membrii ei, fat� de un regim ateu si antihristic, asa cum a fost regimul comunist.
Miscarea Legionar� a fost o form� de manifestare care s-a �ntemeiat, �nc� de la �nfiintarea sa, si pe lupta �mpotriva comunismului. Admitem c� Biserica nu face politic�. Atunci �nseamn� c� lupta �mpotriva comunismului nu a fost dus� de institutia BOR, ci doar de unii dintre membrii ei, dar care f�ceau parte din Miscarea Legionar� si din alte partide politice. Atunci �nseamn� c� institutia BOR a coabitat cu regimul ateu si antihristic comunist. �nseamn� c� credinta acelor oameni nu era motivat� de apartenenta la institutia BOR, ci de apartenenta la o Miscare care presupunea credint� nelimitat� �n Dumnezeu a membrilor ei. Voi reveni �n institutia BOR doar atunci c�nd toate aceste adev�ruri istorice vor fi recunoscute de oficialii BOR. Voi reveni �n BOR atunci c�nd Sinodul si Patriarhia Rom�n� �l vor cinsti cum se cuvine pe p�rintele Iustin P�rvu si nu-i vor cere s� se dezic� de trecutul s�u, pentru care a p�timit at�tia ani.
4. Sute de mii de �ncarcerati din temnitele comuniste au tr�it crestineste si multi au dus viat� sf�nt�, �n timp ce oficialii institutiei BOR s-au lep�dat tacit de ei si nu s-au preocupat s� le trimit� vreun preot sau episcop pentru a le sluji Sfintele Taine. Femeile �nchise n-au avut nici m�car privilegiul b�rbatilor, care aveau printre ei si preoti �nchisi. Dac� aceste sute de mii de �ncarcerati si �ncarcerate au reusit zeci de ani s�-si p�streze credinta ortodox� f�r� sprijinul institutiei BOR, consider c� Dumnezeu se va milostivi si de mine p�c�tosul. Amin!

NOTA: Titlul, subtitlurile si intertitlurile apartin redactiei.

Articol afisat de 4858 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(MN)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective