Monitorul de Neamt si Roman ziar cotidian din judetul Neamt
 Ultimele StiriStiri azi    Arhiva de stiriArhiva    Cãutare articol în arhivaCãutare    Anunturi de Mica Publicitate NeamtAnunturi    Forum de discutiiForum    Redactia Monitorul de Neamt si RomanRedactia  
AutentificareAutentificare / �nregistrare 
MISCAREA LEGIONARA versus FRANCMASONERIA SI COMUNISMUL (1-5)
Pagina de start a forumului Monitorul de Neamt // Politica si delicatese Creazã un subiect nou   Rãspunde la subiect
Subiectul anterior :: Subiectul urm�tor  
Autor Mesaj
adelin_antonescu



Data �nscrierii: 24/Dec/2006
Mesaje: 5

MesajTrimis: Duminic�, 24 Dec 2006 12:44    Titlul subiectului: MISCAREA LEGIONARA versus FRANCMASONERIA SI COMUNISMUL (1-5) Rãspunde cu citat (quote)
Radu Mihai CRI�AN
doctor �n economie – specializarea Istoria g�ndirii economice


SECRETUL SABIEI DE FOC.
Sau cum e cu putin�� Fenomenul Legionar

ISBN (10) 973-731-442-5; ISBN (13) 978-973-731-442-0







- constituie, �n fapt, Edi�ia a II-a rev�zut� �i ad�ugit� a lucr�rii Sur�sul Legiunii. Sau cum �n�eleg eu Legionarismul Rom�nesc, Editura Cartea Universitar�, Bucure�ti, 2006;

- este, �n cadrul prezentului fi�ier, tehnoredactat �n maniera grafic� ce v� permite s�-l transforma�i, extrem de lesnicios, �n pagin� web (f�r� �ns� ca aceasta s� v� diminueze, nici c�tu�i de pu�in, posibilitatea public�rii sale �i pe suport h�rtie, ba chiar, dimpotriv�, u�ur�ndu-vo);

- are toate drepturile de multiplicare, traducere, adaptare �i r�sp�ndire absolut libere (gratuite �i ne�ngr�dite), at�t pentru Rom�nia c�t �i pentru fiecare dintre celelalte ��ri ale lumii.







Motto:


Ceea ce-i neadev�rat nu devine adev�rat prin �mprejurarea c�-i na�ional; ceea ce-i injust nu devine just prin aceea c�-i na�ional.
Na�ionalitatea �n margenile adev�rului.

Mihai Eminescu, Manuscrisul Din �edin�ele Societ��ii Rom�nia Jun�. Na�ionali�tii �i Cosmopoli�ii, �n Mihai Eminescu, Opere, vol. IX, Edi�ie critic� �ntemeiat� de Perpessicius, Editura Academiei Rom�ne, Bucure�ti, 1980, pag. 457




„Nu fi�i lupt�tori f�r� s� v� fi adaptat �i perfec�ionat o tehnic� a contactului cu Dumnezeu. O contactare a infinitului, cu ajutorul inimii smerite.(Wink
�nv��a�i ritmul larg al respira�iei plantelor �i stelelor. Nu r�m�ne�i �n respira�ia gr�bit� a fricii sau urii. Lua�i-v� zalele r�bd�rii �i p�cii interioare. Ruga�i-v� �nainte de a porunci sau de a da sfaturi altora. Nu intra�i �n destinul colectiv f�r� s� v� fi g�sit pe voi, f�r� s� �ti�i cum s� �ine�i luminile din l�untru aprinse”.*

*Vasile Posteuc�, Destinul imperial al rom�nilor. Dumnezeu, Neamul, Omul, Editura Criterion Publishing, Norcross, GA, U.S.A., f.a., pag. 62





Dragul meu cetitor
Drag� semene,


G�ndurile pe care le cite�ti acum sunt mai degrab� o m�rturisire dec�t o prefa�� propriu-zis� (al c�rei echivalent �l reprezentau la prima lor edi�ie). Sau dec�t un tratat elementar (pe care �l pre�nchipuie, poate, acum).
De�i se refer� la o monografie legionar�, sunt scrise de un nelegionar. De c�tre un rom�n care nu se consider� nici favorabil legionarilor, nici �mpotriva lor. �i care nici m�car nu este de profesie istoric. Ci doar un semen al t�u pe care, unul dintre editorii autoangaja�i �ntr-un demers monografic despre Ion Mo�a �i Vasile Marin, l-a invitat s�-�i �mp�rt�easc�, pe-at�t c�t permite spa�iul unei introduceri, din sentimentele �i g�ndurile pe care i le-a prilejuit �nt�lnirea cu scrisul militant al acestor doi comandan�i legionari. Aceasta din unicul considerent c�, anterior, alc�tuisem �i publicasem testamentele politice a �ase dintre Martirii Neamului, �ntre care treimea de conducere a Legiunii – Codreanu, Mo�a �i Marin – (al�turi de Eminescu, Antonescu �i Iorga1), cu �nse�i cuvintele fiec�ruia dintre ei, prin asamblare logic� de IDEI CITATE.

1 Cu care, cu tustrei, aceasta se afl� �n deplin� unitate ideatic�.

Sunt con�tient c�, accept�nd invita�ia, �mi asum o responsabilitate imens�. Din cel pu�in urm�toarele �apte motive:

1) „Fenomenul legionar a fost �i este cel mai intens supus denatur�rii”2.

2 Gheorghe Buzatu, Despre legionari �i legionarism, prefa�� la monografia Corneliu Zelea Codreanu �i epoca sa, Editura Criterion Publishing, Norcross, GA, U.S.A., 2001, pag. 7

2) „Mi�carea Legionar� nu a avut niciodat� �ansa unui proces fair play, cu dreptul de a-�i prezenta punctul de vedere �i a se ap�ra”3.

3 Ion Varlam, PseudoRom�nia. Conspirarea deconspir�rii, Editura VOG, Bucure�ti, 2004, pag. 332

3) Aproape „toate opiniile c�te s-au exprimat p�n� ast�zi despre Mi�carea Legionar�, cu excep�ia acelora ale legionarilor �n�i�i, au la baz� �n exclusivitate informa�ii dintr-o singur� surs�, cea a adversarilor ei, fie c� ace�tia sunt democra�ii de dinaintea ultimului R�zboi mondial, fie c� ei sunt de-a dreptul comuni�ti, situa�i – deci – �ntr-o postur� politic� diametral advers�”4.

4 Ion Papuc, Cu fa�a spre trecut. Portrete �i ideologii, Editura Vergiliu, Bucure�ti, 2005, pag. 367

4) „�ntre feluritele regimuri �i guvern�ri care s-au succedat �n Rom�nia �n ultimii 60 de ani5 (iau �n calcul �i(Wink ani[i] postrevolu�ionari(Wink) exist� un element de continuitate, un punct comun �n comportamentul lor politic: antilegionarismul6”7.

5 Pentru pertinenta actualizare a num�rului de ani, accentuez c� textul este publicat �n 2001.

6 „Legionarii au fost lovi�i din toate direc�iile. Au f�cut ani grei de pu�c�rie dup� 23 august 1944, dar �i �nainte de venirea la putere a comuni�tilor!” (Ion Coja, Legionarii no�tri, Editura UMC, Bucure�ti, 2001, pag. 9) „�nainte de 1944, regimul de deten�ie a fost evident mai dur pentru legionari dec�t pentru comuni�ti! �i tot a�a mai departe, dup� 1944, regimul de deten�ie a fost mai dur pentru legionari dec�t pentru ceilal�i! Culmea, o serie de legionari de�inu�i politici �nainte de 1944, condamna�i politic de(Wink burghezo-mo�ierimea noastr�, au r�mas �n temni�� �i dup� «Eliberarea din august 1944». Unii dintre ace�tia au fost elibera�i abia �n 1964!” (ibidem, pag. 9) … „Nu �tiu ce alte tr�s�turi comune vor fi av�nd Armand C�linescu �i Petre Roman, dar una este sigur�: antilegionarismul, care pe primul l-a �mpins la crim�, pe cel�lalt la minciun�. (Printre altele, minciuna cu legionarii implica�i �n evenimentele de la T�rgu Mure�, �n martie 1990!)”, ibidem

7 ibidem

5) „Ne-a fost impus� cu consecven�� o adev�rat� dogm� ideologic�, fundamentat� pe mitul propagandistic al «s�lb�ticiei» legionare(Wink... Legionarismul a devenit astfel imaginea public� a tuturor relelor de ieri �i de azi”8. „At�t de mult au fost repetate aceste lucruri, at�ta cerneal� s-a v�rsat �i at�ta patim� a fost investit� �n aceast� denigrare concertat�, �nc�t pentru anumite min�i comode problema nici nu mai merit� discutat�9”10.

8 R�zvan Codrescu, �n c�utarea Legiunii pierdute, Editura Vremea, Bucure�ti, 2001, pag. 9, 10

9„C�nd se roste�te numele(Wink Mi�c�rii Legionare, multora li se pare c� �tiu totul dinainte…”, ibidem, pag. 10

10 ibidem

6) „Istoria const� din a pune �ntreb�ri trecutului, astfel ca r�spunsurile s� fie �nv���minte c�l�uzind prezentul �i(Wink preg�ti[nd] viitorul”11.

11 �erban Milcoveanu, Tactica �i strategia �n �ntreb�ri cu sau f�r� r�spuns, tipografia TCM Print, Bucure�ti, 2001, pag. 61

7) „Na�iunile sunt independente �i suverane �n m�sura �n care au �i practic� g�ndirea critic� concluziv�”12.

12 ibidem, pag. 15

A�adar, consider, �mpreun� cu R�zvan Codrescu, c� „nici un cuget drept �i nici o inim� curat� nu poate ocoli anumite �ntreb�ri demistificatoare”13. Cu-at�t mai mult cu c�t, �n marasmul de ast�zi, care se agraveaz� zi dup� zi, Neamului nostru �i lipsesc, „�ntr-o propor�ie �ngrijor�toare, orizontul spiritual, cultural �i politic necesar marilor primeniri istorice”14. Cu-at�t mai mult cu c�t, de�i „istoria rom�neasc� mai veche nu fusese lipsit� de mari con�tiin�e misionare, �n frunte cu Eminescu15, (;)niciodat� duhul misionar nu mai p�trunsese at�t de ad�nc �n g�ndul, sim�irea �i fapta unei �ntregi genera�ii. C�ci «miracolul interbelic» rom�nesc – �n m�sura �n care a existat unul – st� mai cu seam� �n acest flux creator, pornit dinspre elite �i r�sp�ndit p�n�-n r�ndurile largi ale poporului. N-au existat �n aceast� genera�ie numai mari personalit��i creatoare, aglomerate ca-n nici o alt� epoc� �n istoria rom�nilor, ci �i un larg front «popular» de lupt� �i crea�ie na�ional�, catalizat �ndeosebi de tinerimea legionar�”16. Iar istoriografia din Rom�nia, „�nc� tributar�(Wink cenzurii ideologice, n-a ajuns p�n� acum, din nefericire, s� analizeze �i s� evalueze f�r� prejudec��i complexul fenomen legionar, unic nu doar pe plan rom�nesc, ci, �n anumite privin�e, chiar pe plan european17”18.

13 R�zvan Codrescu, �n c�utarea Legiunii pierdute, pag. 107
14 ibidem, pag. 163

15„p�rintele ideologiei na�ionale moderne �n evolu�ia noastr�” (Octavian Goga, Mustul care fierbe, Editura Scripta, Bucure�ti, 1992, pag. 53) �i „cel mai echilibrat creier politic al Rom�niei �n cre�tere”., ibidem

16 R�zvan Codrescu, �n c�utarea Legiunii pierdute, pag. 107

17 „Concluzie la care au ajuns mai mul�i anali�ti str�ini, printre care �i(Wink Armin Heinen, autorul celei mai ample monografii dedicate p�n� ast�zi fenomenului legionar: Die Legion «Erzangel Michael» in Rum�nien. Soziale Bewegung und politische Organisation. Ein Beitrag zum Problem des internationalen Faschismus, S�dosteurop�ische Arbaiten, M�nchen, 1986 (558 pp.)”, ibidem, pag. 107

18 ibidem

�ns�, voiesc s� fim bine �n�ele�i, �nc� de la �nceput: fireasca �i, mai mult poate dec�t oric�nd, necesara punere a �ntreb�rilor demistificatoare nu trebuie nicidecum s� �nsemne c�derea �n extrema cealalt�, �n hiperbolizarea legionarismului, �n negarea p�n� �i a putin�ei de-a avea �i el, ca orice este omenesc, imperfec�iuni. A�adar, un demers investigativ �ntreprins cu onestitate �i cuviincio�ie, f�r� nici cel mai mic resentiment sau idee preconceput�. �i tot esen�ial, aplecarea asupra oric�rei opinii sau surse �nt�lnite, indiferent de gradul de concordan�� al acesteia cu versiunea «politic corect�» asupra fenomenului �i a tot ce este conex lui; ba chiar cu cea legionar�, c�nd exist�.
Intui�i desigur c�, str�duindu-m� s� privesc lucrurile �n aceast� manier�, optez, �n mod necesar, pentru o onorare NEconven�ional� a invita�iei c�reia-i dau curs. Adic� o voi folosi doar ca pretext pentru a «zburda» pe arii cu mult mai largi, �i a te invita la corela�ii de ordin �ndep�rtat �ntre elemente aparent f�r� nici o leg�tur� cu subiectul. �ntre altele, schi�ez chiar o ipotez�, dup� c�t cunosc, cu totul inedit� asupra celei de a doua conflagra�ii mondiale.
Toate acestea prefer�nd s� aduc �n discu�ie, cu prec�dere, aspecte abordate pu�in ori chiar deloc �n cercet�rile care Dumnezeu m-a privilegiat s�-mi ajung� sub ochi. Indiferent dac� sunt au ba comode Legiunii �i/sau oricui altcuiva.

�n foarte pu�ine cuvinte spus, dup� contactul ce l-am avut cu scrisul na�ionalist rom�nesc, cu cele �ase personalit��i c�rora, pu�in mai devreme, aminteam c� le-am redactat, cu �nse�i cuvintele lor, testamentele politice, dar nicidecum numai cu ele: consider c� mesajul ideatic legionar, con�inut esen�ialmente �n scrisul lui Codreanu, Mo�a �i Marin, este sinteza celor patru Sfinte Evanghelii, tr�it� �i m�rturisit� �ntru mucenicie, cel pu�in de c�tre ei trei – g�nditori �i militan�i ai ortodoxiei cre�tine, implicit ai rom�nismului autentic.
Motiv pentru care �mi este peste putin�� s� dau crezare celor ce caut� s� acrediteze teze precum aceea a sus�inerii de c�tre Hitler a Mi�c�rii Legionare; a fascismului G�rzii de Fier, ori a (sic!) subordon�rii sale fa�� de Moscova.

Mai mult, nu exclud absolut deloc, cel pu�in ca ipotez� de lucru, posibilitatea ca �nsu�i R�zboiul al II-lea mondial s� nu fi fost dec�t o imens�, pervers� �i s�ngeroas� cacialma, etap� strategic� a ob�inerii mult-tr�mbi�atei globaliz�ri, adic� a statului unic planetar.
�mi st�ruie �n minte cuvintele �ncredin�ate h�rtiei �n 1945, pe-ascuns, de Constantin R�dulescu Motru, �n jurnalul s�u secret: „Victoria pe care o urm�resc alia�ii este �n contra na�ionalismului, iar nu contra industrialismului, sau chiar a militarismului german. De-aceea Roosevelt, �n discursul pe care avea s�-l pronun�e, dac� nu murea, vorbe�te de bunele rela�ii �ntre na�iuni, �i(Wink acela�i limbaj �l �ine �i urma�ul s�u Truman, �naintea Congresului Statelor Unite. Aceea�i cauz� explic� �i apropierea dintre Statele Unite ale Americii �i Republicile sovietice(Wink: ura pe care o au amundou� �n contra ideologiei na�ionaliste”19. �i, nu �nt�mpl�tor „to�i mini�trii no�tri se �ntrec, care mai de care, s� fac� abstrac�ie de diferen�ele de etnicitate �n numirile de func�iuni �i �n m�surile de legisla�ie administrativ� �i �colar�. �n Moldova sunt prefera�i evreii, iar �n Transilvania ungurii. La noi adev�ratul �n�eles al cuv�ntului fascist, nu este altul dec�t na�ionalist”20.

19 Constantin R�dulescu Motru, Revizuiri �i ad�ugiri, vol.III, Editura Floarea Darurilor, Bucure�ti, 1999, pag. 169, 170
20 ibidem, pag. 170

�ns�, nota bene, doar na�ionalist rom�n, c�ci, �i continu� acela�i Constantin R�dulescu Motru confesiunea, „pentru anii, c��i �mi vor fi da�i s� mai tr�iesc, cititul nepotolit pe care-l practicam mai �nainte ar fi chiar pentru mine un izvor de ve�nic� nelini�te �i m�hnire. (;)Se vor publica �n Rom�nia numai scrieri politice de patim� ad�nc�, dar de g�ndire superficial�. �n ziaristic� vor domina intelectualii evrei, cari au talentul s� scrie despre orice, �i �n fond despre nimic serios. Se va continua propaganda de ast�zi �n contra rasismului �i a tiraniei hitleriste, simple pretexte pentru evrei de a ascunde sub ele, pentru ochii rom�nilor, adev�ratele lor interese. Intelectualii rom�ni(Wink, de frica cenzurii, c�ci cenzura va dura �i dup� �ncheierea p�cii, (;)se vor m�rgini la banalitate. Publica�iile cu con�inut filosofic, cu deosebire, se vor reduce la repetarea cli�eelor preferate de partidul de la guvern”21.

21 ibidem, pag. 37

Dar cum s-ar putea ca dou� sisteme politice �i economice at�t de tr�mbi�at contradictorii �ntre ele – capitalismul �i comunismul –, respectiv cele dou� omnipotente «superputeri» mondiale, chiar �i numai s� sugereze cuiva tabloul a dou� bra�e, aparent independente �i opuse, ale unuia �i aceluia�i creier arhipotent dar greu vizibil?

M-a fr�m�ntat aceast� �ntrebare. Am forat. �i astfel, �n spiritul fidelit��ii fa�� de obiectivitatea �tiin�ific�, a�a precum am precizat �i cu alt prilej22, nu pot face abstrac�ie nici de faptul c� �n consistentul dic�ionar de personalit��i evreie�ti, scris numai de autori evrei, tradus �n rom�ne�te de un colectiv condus de o evreic� �i publicat �n anul 2001 la editura Hasefer – oficial evreiasc�, Karl Marx este prezentat ca «descendent (at�t dup� mam� c�t �i dup� tat�) al unei lungi genealogii de rabini», iar o seam� dintre conduc�torii la v�rf ai loviturii de stat bol�evice �i, totodat� ai regimului comunist sovietic sunt �i ei prezen�i.

22 �n interviul pe care doamna doctor Irina Airinei, redactor la Radio Rom�nia Cultural, mi l-a luat �n ziua de 9 august 2005, privitor la lucrarea Testamentul politic al lui Mihai Eminescu. Interviu publicat sub form� de bro�ur�, �n acela�i an, la editura bucure�tean� Cartea Universitar�.

De asemenea, �n acela�i spirit de onestitate �tiin�ific�, nu pot nesocoti nici elemente precum:
- prezen�a �n acela�i dic�ionar de personalit��i iudaice, a unei ample rubrici biografice dedicate bancherilor Rotschild;
- sau includerea �n prestigioasa lucrare Ilu�tri francmasoni (ap�rut� �n 1999 la Editura Nemira), at�t a lui Hitler c�t �i a lui Mussolini, �n contextul �n care analiza comparativ� a celor dou� culegeri biografice, reliefeaz� prezen�a, deloc rar�, �n lume, la nivelul conducerii francmasonice superioare a unor proeminente personalit��i evreie�ti.

Prin urmare, la aflarea unor astfel de �tiri, este oare nejustificat din parte-mi nu s� contest, ci s� manifest doar o circumspec�ie metodic�, descartian� dac� vrei, asupra veridicit��ii felului �n care, manualele contemporane de istorie �i majoritatea mass-mediei oficiale comenteaz�, de exemplu, realit��i de r�scruce ale istoriei universale, cum sunt al doilea Razboi mondial, capitalismul �i comunismul?
Sigur, cetitorul meu drag, parc� te-aud deja cum, perfect legitim, m� vei �ntreba acum cu stupoare:
«– Bine, dar asta, domnule Cri�an, �nseamn� c� dumneavoastr� lua�i �n calcul inclusiv ipoteza extraordinar� c� Hitler, adic� persoana care a ordonat �i condus un genocid asupra evreilor, era, de fapt, agent iudaic? Ori asta-i culmea absurdit��ii!... Afar� doar dac� sus�ine�i c� de Holocaust este vinovat cu totul altcineva, sau chiar nega�i existen�a Holocaustului.»

Iar �ntrebarea ta e mult prea grav� �i mult prea esen�ial� spre-a m� preface, chiar �n condi�iile actualei legisla�ii penale, c� n-am auzit-o.
A�adar ��i r�spund. �i, f�r� a nega nici existen�a genocidului �n mas� asupra evreilor, nici rolul de�inut de Hitler �n desf�urarea lui, ��i redau �ntocmai, �i sub beneficiu de inventar, o suit� de paragrafe pe care le g�se�ti �n lucrarea: Protocoalele Kogaionului. Teze �i ipoteze consemnate �i autentificate de Ion Coja pentru a se �n�elege �i evalua corect Contenciosul Rom�no-Evreiesc, inclusiv – a�a numindu-l unii – «Holocaustul din Rom�nia».
Iat�-le:
„�n mediile interesate �i c�t de c�t informate asupra celor petrecute �n anii aceia, circul� teorii �i teze care leag� chiar derularea Holocaustului de o complicitate evreiasc�, a unor evrei, a unor lideri evrei, a unor interese evreie�ti. Este exclus ca liderii evrei de azi s� nu cunoasc� aceste teze, care incrimineaz� �n modul cel mai sever cu putin��. Opinia public� a�teapt� o dezmin�ire categoric� �i bine argumentat� din partea evreimii, a celor �n drept, dar �i datori s-o fac�, prin care s� se pun� cap�t acelor specula�ii care dau Holocaustului o dimensiune �i mai odioas� dec�t cea real�. Probabil real�!...
Avem �n vedere pe cei care leag� desf�urarea Holocaustului de teoriile rasiste la care au aderat mul�i lideri de con�tiin�� evei, chiar �nainte de instalarea la putere a nazismului, teorii potrivit c�rora omul trebuie s� intervin� pentru �ndep�rtarea din via�� sau de la procrea�ie a exemplarelor umane tarate, biologic nereu�ite. Nici un popor nu duce lips� de asemenea «rebuturi» umane. Via�a de ghetou a dus �i la apari�ia unui mare num�r de evrei degenera�i, a unor «evrei de calitate inferioar�». Ipotez� prezentat� de B.B.C., cu ani �n urm� �i apar�in�nd unui istoric englez, potrivit c�ruia lag�rele naziste de concentrare �i exterminare i-au «selectat» �ndeosebi pe evreii care nu corespundeau unor parametri antropometrici anumi�i. Semnul de recunoa�tere a acestor evrei de calitate inferioar� se pare c� a fost �n primul r�nd s�r�cia, neputin�a de a accede la un standard de via�� c�t de c�t civilizat. Oricum, este bine cunoscut faptul c� atunci c�nd Hitler le-a cerut evreilor s� p�r�seasc� Germania, nu to�i evreii au putut �i au avut unde s� plece. Se pare c� liderii comunit��ii evreie�ti au fost cei care au decis, prin liste �naintate oficialit��ilor germane, care evrei urmau s� plece din Germania, salv�ndu-se astfel, �i care evrei r�m�neau �n Germania, pentru a umple lag�rele de exterminare! Ceva similar s-a petrecut �i �n Basarabia. Cu pu�in �nainte de declan�area r�zboiului au p�r�sit Basarabia zeci de familii de evrei boga�i, informa�i asupra faptului c� urmeaz� a se petrece �n Basarabia evenimente grave, sc�pate de sub controlul legilor. La fel cum, �n aceia�i ani, plecarea �n Palestina salvatoare nu era accesibil� tuturor evreilor din Rom�nia, ci se f�cea dup� anumite criterii, inclusiv criterii biologice: tinere�e, �nzestrare fizic� �i intelectual�, stare de s�n�tate perfect� etc.(Wink
Surse orale evreie�ti acrediteaz� ideea c� printre evrei este destul de bine cunoscut� aceast� cutremur�toare dimensiune a Holocaustului! Numai c� interdic�ia de a comenta �n public aceast� stupefiant� eventualitate este absolut� pentru evrei.
C�t prive�te teza (ipoteza) istoricului englez, acesta �i-a prezentat-o sub forma unei piese de teatru care, a doua zi dup� premier�, a fost interzis� de cenzura britanic�, gest care nu se mai petrecuse de c�teva secole �n Anglia. �n motiva�ia interven�iei, organele de cenzur� au afirmat c� nu pun �n discu�ie interpretarea dat� Holocaustului, asupra c�reia numai speciali�tii se pot pronun�a, ci iau �n considera�ie sensibilitatea celor care au suferit �n Holocaust �i pe care �i va r�ni prea dureros teza autorului. Din p�cate nici p�n� azi speciali�tii, �n primul r�nd speciali�tii evrei �n istoria Holocaustului, nu au dat r�spuns cumplitelor acuza�ii formulate de autorul englez, al c�rui text �i ale c�rui argumente, au r�mas necunoscute, au fost scoase din circuitul public al informa�iilor”23.

23 Ion Coja, Protocoalele Kogaionului. Teze �i ipoteze consemnate �i autentificate de Ion Coja pentru a se �n�elege �i evalua corect Contenciosul Rom�no-Evreiesc, inclusiv – a�a numindu-l unii – «Holocaustul din Rom�nia», Uniunea Vatra Rom�neasc�, Editura �ara Noastr�, Bucure�ti, 2004, pag. 13-15

Iar, ca replic�, tu �mi vei spune, c�, din respectivul citat nu reiese nicidecum c� Hitler le-ar fi fost evreilor subordonat, ci doar c� liderii acestora, chiar dac� or fi operat acea cutremur�toare selec�ie, nu e exclus s-o fi f�cut �mpotriva voin�ei lor ea fiind, �n condi�iile descrise, singura posibilitate de a-�i salva m�car o parte din cona�ionali.
�i-ar fi neonest s�-�i t�inuiesc c� �i eu mi-am spus la fel. Din fericire �ns� am g�sit un �nceput de speran�� c� pot ie�i din impas – urm�toarea l�murire editorial�, aflat� la pagina 204, �n monografia Horia Nestorescu B�lce�ti, Ordinul Masonic Rom�n: „Nu am publicat, de�i am avut la dispozi�ie, listele membrilor lojilor pur evreie�ti, aflate �n subordinea Ordinului B’nei B’rith (Fiii Alian�ei24), Districtul IX Rom�nia, de alt� factur� �i structur� dec�t cele din obedien�a Ordinului Masonic Rom�n”25.

24 Alian�� pe care Alexandru �afran, o explic� astfel:
„Dumnezeu i se reveleaz� lui Abraham, �n mod individual, �n �ara Sf�nt� �i �i porunce�te printr-o mi�va, care va primi mai t�rziu pe Sinai confirmarea sa toraic� de a aplica «pecetea» natural�, de a �nscrie «semnul» fizic al alian�ei Sale cu el �i cu posteritatea sa, �n carnea sa. Dumnezeu a prescris circumcizia lui Abraham �i a descenden�ilor s�i, pentru a stabili pentru �ntotdeauna nu doar leg�tura dintre El, patriarhul evreu, �i rasa sa, viitorul Israel, ci �i, �n acela�i timp, leg�tura dintre El �i p�m�ntul «peregrin�rilor» lui Abraham, viitorul Ere�-Israel”., Alexandru �afran, Poporul lui Israel �i �ara lui Israel. Israel, «inima na�iunilor»; Ere�-Israel, sufletul universului, Curs �inut la Universit��ile din Geneva, Amsterdam �i Jyvaskyla (Finlanda), la Trinity College din Cambridge �i la Sorbona. Expunere prezentat� la Paris, la Conferin�a rabinic� european�. �n volumul: Alexandru �afran, Israel �i r�d�cinile sale, Editura Hasefer, Bucure�ti, 2002, pag. 58, 59
„Ere�-Israel, �ara lui Israel”.(ibidem, pag. 26) „Chiar �nainte de a alege Israelul, �i aleg�nd Ere�-Israel, Dumnezeu proclam� c� �ntregul p�m�nt �i cu tot ce cuprinde acesta sunt ale lui”. (ibidem) „Israel este omul �i poporul prin excelen��. Israel «este numit om», c�ci el este principiul vital al omului; Israel este numit popor, c�ci el este «inima na�iunilor», potrivit specific�rii Zoharului �i a lui Rabi Iehuda Halevi (sec. XII)”., ibidem, pag. 27
„Dumnezeu, pedepsind Israelul, nu �i retrage niciodat� dreptul asupra ��rii pe care El i-a dat-o pe veci(Wink. De altfel, Israel nu poate renun�a la Ere�-Israel, c�ci nu renun�i la un angajament uman �i la o promisiune divin�, nu se separ� de o mo�tenire uman� �i de un dar divin”., ibidem, pag. 31, 32
„Israel r�m�ne pentru totdeauna proprietarul uman al ��rii care apar�ine lui Dumnezeu, �i pe care El a oferit-o poporului S�u”. (ibidem, pag. 32) „Ere�-Israel tr�ie�te �n inima lui Israel, c�ci Ere�-Israel este «so�ia sa din tinere�e». Ere�-Israel nu l-a schimbat pe Israel pentru un alt popor; Israel nu a schimbat Ere�-Israel pentru o alt� �ar�. Israel �i Ere�-Israel r�m�n deci indisolubil uni�i unul cu cel�lalt, c�ci ei r�m�n, ambii, uni�i cu Dumnezeu. Ori Dumnezeu nu a schimbat poporul S�u cu un altul”., ibidem, pag. 33
„Israel trebuie s� se identifice cu mi�vot, cu poruncile divine cuprinse �n Tora”., ibidem, pag. 25
„Tora constituie instrumentul spiritual al lui Dumnezeu pentru Crea�ia lumii, iar mi�vot constituie instrumentul practic al omului pentru perfec�ionarea lumii”., ibidem

„�ntreaga Tora, scris� �i oral�”.,ibidem, pag. 49
„Tora scris� ne �ncredin�eaz� secretele limbii sale originare, ebraica, ca �i ale poporului ebreu”., ibidem
„Tora oral�(Wink reflect� structurile mentale proprii lui Israel �i ob�ine aplicarea sa complet� �n Ere�-Israel”., ibidem

„Dumnezeu ofer� Tora oricui, cu condi�ia ca ea s� fie acceptat� �n totalitate, �n unitatea ei material-spiritual�. Dar numai Israel a acceptat-o cu aceast� condi�ie; el s-a angajat s� o aplice pretutindeni �i s� o realizeze �n Ere�-Israel”., ibidem, pag. 52
„Promulgarea Torei lui Dumnezeu pe Sinai declan�eaz� �ntr-adev�r sin a, ura na�iunilor lumii �mpotriva poporului lui Dumnezeu. Popoarele p�m�ntului nu-i iart� lui Israel faptul de a fi acceptat ceea ce ele au considerat inacceptabil”. (ibidem, pag. 52, 53) „Popoarele p�m�ntului atac� deci Poporul lui Dumnezeu, Poporul Torei, a c�rui privire p�trunz�toare sup�r�, a c�rui voce persuasiv� deranjeaz�, a c�rui prezen�� irit�.
Popoarele p�m�ntului, atac�nd Israelul vor, de fapt, s�-l atace pe Dumnezeu, a c�rui Tora au refuzat-o, a c�rui suveranitate au respins-o: «Ele ur�sc Israelul, deoarece �l ur�sc pe Dumnezeu». Popoarele p�m�ntului «ridic�ndu-se �mpotriva lui Israel, se ridic� �mpotriva lui Dumnezeu». Dar ele nu-L pot sesiza, nu-L pot atinge dec�t prin Israel”., ibidem, pag. 53

Nu comentez...
Ci, doar continui citarea:

„Prin alian�a carnal� a circumciziei �i alian�a spiritual� a Torei, Dumnezeu stabile�te leg�tura integral�, total�, �n acela�i timp material� �i spiritual�, dintre israelit, poporul lui Israel �i �ara lui Israel.
Alian�a circumciziei este o mi�va a Torei, «care echivaleaz� cu toate celelalte mi�vot». Iat� de ce, noteaz� Gaonul din Vilna, mi�va circumciziei este denumit� pur �i simplu brit, «alian��», c�ci ad�ug�ndu-se celorlalte �ase sute dou�sprezece mi�vot (valoarea numeric� a cuv�ntului brit este de 612) ea completeaz� num�rul 613, num�rul total de mi�vot al Torei.
Alian�a Torei este, de asemenea global�, c�ci Tora con�ine toate mi�vot; iar singur� mi�va «studierii Torei» echivaleaz� cu toate celelalte mi�vot”., ibidem, pag. 59, 60

„«Alian�a» care une�te pe Israel de Dumnezeul s�u «este etern�», «nu va fi rupt� niciodat�», «nu e revocabil�»; este o «alian�� de sare»: sarea nu se schimb�”., ibidem, pag. 65
„Confirmarea ata�amentului S�u indestructibil fa�� de Israel se afl� �n faptul c� Israel tr�ie�te: el nu poate fi dobor�t �n pofida suferin�elor pe care le suport�. «Orice arm� f�urit� �mpotriva lui va fi neputincioas�»”., ibidem, pag. 65
„�ntr-adev�r, Israel tr�ie�te, nu se schimb�. Nu numai c� tr�ie�te, dar el nu se schimb�. El este mereu, �n esen�a sa, �n structura sa fundamental� acela�i”.,ibidem, pag. 64
„Uitarea de sine provocat� de uitarea de Dumnezeu, de Tora(Wink, antreneaz� p�catul cel mai grav, acela comis prin neglijen��”.(ibidem, pag. 70) „Cu toate acestea, zikaron, «memoria» evreului(Wink, r�m�ne bun�; �n interioritatea sa ascuns�, ea r�m�ne aproape intact�. Ea nu sl�be�te niciodat� complet: ea nu sl�be�te dec�t la periferie. Zikaron nu �l tr�deaz� niciodat� pe evreu, fie el �i neatent. C�ci, �n fond, evreul nu-�i uit� niciodat� Dumnezeul s�u; el nu-�i uit� de Tora sa; el nu uit� de Poporul s�u, Israel; el nu-�i uit� �ara, Ere�-Israel”., ibidem, pag. 71
„C�t prive�te dispari�ia lui Israel din lume, aceasta este exclus�, chiar din cauza «privilegiului» «R�sp�ndirii» fizice a poporului evreu. Popula�ia evreiasc� dintr-o regiune poate fi distrus�; evreii pot fi expulza�i dintr-o �ar�, dar Israel nu ar putea fi «anihilat», fiindc� Dumnezeu nu poate fi biruit”., ibidem, pag. 64
„«Elokei Israel», «Dumnezeul lui Israel», devenit Meleh «Regele lui Israel», Malhuto bacol ma�ala, «Regalitatea Sa» se va impune tuturor, mai �nt�i din team� – ma�ala – pe care ea o va inspira, apoi ea va fi acceptat� de to�i cu bucurie: Regele lui Israel, recunoscut «Rege al �ntregului p�m�nt» va domni atunci asupra tuturor – «Va Timloh al col maasseha» – din �naltul muntelui Sionului”., ibidem, pag. 69

Mihai Eminescu – ”nebun”, ”antisemit”, ”xenofob”, ”retrograd” (�i, totdeodat�, „mare precursor al legionarismului rom�nesc”(Constantin Papanace, MIHAI EMINESCU un mare precursor al LEGIONARISMULUI rom�nesc, Edi�ia I-a, Editura Armatolii, Cetatea Etern�, 1951, coperta I-a - „Nimeni altul ca d�nsul nu este mai aproape de sufletul legionar”., ibidem, pag. 16)): „Cosmopolitismul e o simula�iune �i nimic alta, el n-a fost niciodat� un adev�r. Str�inii care au interese personale �n �ara Rom�neasc� de es., vor simula totdeauna cosmopolitismul, pentru c�, declar�ndu-�i adev�ratele lor sim�iri, ar putea s� pericliteze interesele lor individuale”., Mihai Eminescu, Manuscrisul Din �edin�ele Societ��ii Rom�nia Jun�. Na�ionali�tii �i Cosmopoli�ii, �n Mihai Eminescu, Opere, vol. IX, Edi�ie critic� �ntemeiat� de Perpessicius, Editura Academiei Rom�ne, Bucure�ti, 1980, pag. 457
Ceea ce nu-i �mpiedic� prin nimic ca, din ra�iuni tactice, s� se autoprezinte «rom�ni»: „Cine va face lista func�ionarilor mai cu seam� �nal�i, a pensionarilor, a deputa�ilor, a arenda�ilor bunurilor publice �i [a celor] private, c-un cuv�nt a tot ce reprezint� circula�iunea �i reglementarea vie�ii generale a ��rii, va observa cu �nlesnire c� fr�nele st�p�nirii reale a[u] sc�pat din m�na elementului autohton �i istoric �i a[u] �nc�put pe m�ini str�ine. Dar acest din urm� element, aceast� forma�iune(Wink se pretinde rom�n�? Neap�rat se pretinde, c�ci altminterea n-ar avea pretext s� st�p�neasc�”., Mihai Eminescu, «Rom�nul» a contractat n�ravul..., Timpul, 29 iulie 1881, �n Mihai Eminescu, Opere, vol. XII, Edi�ie critic� �ntemeiat� de Perpessicius, Editura Academiei Rom�ne, Bucure�ti, 1985, pag. 267
„Popor, na�iune e complexul de clase sociale al unor oameni de aceea�i origine etnic�. Proprietarul mare, ��ranul, negustorul, bresla�ul sunt �n acela�i mod popor; nimeni dintre ace�tia nu e mai mult ori mai pu�in popor dec�t fiecare dintre ei”., Mihai Eminescu, Un cenu�ar rom�n..., Timpul, 8 aprilie 1879, �n Mihai Eminescu, Opere, vol. X, Edi�ie critic� �ntemeiat� de Perpessicius, Editura Academiei Rom�ne, Bucure�ti, 1989, pag. 215

25 Horia Nestorescu B�lce�ti, Ordinul Masonic Rom�n. Mai pu�in� legend� �i mai mult adev�r, cu un Cuv�nt �nainte de Mihail Sadoveanu, Casa de Editur� �i Pres� �ansa S.R.L., Bucure�ti, 1993, pag. 204
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
publicitate
Pagina de start a forumului Monitorul de Neamt // Politica si delicatese Creazã un subiect nou   Rãspunde la subiect

 
Nu pute�i crea un subiect nou �n acest forum
Nu pute�i r�spunde �n subiectele acestui forum
Nu pute�i modifica mesajele proprii din acest forum
Nu pute�i �terge mesajele proprii din acest forum
Nu pute�i vota �n chestionarele din acest forum
Webdesign by webber.ro | Powered by SiteManager CMS
©2003-2006 Drepturile de autor asupra întregului continut al acestui site apartin în totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalã sau partialã a materialelor este permisã numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.