Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori






  Stiri azi     Arhiva     Căutare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareÎnregistrare 
RSS News Feed - Monitorul de Neamt Retele Sociale si RSS
RSS - Monitorul de Neamt
Calendar- Arhiva de Stiri Noiembrie 2017
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Monitorul Neamt
 Monitorul Bacău
 Monitorul Suceava
 Monitorul Vaslui
 C.C.I. Neamt
 EURISC
 Roman24 - TV Online
Optiuni Pagină Optiuni pagină
Adaugă in Favorites Adaugă in Favorites
Setează Pagină de start Setează Pagină de start
Tipăreste pagina Tipăreste pagina
Monitorul de Neamt » Stiri Locale 13 Noiembrie 2017
Tipăreste articolul - Varianta pentru imprimantă Trimite acest articol unui prieten  prin email

Reducerile de Black Friday, mare atentie

• unele reduceri anuntate de comercianti ar putea să nu fie ceea ce par la prima vedere • vînzările promotionale trebuie să respecte anumite reguli • pentru a nu cădea în plasă cîteva sfaturi nu strică •

Mult anuntatele reduceri de Black Friday, care în mod obisnuit ar trebui să aibă loc pe 17 noiembrie, dar la care unii au furat startul, pot fi păguboase pentru amatorii de shopping. Pentru că sînt deja site-uri cu anumite produse, dar si magazine diverse care anuntă preturi intrate la apă, Comisariatul pentru Protectia Consumatorului Neamt vine cu sfaturi pentru cei care merg la cumpărături. Vînzarile cu pret redus, indiferent de tipul acestora (vînzări promotionale, soldare, lichidare) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare si publicitate a preturilor. „Astfel, orice comerciant care anuntă o reducere de pret trebuie să o raporteze la cel de referintă practicat în acelasi spatiu de vînzare pentru produse identice. Pretul redus trebuie să fie inferior pretului de referintă. Pretul de referintă reprezintă cel mai scăzut pret practicat în acelasi spatiu de vînzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării pretului redus“, se arată într-un comunicat. Pentru cumpărăturile online verificati stocul existent; verificati pretul afisat pe site si dacă acesta este integral (contine sau nu tva); verificati dacă pretul include si costul de livrare. Comerciantul este obligat să informeze corect si complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informatii: datele de identificare (denumirea, adresa postală si electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societătilor comerciale si cel de înregistrare fiscală etc); caracteristicile esentiale ale produsului; pretul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă e cazul; modalitătile de plată si de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului; durata minimă a contractului; existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterală a contractului. Consumatorul trebuie să stie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunta contractul si 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este multumit de el, fără să invoce nici un motiv. În cazul returnării, consumatorul îsi poate primi suma de la comerciant în 14 zile de la primirea produsului. „Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întîrziere nejustificată si, în orice caz, nu mai tîrziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului“, mai spun comisarii de la Protectia Consumatorului. Rambursarea se face folosind aceleasi modalităti de plată ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initială, cu exceptia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată si cu conditia de a nu cădea în sarcina lui plata de comisioane în urma rambursării. Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii si conditiile de functionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeste cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a mentionat în format expres despre existenta dreptului de returnare a produselor.

Articol afisat de 551 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Gabi MUNTEANU)
Nu sunteti autentificat pe site!
Adaugă comentariul tău la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu există nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Powered by SiteManager CMS
©2003-2006 Drepturile de autor asupra întregului continut al acestui site apartin în totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totală sau partială a materialelor este permisă numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective