Spitalul Judetean i-a taxat pe betivi
• spitalul din Piatra Neamt a recuperat aproape 1,5 milioane de lei de
la vinovatii care au bãgat oameni în spital în urma accidentelor rutiere,
si de la bãtutii care au ajuns la Urgente dupã ce au bãut bine Printre toate relele despre care se poate spune cînd e vorba de Spitalul Judetean Neamt, se gãseste si mãcar un aspect bun, care a apãrut cu mare întîrziere si de care era extrem de necesar pentru reglarea unor situatii anormale: unitatea a început sã recupereze bani de la betivanii care ajung la Unitatea de Primiri Urgente si care, de multe ori, stau în calea sansei la viatã a unor pacienti care trec printr-un moment nefericit. De asemenea, buni de platã au fost gãsiti si cei care au provocat accidente rutiere, trimitînd oameni nevinovati pe patul de spital. Miscarea fãcutã de spital este una absolut de bun simt, mai ales în cazul prietenilor alcoolului care îsi sparg capetele prin satele si orasele judetului. Dupã cum avea sã declare managerul SJU Neamt, Liviu Negelschi, s-au recuperat circa 1,5 milioane de lei de la aceste cazuri. Banii nu s-au luat precum amenzile, fiind vorba de tarife fixe, ci în functie de cît s-a cheltuit pentru fiecare cap spart, ori picior rupt, calculîndu-se costurile fãcute pentru asigurarea medicatiei necesare ca sã se oblojeascã rãnile victimelor. Liviu Negelschi a vorbit si despre alte solutii identificate pentru rezolvarea unor probleme stringente din spital si care s-au bucurat de aprecierea conducerii Consiliului Judetean. „Spãlãtoria a suferit îmbunãtãtiri tehnice. Am reusit recuperarea debitelor provenite din accidente rutiere si violente în valoare de 1,2 - 1,5 milioane de lei prin redirectionarea unui jurist dedicat pentru aceste spete. Am stabilit un circuit al referatelor de necesitate în spital, astfel cã un referat nu va sta mai mult de 24 de ore la nici un aprobator de competentã. Toate referatele vor primi în circa sapte zile un rãspuns“, a declarat managerul Liviu Negelschi. La momentul actual, sînt pe rol patru reclamatii privitoare la relatia pacient/ apartinãtor/ corp medical, si nu referitor la actul medical în sine, si urmeazã desemnarea unui colectiv care sã se preocupe de aspectele sesizate. „Existã niste mãsuri organizatorice care se dovedesc a fi necesare. ÃŽn primul rînd, timpul de asteptare în UPU este perceput ca fiind prea lung de cãtre pacient/apartinãtor, dar noi avem niste explicatii, poate subiective cum ar fi: spatiul este subdimensionat fatã de necesitãti (a fost configurat pentru 27.000 de pacienti pe an, în prezent adresabilitatea este de 52.000 pacienti pe an). Existã alocãri de la Ministerul Sãnãtãtii si de la CJ de 100.000 de lei, respectiv 12.000 de lei pentru proiect de reconfigurare si extindere UPU. Din pãcate, nu se comunicã suficient cu pacientii si apartinãtorii cu privire la informarea acestora asupra consultatiilor proprii în contextul activitãtii UPU în acel moment. Avem si motive obiective, precum cã existã o clasificare pe care urgentistii o fac în faza de triaj în codificarea urgentei cazului. Am dispus organizarea de cursuri de comunicare pentru personalul UPU, asistentele sefe si pentru personalul mediu sanitar în sectiile de cronici (oncologie; paliatii)“, a mai spus directorul Negelschi.
|