Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2016
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 12 Mai 2016
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Ocolitoarea Roman Est, inaugurarea mult asteptatã

Municipiul Roman a marcat oficial, ieri, 11 mai, un moment
important în ceea ce priveste infrastructura, prin darea în folosintã a
noii si modernei rute ocolitoare estice, care face legãtura între zona
Dedeman si Strada Bogdan Dragos din Cartierul Nicolae Bãlcescu,
aproape de iesirea din oras cãtre Vaslui. A fost un pariu cîstigat al
actualei administratii, fiind nevoie de circa sase ani si trecerea
peste numeroase impedimente pentru a vedea obiectivul gata. La
inaugurarea de ieri au participat primarul Laurentiu Leoreanu,
viceprimarul Lucian Micu, city-managerul Ovidiu Bojescu,
functionari din primãrie, alãturi de inginerul Mihai Haivas, managerul
SC Imrom, firma care a realizat cel de-al doilea segment, cel mai
lung si dificil, al noii variante estice. „Artera ocolitoare Roman Est
este o lucrare importantã, pe care am gîndit-o încã din primul
mandat. Este o investitie care însumeazã 6.400 de metri si care a
fost construitã în aproape sase ani. Prima etapã a început în anul
2010 si a tinut pînã în anul 2013, avînd un cost de aproximativ 2,4
milioane de lei, pe o lungime de 1.700 de metri liniari. Ea tine de la
intersectia Strãzii Cucutei cu Strada Bogdan Dragos si pînã la
intersectia cu drumul judetean dintre Roman si Lutca. Soseaua a
fost construitã de cãtre societatea Darcons. A doua etapã tine de la
intersectia cu drumul judetean, fãcînd stînga pe acest sector, avînd
lungimea de aproximativ 4.700 de metri liniari. Investitia a costat în
total 8,331 milioane de lei, fiind un demers important pentru
infrastructura municipiului Roman. Aceasta, deoarece scoate
traficul greu în afara orasului. De altfel, începînd de marti seara, 10
mai, acest trafic greu a început sã se desfãsoare exclusiv pe
aceastã arterã si, astfel, a fost opritã circulatia masinilor de mare
tonaj pe Strada Mihai Viteazul. Este foarte important, mai ales în
zona caselor, acolo unde oamenii aveau probleme din cauza
trepidatiilor transmise de masini. Aceastã arterã are o lãtime de
sase metri, plus cîte un metru de acostament pe ambele pãrti.
Segmentul al doilea a fost construit de cãtre societatea Imrom, din
2013 pînã în prezent. Asadar, în prezent putem vorbi despre o
arterã importantã, Roman Est care scoate traficul greu din oras si,
în plus, are rolul strategic. Toate masinile de gunoi, care vor aduce
deseurile menajere din municipiu si comunele învecinate, atît de pe
relatia Roman - Suceava - Iasi cît si dinspre Vaslui, nu vor mai trece
prin zona centralã a orasului“, a declarat primarul Laurentiu
Leoreanu

Este abia începutul

Noua arterã rutierã oferã un acces rapid pentru partea de est a
municipiului, pentru transferul cãtre Iasi sau Suceava. „Atunci cînd
am început acest demers, multi nu au crezut în el; am încheiat în
acest an, bifînd o nouã reusitã a administratiei. Ne dorim ca ea, în
cel mai scurt timp, sã îsi demonstreze ultilitatea, doveditã prin
monitorizarea traficului rutier. Urmeazã ca, sãptãmîna viitoare, sã
înceapã sã se lucreze pe Strada Mihai Viteazul, care va fi reabilitatã
integral, la fel ca Islazului sau Primãverii, totul încheindu-se cu
modernizarea sensului giratoriu cãtre Lutca. În plus, vrem sã
completãm aceastã investitie cu sensul giratoriu de la Dedeman,
poarta nordicã a orasului, o lucrare scoasã la licitatie electronicã si
pentru care s-au calificat, deja, doi constructori. Nu vorbim doar de
o «pastilã», un giratoriu simplu ci de o serie de amenajãri, de
lãrgirea benzilor, de crearea unor benzi noi de preselectie, a unor
bretele de acces si iesire, o lucrare strategicã pe care sperãm sã o
finalizãm pînã la finele acestui an“, a mai explicat edilul sef.
Laurentiu Leoreanu a mai precizat cã garantia pentru noua sosea
este de doi ani, asa cum prevede legislatia. Orice problemã care va
apãrea între timp va fi în sarcina constructorului. Pe aceastã parte
de drum, din drumul judetean pînã în E85 sînt 10 podete tubulare,
montate pentru a asigura fluenta canalelor de desecare. „Mai avem
în plan sã construim o bretea de legãturã de la podul de la Gîdinti,
pe Salciei iar apoi pe unde acum este drum agricol, pentru a proteja
integral Strada Bogdan Dragos. Am avut discutii cu cetãtenii, care
au solicitat acest lucru. Proiectul este în lucru, avem solutiile
tehnice si sperãm ca pînã la finele anului sã licitãm lucrarea. Dorim
sã perfectionãm cît mai mult activitãtile de trafic rutier, astfel încît
oamenii sã aibã un confort tot mai bun iar nivelul de trai sã se simtã
cã este în crestere de la an la an“, a conchis primarul Laurentiu
Leoreanu.

Articol afisat de 1108 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
()
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective