Apa Serv, din gafã în gafã
• compania de apã a debransat o asociatie din Roman desi se fãcuserã plãti, iar trei sferturi dintre proprietari erau cu datoriile la zi • primarul Leoreanu acuzã carente de comunicare care au dus la o astfel de gafã • Romascanii înscrisi în Asociatia de proprietari nr. 13 s-au trezit la finele sãptãmînii trecute fãrã apã la robinete dupã ce Apa Serv a sistat furnizarea pe motiv de datorii. Situatia a dus la tensiuni mari, în conditiile în care trei sferturi dintre abonati sînt cu plata la zi. Mai mult decît atît, totul s-ar fi fãcut fãrã a încerca o mediere cu ajutorul autoritãtilor locale. Operatorul de apã a anuntat debransarea pentru data de 22 octombrie, în contul unei restante de 82028,45 de lei si a trecut la fapte, cetãtenii disperati apelînd la sprijinul primãriei. Edilul sef a explicat întreg mecanismul care a dus la situatia de fapt, una care riscã sã rãmînã presantã pentru asociatiile cu debite, incriminînd lipsa de comunicare între Apa Serv, compartimentul pentru asociatii din primãrie si asociatii. „A apãrut public pe data de 20 octombrie, în mass-media, o listã cu cinci asociatii din Roman care urmau sã fie debransate de cãtre Apa Serv. ÃŽn cursul aceleiasi dimineti, inspectorii din cadrul Compartimentului asociatii de proprietari au luat legãtura cu administratorii pentru a se informa asupra situatiei. S-a constatat mai întîi cã Asociatia 13 nu primise notificare, dupã afirmatiile lor. Verificînd în continuare, s-a stabilit cã Apa Serv a emis totusi notificare datatã pe 15 octombrie si stampilatã de Posta Românã pe 19 octombrie si ulterior, tot pe 20 octombrie, ridicatã pînã la urmã de la ghiseu. ÃŽn notificare se spunea sã se achite debitele în cinci zile, altfel se va produce debransarea, deci erau în termen. Pe 21 octombrie, administratorul a contactat telefonic furnizorul pentru un grafic de esalonare, mai ales cã se mai fãcuserã plãti dupã 15 octombrie. Pe 22 octombrie, desi din 455 de apartamente înscrise în aceastã asociatie 355 erau cu plãtile la zi, Apa Serv a trecut la debransare, fãrã sã comunice primãriei, si fãrã somatie. Celelalte patru asociatii au primit notificãri în cursul diminetii de 20 octombrie si au discutat cu Apa Serv, deoarece se incriminau date care nu corespundeau între situatiile pãrtilor, pentru a face un punctaj reciproc. Un caz special este Asociatia nr. 7, unde am solicitat noi verificãri. Din afirmatiile lor, ar fi cu plata la zi, dar si asa au primit notificare de debransare. A fost foarte dificil sã am informatiile, deoarece debransãrile au fost publicate pe site-ul Apa Serv la sectiunea «ÃŽntreruperi» si nu la cele de impact, cum ar fi noutãti sau comunicate, fiind greu de gãsit. Am fost informat cu privire la starea de fapt de la cetãtenii din zonã, nu de la operatorul de apã, iar cînd am aflat asta îmi era greu sã comunic, fiind prin munti, în drum spre Brasov, fãrã semnal la telefon. Am reusit sã tin legãtura si pînã la urmã, sã impun punctul de vedere si sã se dea drumul la apã în asociatia unde se oprise. ÃŽn perioada urmãtoare, vom analiza si vom cãuta o cale de rezolvare. N-am putut sã facem mai multe pînã acum, pentru cã nu am stiut“, a explicat primarul de Roman. Acesta mizeazã în continuare pe întelegere din partea asociatiilor, pentru gãsirea unor modalitãti de platã a restantelor, în caz contrar riscînd sã se ajungã la instantã, unde primãrie nu mai poate interveni. Apa Serv a comunicat cã în situatia de risc de debransare se mai aflã, cu notificare din 20 octombrie Asociatia de proprietari nr. 37, cu 32009 lei, Asociatia de proprietari nr. 59, cu 18595 lei, Asociatia de proprietari M15 A, cu 3308 lei si Asociatia de proprietari nr. 7, cu 2002 lei.
|