Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2015
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 16 Mai 2015
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Expertiza si mortii  de pe DN 15 D

Expertiza si mortii de pe DN 15 D

• expertiza cerutã de anchetatori pentru DN 15D, care ar urma sã stabileascã dacã stratul de criblurã favorizeazã producerea unor accidente, a fost finalizatã • expertul refuzã sã punã lucrarea la dispozitia organelor de cercetare pentru cã n-a fost plãtitã • si ar fi vorba de doar 8 milioane de lei vechi • în zece ani, pe DN 15D, pe o distantã de circa 20 de km, au avut loc 84 de accidente soldate cu decesul a 30 de presoane si rãnirea gravã a 103 • mai bine de jumãtate dintre ele s-au datorat neadaptãrii vitezei pe carosabilul umed •

Neadaptarea vitezei la conditiile unui carosabil umed a fost principala cauzã care a stat la producerea unor grave accidente rutiere, înregistrate pe DN 15D, pe tronsonul Horia cu intersectia care duce spre Fãurei. Adicã segmentul de drum unde, acum trei sãptãmîni, si-au pierdut viata trei persoane, iar patru au fost grav rãnite. Ar fi vorba de vreo 20 de km, o portiune pe care cu ani în urmã administratorului drumului a aplicat un strat de uzurã cu criblurã. Tocmai acest strat este considerat de unii ca un factor ce determinã producerea nedoritelor incidente, aici spunîndu-si cuvîntul si viteza excesivã, starea carosabilului si anumite conditii meteo. Politistii rutieri au sesizat cã ceva este în neregulã si au solicitat efectuarea unei expertize, care ar trebui sã stabileascã dacã stratul de criblurã influenteazã sau nu aderenta anvelopelor în conditii de ploaie. Expertiza a fost finalizatã, numai cã nu a intrat în posesia anchetatorilor pe motiv cã nu a fost achitatã contravaloarea ei. Si ar fi vorba de doar 800 de lei cuveniti specialistului. De precizat cã oamenii legii au sesizat administratorul drumului, la putin timp dupã turnarea stratului de criblurã, cã numãrul accidentelor a crescut. Au fost identificate si zonele cu probleme, respectiv în curbe, dar si conditiile -carosabil umed. S-au luat si unele mãsuri, portiuni cu probleme fiind frezate, iar ulterior asfaltate. Cu toate acestea au rãmas în continuare zone de sosea cu criblurã. Expertiza cu pricina se ralizeazã într-un dosar privind un accident mortal petrecut în aprilie 2014, iar în functie de rezultat se va dispune sau nu lucrãri similare în anchetele aflate în desfãsurare. Ca o coincidentã macabrã, accidentul în care s-a dispus expertiza a avut loc în data de 18 aprilie 2014, ca fix un an mai tîrziu pe acelasi tronson se înregistreze o nouã tragedie soldatã cu trei persoane decedate si patru rãnite grav. Accidentul din 18 aprilie 2014 a avut loc seara în conditii de ploaie torentialã. Bilantul: douã persoane decedate si alte patru rãnite grav. Un tînãr de 19 ani, din Roman, care avea permis de conducere de doar cîteva luni, conducea un Renault. Ajuns între Ruginoasa si motelul Condor, a pierdut controlul asupra directiei de mers si a pãtruns pe contrasens unde a intrat în coliziune cu un autoturism Peugeot condus de un bãrbat, de 47 de ani, din Iasi. Ieseanul si sotia au decedat pe loc, iar alti patru ocupanti din cele douã autovehicule au fost rãniti grav. Si în acest caz s-a mers pe varianta vitezei excesive, însã urmeazã sã se stabileascã dacã stratul de criblurã a contribuit la producerea accidentului.

Bilant îngrijorãtor pe Drumul mortii

Statistica Politiei Rutiere indicã faptul cã, în perioada 2005-2015, pe portiunea amintitã mai sus, s-au înregistrat 84 de accidente grave, soldate cu decesul a 30 de persoane, rãnirea gravã a 103 si usoarã a altor 58. Din numãrul accidentelor înregistrate, 48 s-au datorat neadaptãrii vitezei la conditiile unui carosabil umed. Cele 48 de evenimente, ce reprezintã mai bine de 50% din numãrul total de accidente, s-au soldat cu 18 morti, 64 rãniti grav si 41 usor. O altã statisticã, realizatã pentru perioada 2010-2015, indicã faptul cã au avut loc pe cei 20 de km de drum amintiti 43 de accidente grave, soldate cu 15 morti, 60 de rãniti grav si 34 usor. Mai bine de jumãtate din numãrul total de evenimente grave, respectiv 25, au fost cauzate de neadaptarea vitezei pe drumul ud. Cele 25 de accidente au dus la decesul a 11 persoane, rãnirea gravã a 36 si usoarã a altor 21. În ceea ce priveste anul 2014, pe traseul Horia - intersectia cu drumul spre Fãurei s-au înregistrat 9 evenimente grave, soldate cu 10 persoane decedate, 13 rãnite grav si 8 usor. Cinci accidente au avut la bazã neadaptarea vitezei la conditiile unui carosabil umed si s-au soldat cu decesul a 8 persoane si rãnirea gravã a altor 6.

Articol afisat de 1916 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective