Atentie la Registrul de bani personali!
• lipsa acestui registru poate aduce o amendã usturãtoare • e vorba de 9.000 de lei si se poate închide temporar activitatea firmei • mãsura este valabilã cu începere de la data de 8 mai • din registru nu trebuie sã lipseascã anumite informatii obligatorii • Angajatii firmelor care utilizeazã case de marcat electronice fiscale trebuie sã completeze zilnic registrul de bani personali, la începerea programului de lucru. Acest lucru este necesar pentru a se face o delimitare clarã între sumele de bani încasate pentru serviciul prestat sau bunul livrat, pentru care este obligatoriu ca agentii economici sã emitã bon fiscal, si banii cu care angajatii au venit de acasã. Pentru a nu exista nici un dubiu referitor la banii personali ai angajatilor, la intrarea în unitate, la începerea programului de lucru, fiecare dintre salariati trebuie sã declare si sã consemneze în registrul special înfiintat în acest scop, banii cu care au intrat în unitatea în care lucreazã. Registrul de bani personali a fost instituit prin ordin al Ministerului Finantelor si conform acestor norme documentul trebuie sã includã mai multe informatii obligatorii. Zilnic, angajatii unitãtilor unde existã case de marcat trebuie sã completeze registrul la începutul programului de lucru, iar informatiile existente acolo trebuie sã fie clare, citete, fãrã stersãturi sau modificãri. De asemenea nu trebuie sã existe între rînduri spatii neutilizate. Registrul de bani personali trebuie sã includã informatii obligatorii cum ar fi ziua, luna si anul în care se face mentiunea, numele si prenumele angajatului, urmat de functia acestuia. Mai trebuie scrisã în registru suma de bani pe care angajatul o detine la începerea programului de lucru, ora înregistrãrii informatiilor, precum si semnãtura angajatului care face mentiunile în registru. Orice sumã pe care inspectorii fiscali o gãsesc peste banii declarati de angajati si cei din casa de marcat înseamnã marfã, bunuri sau servicii, pentru care nu s-a emis bon fiscal, iar unitatea este pasibilã de amendã, sau chiar de suspendarea activitãtii în cazul în care diferentele depãsesc un anumit nivel. Important este faptul cã registrul de bani personali trebuie completat zilnic, la începerea programului de lucru. ÃŽn cazul în care inspectorii fiscali fac verificãri si constatã cã o societate comercialã este dotatã cu aparate de marcat electronice fiscale dar nu are registru de bani personali, riscã o amendã de 9.000 de lei noi. Mãsura este valabilã cu începere de vineri, 8 mai 2015.
|