Gazul si curentul aduc nemultumiri
• nemtenii se plîng de multe aspecte din relatia cu cei doi furnizori de utilitãti Locuitorii judetului reclamã în dese rînduri calitatea furnizãrii gazelor naturale si curentului electric, ei plîngîndu-se de facturile care sînt prea mari în comparatie cu consumurile, reclamã debransãrile abuzive sau taxele care se impun drept garantie sau pentru rebransare. Printre rapoartele primite de cãtre prefect se numãrã si unul de la Comisariatul pentru Protectia Consumatorului, care face referire strict la aceste aspecte. „Avînd în vedere faptul cã în domeniul prestãrilor de servicii, respectiv servicii furnizare energie electricã si gaze naturale cãtre consumatori persoane fizice, ponderea petitiilor pe acest domeniu din totalul petitiilor înregistrate este semnificativã, constatîndu-se în anul 2013, o crestere a numãrului acestora, coroborat cu faptul cã de acest serviciu beneficiazã toti locuitorii judetului Neamt, considerãm utilã o prezentare succintã a activitãtii CJPC Neamt în acest domeniu“, se precizeazã în raportul adresat prefectului. Dacã anul trecut au fost înregistrate 56 de petitii, în perioada 1 ianuarie - 25 noiembrie a.c. au fost înregistrate 84 de petitii, din care 66 se referã la servicii de furnizare energie electricã si 18 la servicii furnizare gaze naturale. ÃŽn domeniul electricitãtii, principalele aspecte reclamate se referã la întreruperi repetate si de scurtã duratã în furnizarea energiei electrice, variatii de tensiune (47%); facturare incorectã - consumuri facturate mari, citiri eronate ale consumului de energie electricã neacceptate de petenti (28%); comportament incorect - nu se preiau apelurile telefonice de cãtre serviciul Deranjamente (11% din sesizãri) si defectare aparaturã electrocasnicã, schimbãri neanuntate de contor electric, sistare furnizare în mod abuziv (14% din petitii). ÃŽn domeniul furnizãrii de gaze naturale, nemultumirile sînt legate de deconectare fãrã notificare, solicitare în mod abuziv de platã de taxe de reconectare si garantie (19% din petitii); facturarea incorectã a unor consumuri neacceptate de petenti (aproape jumãtate dintre ele); înregistrãri incorecte ale plãtilor facturilor, nedistribuirea facturilor fiscale sau distribuirea nu s-a fãcut la timp, taxele de verificare a instalatiei de gaze naturale sînt prea mari (33% din petitii). ÃŽn 58% din cazuri, petitiile s-au dovedit întemeiate, si s-au dat sapte amenzi în valoare totalã de 40.000 de lei.
|