Undã verde pentru contractul individual la apã
Consilierii locali romascani au aprobat contractul cadru de furnizare a serviciului de apã-canal, în baza cãruia cetãtenii de la bloc ar putea sã devinã clienti individuali al Acvaserv. La propunerea locatarilor din 24 de asociatii din Roman, nemultumiti de serviciile de intermediar prestate de asociatii, s-a hotãrît posibilitatea ca factura sã poatã fi întocmitã individual. ÃŽn acest scop, Acvaserv Roman propune un contract în care sã existe trei pãrti, proprietarul de apartament, prestatorul si microasociatia de scarã, ultima avînd rolul de interfatã client-furnizor. Primul impediment care stã în calea implementãrii acestei idei este cã nu toate scãrile de bloc au montate apometre, dar Vasile Dumitrache, directorul general Acvaserv, a promis cã va rezolva acest lucru în maxim 12 luni. Romascanii vor aduce lunar citirea apometrului individual la Acvaserv pentru a li se întocmi factura, urmînd ca, la un interval de cîteva luni, sã se facã egalizarea citirilor la nivel de scarã de bloc, în prezenta reprezentantului microasociatiei si a furnizorului. Cu alte cuvinte, noul sistem de contract este inspirat din modul de facturare al energiei termice furnizate în regim centralizat. Apometrele individuale sînt folosite pe post de repartitoare de costuri, dar nu se va scãpa de plata întregii cantitãti de apã indicatã de apometrul de scarã, numai cã discutiile despre „pierderile“ de apã vor fi între mai putini oameni.
|