Saloanele de înfrumusetare, surse de îmbolnãvire
• normele de igienã sînt o necunoscutã pe la unele unitãti de înfrumusetare Douãzeci de operatori economici care au ca obiect de activitate prestarea serviciilor de igienã si esteticã personalã - de tip frizerie, coafurã, manichiurã, pedichiurã, cosmeticã - au fost recent controlati de cãtre reprezentantii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt.
Echipele de control au constatat abateri de la prevederile legale la toate unitãtile verificate, în ceea ce priveste informarea consumatorilor, respectarea criteriilor de evaluare din punct de vedere igienico-sanitar, modul de prezentare a tarifelor serviciilor si a preturilor produselor utilizate, emiterea bonului fiscal, dotarea cu mijloace PSI si truse medicale.
Cu privire la respectarea conditiilor igienico-sanitare, în opt unitãti s-a constatat nerespectarea prevederilor din punct de vedere igienico-sanitar - lipsa sterilizatoarelor, nerespectarea operatiunilor de dezinfectie a intrumentarului utilizat si absenta substantelor si materialelor de acest fel aprobate de cãtre Ministerul Sãnãtãtii.
Canapelele pentru tratamente cosmetice si masaj nu erau acoperite cu huse din material plastic care sã poatã fi curãtate si dezinfectate zilnic, iar din grupurile sanitare lipseau aparatele pentru uscat mîinile sau servetele de unicã folosintã.
În ceea ce priveste calitatea produselor utilizate la prestarea serviciilor, s-a urmãrit dacã acestea prezintã toate elementele de identificare si caracterizare a produselor. La 14 operatori economici au fost constatate abateri de la prevederile legale. Astfel, putine produse cosmetice aveau indicatã pe ambalaj sau direct pe produs - de cãtre producãtor, respectiv importator - informatia privind termenul de valabilitate de la deschiderea acestuia, desi, în conformitate cu legile în vigoare, aceastã informatie este obligatorie. Cu toate cã în toate unitãtile verificate existau vopsele si nuantatoare de pãr, creme de fatã si alte produse cosmetice din care fuseserã utilizate anumite cantitãti, fiind stocate în vederea utilizãrii pentru alte persoane, nu era indicatã data deschiderii acestora. Urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate 19 amenzi în valoare totalã de 200 de milioane de lei, au fost oprite de la utilizare 44 de produse cosmetice, de 10,4 milioane lei, si a fost aplicat un avertisment. În 20 de cazuri s-a dispus oprirea temporarã a prestãrii serviciilor, pînã la remedierea deficientelor constatate.
|