Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2006
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 10 Aprilie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Poliþiºti din Moldova, ºcoliþi de un coleg elveþian

Poliþiºti din Moldova, ºcoliþi de un coleg elveþian

• timp de o sãptãmînã, în judeþ a avut loc seminarul Security-Marketing, þinut de un reputat reprezentant al Poliþiei din Geneva • oamenii legii au fost învãþaþi cum sã identifice ºi sã rezolve problemele comunitãþii

Mai mulþi poliþiºti, din 5 judeþe ale Moldovei, au fost prezenþi, sãptãmîna trecutã, la Piatra Neamþ, unde s-au desfãºurat mai multe cursuri ce au fost susþinute de expertul federal elveþian Serge Chatelaine, reprezentant al Poliþiei din Geneva. Scopul seminarului, cu tema „Marketingul securitãþii“, a fost acela de a-i învãþa pe poliþiºti cum sã se implice cît mai mult în viaþa comunitãþii, alãturi de alþi factori responsabili, pentru ca împreunã sã determine reducerea delincvenþei ºi violenþei. Concret, acest seminar face parte dintr-un program mai amplu, ce a debutat în anul 2000 în România, ºi care urmãrea introducerea conceptului de Poliþie de Proximitate. Iniþiatorul programului a fost Poliþia din Elveþia care a aplicat acest principiu cu rezultate foarte bune în Þara Cantoanelor. Modulul „Security Marketing“, prezentat sãptãmîna aceasta poliþiºtilor din judeþele Moldovei, a avut scopul de a demonstra cã poliþia nu este singurul factor responsabil de rezolvarea problemelor societãþii, ci acela de a arãta cã, în parteneriat cu factorii de decizie în comunitate, se pot preveni ºi combate anumite fenomene de violenþã. „Sintagma «Security Marketing» reprezintã metoda ce permite rezolvarea durabilã a multor probleme ale societãþii, precum ºi implementarea eficientã a unor metode de lucru care sã facã apropierea dintre membrii comunitãþii, cei ai poliþiei ºi nu numai. Sistemul este vãzut ca un lanþ unde, dacã o verigã nu funcþioneazã, se dãrîmã întreg eºafodajul. Modulul «Security Marketing» implicã 6 etape. Prima dintre ele constã în organizarea unui grup de lucru care sã identifice problema, a doua etapã constã în analizarea situaþiei prin intermediul statisticilor ºi comparaþiilor, a treia - identificarea partenerilor viabili de care este nevoie pentru a rezolva situaþia, a patra ar fi aceea de a elabora un proiect menit sã defineascã ºi sã rezolve problema, a cincea etapã ar consta în implementarea efectivã a proiectului, iar ultima este aceea a analizelor ºi, eventual, a concluziilor. Mai concret, aceste cunoºtinþe teoretice ar trebui sã ne ajute sã vedem care sînt problemele principale ce stau la baza apariþiei unor focare de violenþã ºi cum putem ca, în parteneriat cu factori responsabili, precum autoritãþi locale, ºcoalã, bisericã etc, sã gãsim cãi de prevenire ºi combatere. Sistemul nu reprezintã o noutate, el fiind iniþiat în anul 1995 în Elveþia, iar, ulterior, a fost aplicat cu succes în Italia, Germania, Ungaria ºi, acum, în România“, a precizat Serge Chatelaine, angajat cu o vechime de 25 de ani la Poliþia din Geneva.
La cursurile desfãºurate, zilele trecute, la Hotelul Ceahlãu din Piatra Neamþ, au fost prezenþi ºefi de poliþii municipale ºi orãºeneºti din judeþele Neamþ, Suceava, Iaºi, Botoºani ºi Vaslui, precum ºi numeroºi ºefi de servicii ºi birouri de ordine publicã. Deºi au fost prezentate doar noþiuni teoretice, destul de aride ºi destul de greu de aplicat la noi, din motive obiective precum lipsa banilor, dar ºi celebra indiferenþã ºi neimplicare ce caracterizeazã societatea noastrã, reprezentanþii IPJ Neamþ considerã cã implementarea acestui concept va avea succes ºi va conduce la diminuarea violenþelor. „Avem, deja, în defãºurare programe în parteneriat, precum cel ce se referã la diminuarea numãrului de accidente rutiere sau cel care se intituleazã «Siguranþa ta conteazã!» ºi, deja, au apãrut unele rezultate, timide, dar sînt. Statisticile întocmite la nivelul trimestrului întîi al acestui an au dovedit cã au scãzut infracþionalitatea stradalã ºi numãrul faptelor de violenþã, precum furturile, tîlhãriile etc. Categoric, orice am face, nu putem defiinþa fenomenele, dar le putem limita. Poliþia nu este medicament universal pentru toate tarele societãþii, dar cred cã o colaborare strînsã între reprezentanþii mai multor instituþii va avea doar rezultate benefice pentru noi toþi“, a precizat comisar ºef Stelian Bezim, inspector ºef adjunct al IPJ Neamþ.

Articol afisat de 2025 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Magda VASILACHE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective