Fuziunea dintre Transurban si Troleibuzul, �n ceat�
• demersurile au stagnat, cel mai probabil din lips� de timp • reprezentantii Troleibuzul s�nt �ngrijorati de repercusiunile pe care le-ar avea majorarea preturilor biletelor si abonamentelor • Desele si lungile discutii purtate, �n 2006, pe tema fuziunii societ�tilor Transurban si Troleibuzul, nu au ajuns, p�n� acum, la nici un rezultat. Desi, spre sf�rsitul anului trecut, preluarea mijloacelor de transport ale Transurban de c�tre Troleibuzul devenise aproape o certitudine, situatia r�m�ne, deocamdat�, foarte neclar�. Conducerea societ�tii Troleibuzul a declarat c� a avansat mai multe posibilit�ti de rezolvare a problemei, dar, ca urmare a lipsei de timp, nu au putut fi perfectate actele cu reprezentantii Prim�riei Piatra Neamt. Colac peste pup�z�, �n ultimele zile ale anului trecut, societatea Troleibuzul a fost fortat� de �mprejur�ri s� �ncheie un contract cu E.On - furnizorul de electricitate, accept�nd s� cumpere energie electric� la un pret mult mai mare dec�t cel practicat �n perioada �n care purta discutiile pentru preluarea activit�tii de la Transurban. �n aceste conditii, s�nt sanse maxime ca biletele si abonamentele de c�l�torie pe troleibuze s� se scumpeasc� simtitor, iar Transurban s� mearg� �n continuare pe aceleasi preturi la bilete, nefiind motive pentru aplicarea de major�ri. Astfel, Troleibuzul s-ar confrunta cu o acut� lips� de c�l�tori, acestia av�nd toate motivele s� aleag� autobuzele care circul� pe aceleasi trasee ca si troleibuzele Consiliului Judetean. Nu poate fi trecut� cu vederea nici prezenta microbuzelor care asigur� transportul local si care ar putea prelua clientii Troleibuzul. „Noi am avansat fel de fel de acte ca s� prelu�m autobuzele de la Transurban aflate �ntr-o stare tehnic� bun�, dar, din lips� de timp, nu s-a perfectat nimic. N-am reusit s� semn�m acordul cu Prim�ria Piatra Neamt, ca s� prelu�m activitatea de la Transurban. �n mod normal, aceast� preluare nu ar trebui s� fie imposibil�. Prim�ria Piatra Neamt sustine c� am impus niste conditii drastice, dar nu este asa. Nu se poate subventiona de la judet tot transportul urban de c�l�tori, �n conditiile �n care Transurban acord� gratuit�ti �n cazul a peste 3.000 de persoane. Este logic ca m�car pentru acestea municipalitatea s� suporte subventiile. Este adev�rat c� noi s�ntem �n concurent� cu Transurban, dar mai acerb� este problema cu microbuzele, care circul� cum si pe unde vor, mai mult sau mai putin legal“, a declarat economist Lorica Mih�il�, director general al SC Troleibuzul.
�n cadrul discutiilor purtate de reprezentatii Consiliului Local - unic actionar al SC Transurban, si cei ai Consiliului Judetean - unic actionar al SC Troleibuzul, s-a stabilit ca 10-14 autobuze s� fie preluate de societatea de interes judetean. Acestea ar urma s� fie conduse de soferi de la Transurban care ar avea de sustinut un examen. Nu la fel ar sta lucrurile �n cazul managerului de proiect de la SC Transurban, Ioan Cucoreanu, care ar urma s� ocupe o functie de director, nu cea mai �nalt�, f�r� a sustine concurs.
|