De vorb� cu duhovnicul Iustin P�rvu: Despre Biseric� si trupul lui Hristos
Biserica ortodox� si r�nduielile ei trebuie s� reprezinte pentru toti crestinii piatra de temelie, fundamentul si leg�tura permanent� cu vesnicia. Este foarte greu ca viata vesnic� s�-si croiasc� un drum �n sufletul omenesc care se las� at�t de usor prins �n mrejele si tentatiile acestei lumi trec�toare. Uneori, omul devine r�zvr�tit �n fata vesniciei, deoarece �n fata ei constiinta �i reclam� micimea de suflet fat� de marea jertf� pe care Dumnezeu a f�cut-o pentru omenire. Problema omului const� �n g�sirea modalit�tii de a-si revigora si re�nvia constiinta pierdut�, de a restabili relatia dintre timp si vesnicie. Si aceast� relatie se poate restabili doar �n unirea cu Hristos, care permite omului trecerea de la timp la vesnicie. De aceea, �n Biserica Ortodox�, Hristos r�m�ne calea unic� ce duce la vesnicie, de la constiinta de sine a ceea ce este trec�tor la ceea ce trece dincolo de timp. Hristos este �n centrul Bisericii si de aceea putem spune c� viata si scopul ei ne s�nt oferite �n chip minunat de Personalitatea pururea vie a Dumnezeu-Omului Hristos. De aceea, misiunea Bisericii este de a aduce pentru fiecare credincios constiinta si dorinta de a se uni cu Hristos Dumnezeu Omul, pentru ca �n fiecare dintre noi s� tr�iasc� Hristos. Misiunea Bisericii este aceea de a trezi �n sufletele membrilor ei convingerea c� Dumnezeu ne ofer� vesnicia, c� Hristos d�ruieste omului posibilitatea de a se m�ntui si c� aceast� viat� vremelnic� este o c�l�torie spre vesnicie. Biserica, �n calitate de institutie divino-uman�, reprezint� chipul vesniciei �ntrupat �n spatiu si timp. �mp�r�tia lui Hristos nu este din aceast� lume, dar s-a �ntrupat �n aceast� lume pentru a o duce acolo de unde ea �si are izvorul. Comuniunea si �mp�rt�sirea cu Hristos a fost asigurat� de Biseric� prin Sfintele Taine, practici ascetice si virtuti. Prin Taina Sfintei Euharistii, toti ne unim cu Hristos. De asemenea, prin credint�, rug�ciune, post, milostenie, dragoste, compasiune, smerenie, umilint�, d�ruire de sine, omul se �nt�reste �n aceast� unitate, tr�indu-l personal pe Hristos. Biserica nu este o organizatie omeneasc�, ci una divino-uman�, asa cum este trupul lui Hristos Dumnezeu-Omul.
|