Tragedie pe E85
• seful Sectiei FMT din Fabrica de tevi, Ion Iordan, a cauzat un groaznic accident rutier, merg�nd cu sotia si un coleg la serviciu • tragedia s-a petrecut din cauza neacord�rii de prioritate, la intersectia E85 cu „drumul uzinei“ • economista Camelia Iordan a decedat, iar maistrul principal CTC, Constantin Ciumasu, a ajuns �n spital la Iasi • Camelia Iordan, �n v�rst� de 43 de ani, economist, angajat� a �ntreprinderii „Mittal Steel“, a decedat pe loc, Constantin Ciumasu, �n v�rst� de 47 de ani, maistru principal CTC si consilier local PD la Cordun, a ajuns �n stare grav� pe patul unei clinici iesene, �n timp ce seful Sectiei FMT de la Fabrica de tevi, Ion Iordan, de 42 de ani, s-a ales cu leziuni mai usoare, dup� ce masina cu care mergeau la serviciu, marti dimineat�, 6 noiembrie, a fost izbit� din plin, din lateral, de un Logan, la intersectia DN2-E85 cu „drumul tevilor“. Tragedia din dimineata de „Mos Nicolae“ a l�sat f�r� mam� un copil �nfiat, lacrimi si durere pentru dou� familii si a �ndoliat cea mai mare �ntreprindere din Roman, unde victimele erau foarte apreciate si respectate de toat� lumea. Tragedia, petrecut� la ora 6.30, nu a fost prevestit� de nimic, �n acea dimineat�, ca de obicei, sotii Iordan, din satul Cordun, plec�nd cu autoturismul propriu, Dacia 1310, alb, �nmatriculat NT 03 SLF, c�tre serviciu, lu�ndu-l si pe maistrul Ciumasu, cons�tean si apropiat. Cei trei au iesit �n „european�“, circul�nd pe o ceat� deas�, p�n� �n apropierea intersectiei unde s-a petrecut tragedia. Conform lucr�torilor Biroului de Politie Rutier� Roman, seful Sectiei FMT a virat st�nga, spre drumul uzinei, f�r� s� se asigure suficient, �n conditiile �n care dinspre satul Traian se apropia cu vitez� destul de mare un autoturism Dacia Logan. Masina era condus� regulamentar, conform primelor verific�ri ale oamenilor legii, de c�tre ieseanul Florin C�t�lin A., �n v�rst� de 34 de ani. Acesta nu a putut evita impactul, izbind masina cordunenilor din plin, �n partea lateral� dreapta si proiect�nd-o spre santul betonat de pe marginea „soselei mortii“. Cu leziuni foarte grave, �n special la cap, Camelia Iordan, pasager� �n dreapta sotului ei, a decedat pe loc, �n timp ce restul pasagerilor din Dacia 1310 s-au ales cu diverse r�ni. Maistrul principal Constantin Ciumasu, si el tat�l unui copil, a suferit un traumatism cranio-cerebral acut deschis, multiple fracturi costale cu hemotorax si o contuzie abdominal�, acesta fiind transferat la Spitalul de Urgent� Iasi. Ion Iordan s-a ales cu un traumatism cranian si leziuni toracice, afl�ndu-se �n afara oric�rui pericol. Ieseanul implicat a sc�pat si el f�r� r�ni care s�-i pun� viata �n pericol, �ns� ambele masini au fost avariate foarte tare, Dacia nemaiput�nd fi, practic, refolosit�, iar Loganul, nou-nout, av�nd partea din fat� f�cut� „praf“. Lucr�torii Politiei Rutiere au stabilit c� nici unul dintre cei doi soferi nu era sub influenta b�uturilor alcoolice, �n cauz� fiind �ntocmit dosar penal, pe numele lui Ion Iordan, pentru ucidere si v�t�mare corporal� din culp�.
�ntreprinderea de tevi a fost zguduit� de vestea tragic�, mai ales c� aproape toat� lumea care mergea la schimbul I sau a iesit din schimbul III a putut s� vad� urm�rile carnagiului. De altfel, av�nd �n vedere ora, locul si �mprejur�rile �n care s-a �nt�mplat nenorocirea, cazul va fi �ncadrat drept accident de munc�. Tevarii depl�ng ceea ce s-a �nt�mplat. „Toat� lumea este bulversat� de ceea ce s-a �nt�mplat, mai ales c� acesti oameni erau de o calitate uman� ireprosabil�. Camelia Iordan avea un suflet mare, �nfiase un copil... o cunosteam foarte bine. Este greu s� trecem peste aceast� tragedie si vom sprijini din toate punctele de vedere familiile �ndurerate. Si mai grav este, �ns�, c� nu a fost singura nenorocire care s-a �nt�mplat acolo, av�nd �n vedere traficul de pe E85 si pozitia intersectiei respective. Poate ar trebui semnalizat� mai bine, pentru c�, mai ales pe timp de ceat�, este foarte dificil s� te orientezi. Mie chiar mi s-a mai �nt�mplat s� trec de «drumul tevilor» c�nd veneam la serviciu, �n asemenea conditii“, a declarat Mircea Anton, lider al Sindicatului „Romantub“ din �ntreprinderea romascan� de tevi. Oamenii de aici s�nt �ngrijorati de soarta lor, �n conditiile �n care a fost desfiintat serviciul de transport cu trenul al muncitorilor. „F�r� s� ne g�ndim la «drobul cu sare», ar fi un mare pericol, �n acea zon�, �n conditii de trafic si vreme dificil�, ca o «hardughie» de autobuz plin cu salariati s� p�teasc� asa ceva“, a mentionat, sub semnul anonimatului, un angajat al Fabricii de tevi.
|