Transurban, �n ape tulburi
• joi, va fi reluat� discutia privind lichidarea firmei de transport a Consiliului Local • transferul angajatilor c�tre Troleibuzul n-a �nceput, �nc� • „nu stiu c�nd va fi, trebuie acceptul AGA, al Consiliului Judetean, al Troleibuzului...“, a declarat directorul Transurban • Consiliul Local Piatra Neamt se va �ntruni joi, �n sedint� extraordinar�, pentru a discuta, printre altele, despre lichidarea voluntar� a societ�tii proprii de transport. Proiectul privind trecerea pe linie moart� a societ�tii Transurban a ap�rut ca urmare a discutiilor despre fuziunea acesteia cu firma Consiliului Judetean, �ns� pentru c� Transurban are datorii, iar Troleibuzului �i merge bine, autorit�tile au ajuns la concluzia c� este mai benefic� trecerea angajatilor si a autobuzelor locale �n depourile celor de la judet.
Transferul celor 37 de salariati ai Transurban la Troleibuzul urma s� fie f�cut la �nceputul acestei luni. �n urm� cu dou� s�pt�m�ni, directorul firmei cu subordonare local�, Ioan Cucoreanu, spunea c� marele interes este pentru angajati, ca acestia s� nu aib� de suferit. Acesta declara c� salariile se diminueaz� pe zi ce trece la Transurban, din cauza datoriilor care trebuie achitate, si c�, �n schimb, la Troleibuzul se vor da lefurile, bonuri de mas�, plus conditii de munc� (program de transport mai bine stabilit, trasee exacte etc). Ieri, directorul Cucoreanu nu stia nimic, dec�t c� transferul angajatilor nu �ncepuse: „Procedurile la un SA s�nt mai complicate dec�t la un SRL. Trebuie acceptul AGA, al celor de la Consiliul Judetean, de la Troleibuzul, de la Consiliul Local. Nu s-a f�cut transferul si nici nu stiu c�nd se va face. Vom vedea dup� ziua de joi“. �n principiu, acordul celor de la Troleibuzul exist�. Directorul de dezvoltare al acestei societ�ti a declarat c� nu s�nt impedimente pentru ca Troleibuzul s� preia Transurban cu autobuze si angajati. „Nu se poate muta Transurban-ul ca un pietroi. Oamenii vor veni ca angajati noi, ceea ce �nseamn� c� trebuie s� treac� prin somaj. �n afar� de asta, abia pe 7 decembrie se �ntruneste AGA a Troleibuzul ca s� discute despre structura organizatoric�, schema de personal, bugetul pe anul viitor... Dup� data de 7, vom demara procedurile. Trebuie si o hot�r�re de Consiliu Local care s� modifice regulamentul de transport, pentru c�, �n acesta de acum, apare si Transurban. S�nt foarte multe lucruri de pus la punct. Noi s�ntem, totusi, preg�titi s� se �nt�mple din ianuarie. Acum, dac� din partea Transurban-ului se tergiverseaz�... nu mai e treaba noastr�“, a declarat Adriean Chiril�.
Directorul Cucoreanu trece direct de la o societate la alta, pe aproximativ aceeasi functie
„Urm�rim ca Troleibuzul s� devin� o unitate eficient�. �n nici un caz nu vom prelua datoriile societ�tii Transurban. Personalul va fi preluat �n urma unei selectii riguroase. Ne intereseaz� foarte mult� s� realiz�m un program de transport care s� corespund� unor cerinte ap�rute pe parcurs si s� elimin�m concurenta neloial� care s-a f�cut �ntre cele dou� societ�ti de transport c�l�tori �n comun“, a declarat Dumitru Badea, vicepresedintele Consiliului Judetean Neamt. Dup� cum a precizat si Lorica Mih�il�, directorul societ�tii Troleibuzul, se lucreaz� la realizarea unui program comun, pe baza c�ruia s� circule at�t troleibuzele, c�t si autobuzele preluate de la Transurban, si care vor duce cet�tenii �n localit�tile limitrofe municipiului Piatra Neamt. De la Transurban, Troleibuzul va prelua circa 10, maxim 14 autobuze, adic� acele masini care s�nt �ntr-o stare tehnic� bun�. Selectia personalului se va face pe baza unui examen, iar soferii care au avut tot felul de probleme de serviciu c�nd prestau pentru Tarnsurban au sanse mici de a fi preluati de Troleibuzul. Fiec�rui conduc�tor auto i se va �ncheia cartea de munc�, iar dac� va sustine examenul si va trece de el cu brio va fi din nou angajat. Nu la fel stau lucrurile �n cazul directorului Ioan Cucoreanu, manager de proiect la Transurban, care va deveni angajat al Troleibuzului f�r� examen, si va ocupa tot o functie de director, alta dec�t cea de director general.
Se decide soarta Transurban
Consiliul Local a fost la un pas de a aproba lichidarea Transurban, �n urm� cu dou� s�pt�m�ni. Proiectul avea la baz� raportul privind situatia economico-financiar� la data de 30 octombrie 2006 si a fost retras �n ultimul moment. Dac�, la sf�rsitul anului 2005, Transurban �nregistra datorii de peste 1,7 milioane de lei noi, la sf�rsitul lunii trecute pierderile cumulate pe zece luni erau de aproape 300 mii de lei noi. �n acelasi timp, capitalul social al societ�tii a fost redus cu peste 15.000 de metri p�trati de teren si constructiile aferente, tradus �n bani - 58.690 de lei noi. Operatiunea a f�cut obiectul unei hot�r�ri de Consiliu Local, �ns� nu a fost �nregistrat� si la Registrul Comertului, pentru c� AGA nu a fost de acord, iar cenzorii de la Transurban cu at�t mai putin, prefer�nd s�-si dea demisia din functii. Cert este c� Transurban ajunge la valori negative cu activul net, ceea ce �ncepe s� contravin� legii societ�tilor comerciale. Lichidarea voluntar� va fi dezb�tut� joi de alesii municipali, iar viitorul Transurban va fi stabilit �n functie de vot. Tot �n urm� cu dou� s�pt�m�ni, unul din membrii AGA Transurban spunea c� societatea ori va fi �nchis�, ori va fi orientat� spre un alt obiect de activitate, sau chiar tinut� �n stand-by pentru situatiile �n care municipalit�tii �i mai trebuie vreo societate pentru anumite investitii. „�n prima etap�, �ns�, pe noi nu ne intereseaz� soarta societ�tii Transurban, ci a echipei de acolo si a serviciului de transport pe care �l presteaz�. Important este ca serviciul si echipa sa nu aib� de suferit“, declara consilierul local Andrei Baciu.
|