Transurban intra in moarte clinica
Societatea Transurban intra in moarte clinica incepind cu luna decembrie. Nimeni nu poate spune de pe acum daca va mai fi resuscitata vreodata, insa este cert ca toata zestrea societatii Consiliului Local incepe sa fie impartita. Din luna decembrie, cei 37 de angajati vor fi transferati la Troleibuzul, ca divizie separata. Cu tot cu actualii sefi si cu tot cu autobuze. Ulterior, se va decide si viitorul societatii. „Practic, nu se pune cruce firmei Transurban. Noi ne-am gindit ca nu are rost sa avem doi mari operatori care asigura acelasi tip de transport de persoane, in speta Trolei-buzul si Transurban. Atunci, am hotarit ca ultima, care este o firma mai mare, sa preia si serviciul de transport cu autobuzele Primariei. Ne dorim ca toata echipa de la Transurban sa se transfere, ca o divizie a Troleibuzului. Am discutat si cu cei de la Troleibuzul si sint de acord. Pentru Transurban sint mai multe variante apoi: ori o inchidem, o reorganizam, ii dam o alta activitate, o tinem in stand-by in cazul in care vom mai avea nevoie de vreo societate, vom vedea. In prima etapa, insa, pe noi nu ne intereseaza soarta societatii Transurban, ci a echipei de acolo si a serviciului de transport pe care il presteaza. Important este ca serviciul si echipa sa nu aiba de suferit“, a declarat consilierul local Andrei Baciu, membru in AGA Transurban. Tot pentru interesul personalului angajat al societatii Consiliului Local s-a pronuntat si managerul acesteia, Ioan Cucoreanu: „Exista interes pentru ca angajatii sa nu sufere. La Troleibuzul vor avea salarii, vor primi bonuri de masa... La Transurban, acum, salariile se diminueaza pe zi ce trece din cauza datoriilor pe care trebuie sa le platim“. Acesta spune ca avintul spre Troleibuzul SA va avea si alte avantaje, printre care si programe de transport mai bine stabilite, trasee exacte, pentru ca acum exista o gindire comuna cu cei de la judet. Pe de alta parte, oamenii ramasi fideli societatii de transport cu autobuze nu prea stiu ce se va intimpla cu ei. In ultima perioada, a tot umblat vorba ca Transurban va fuziona cu Troleibuzul, iar ieri Consiliul Local a fost la un pas de a aproba lichidarea voluntara a societatii proprii. Proiectul avea la baza raportul privind situatia economico-financiara la data de 30 octombrie 2006.
Daca la sfirsitul anului 2005, Transurban inregistra datorii de peste 1,7 milioane de lei noi, la sfirsitul lunii trecute pierderile cumulate pe zece luni erau de aproape 300 de mii de lei noi. In acelasi timp, capitalul social al societatii a fost redus cu peste 15.000 de metri patrati de teren si constructiile aferente, tradus in lei - 58.690 de lei noi. Transurban a ajuns la valori negative cu activul net, ceea ce incepe sa contravina legii societatilor comerciale. In cele din urma, proiectul a fost retras de la dezbatere si va fi luat in discutie luna viitoare. Pina atunci, Transurban se va fi mutat, deja, in depourile de la Dumbrava Rosie.
|