Sute de miliarde pentru devierea Crac�ului
• pe 14 decembrie are loc licitatia pentru desemnarea firmei care va realiza devierea Crac�ului pentru 349 de miliarde de lei • SGA are necazuri la Sabasa din cauza neseriozit�tii constructorului • Locuitorii satului Slobozia vor sc�pa de amenintarea p�r�ului Crac�u dac� planurile oficialilor se vor realiza. Sistemul de Gospod�rire a Apelor Neamt are un proiect pentru realizarea unei devieri a cursului de ap� �n caz de urgent�, lucrare care dispune de 349 de miliarde de lei.
„Sistemul �n zon� este de treizeci de ani. Proiectul pe care �l avem este grandios si va cuprinde zona de la intrarea �n Slobozia p�n� la iesirea spre Z�nesti. Va fi reamenajat� albia si va fi realizat un canal de deviere. �n acest fel, c�nd debitul cursului de ap� va fi mare, va putea fi deviat cursul, astfel �nc�t s� nu mai reprezinte un pericol“, a declarat inginer Emil Bostan, directorul SGA Neamt.
Acesta a ad�ugat c� licitatia pentru desemnarea firmei care se va ocupa de acest proiect este programat� pentru 14 decembrie. Cam t�rziu, ce-i drept, si nu se va putea face mare lucru anul acesta. Vor fi demarate �ns� primele excavatii si operatiuni, urm�nd a fi continuate �n 2007. C�nd va fi finalizat� lucrarea... nu se stie. Totul este relativ c�nd vine vorba de lucr�ri pe cursuri de ap�, iar SGA Neamt stie cel mai bine acest lucru. La Sabasa, de exemplu, lucrarea trebuia s� fie demult gata, �ns� n-a fost asa pentru c� firma angajat� s-a dovedit a fi neserioas�. Asta desi e pl�tit� cu aproape 120 de miliarde de lei pentru lucrare.
„Regularizarea si �nt�rirea malului au fost �nt�rziate, �ntr-adev�r. �n prim�vara acestui an au fost alocate sapte miliarde de lei, iar ulterior au mai sosit 22 de miliarde. Lucrarea trebuie executat� �n acest an, �ns� nu cred c� va fi, pentru c� este o problem� cu constructorul, care tot zice c� Apele Rom�ne nu pl�tesc. Nu este adev�rat! Tot ce s-a f�cut a fost achitat. Ei motiveaz� ba c� nu g�sesc fort� de munc�, ba c� nu mai lucreaz� cu furnizorul lor de beton... Tin s� spun c�, dac� vor continua �n acest mod si lucr�rile vor trena, se va merge inclusiv pe varianta schimb�rii firmei. Conform graficului, la Sabasa trebuia s� fie gata p�n� acum, iar firma trebuia s� �nceap� lucrul la Borca. Sanse s� fie finalizate lucr�rile s�nt, nu se pune problema. Bani, la fel, s�nt. Problema este neseriozitatea constructorului“, a mai spus Emil Bostan.
|