Fuziunea dintre Troleibuzul si Transurban, o solutie ciudat� si costisitoare
La Consiliul Local Piatra Neamt s-a decis demararea unui proiect de fuziune dintre societatea de transport local Transurban si societatea de transport judetean Troleibuzul. Ratiunea unei astfel de actiuni r�m�ne ascuns�, ca multe alte actiuni ale autorit�tii locale, care ne-a cam obisnuit s� ne pun� �n fata faptului �mplinit. Av�nd �n vedere legile existente �n materie, fuziunea respectiv� se poate asimila cu �ncrucisarea unui cal si a unui m�gar, al c�rei rezultat poate fi ceva incert, de categoria cat�rului. S� nu mai punem la socoteal� si observatia, destul de pertinent� a consilierului Adriean Chiril�, c� solutia fuzion�rii este si costisitoare pe deasupra, arunc�nd cu banii �n v�nt pentru niste expertize realizate aiurea de experti specializati �n fuziuni de gogoserii.
De ce se alege calea fuziunii, care nu duce nic�ieri, si nu se aplic� legile exitente, �n vigoare, este o problem� care dovedeste, �nc� o dat�, lipsa de expertiz� si amatorismul din administratia local�.
�n martie 2007, intr� �n vigoare Legea serviciilor comunitare de utilit�ti publice, promulgat� deja.
Pentru unificarea serviciului de transport local cu cel de transport judetean, singura solutie, conform acestei legi, este crearea unei asociatii de dezvoltare comunitar� �ntre Consiliul Municipal si Consiliul Judetean (�n care pot intra si alte consilii interesate). Aceast� asociatie poate avea ca obiect de activitate transportul public de persoane, societatea de transport nou creat�, ca rezultat al asocierii, si nu al fuziunii, av�nd o identitate, de data aceasta cert�. Realiz�nd aceast� asociatie de dezvoltare comunitar�, mai rezolv�m si problema apropierii de „standardele europene“, de care se discut� at�ta. Cert este c�, �nainte de aventura cu fuziunea, trebuie realizat� o dezbatere cu niscaiva specialisti �n domeniu si aceasta ar trebui s� fie regula, nu exceptia, �n cadrul Consiliului Local Piatra Neamt.
|