Autorit�tile din Girov preg�tesc „taxa pentru trafic greu“
• alesii comunei consider� c� drumurile se stric� din cauza autovehiculelor de mare tonaj • dup� ce se vor consulta cu reprezentantii altor prim�rii, vor stabili un cuantum care se doreste a fi c�t mai ridicat • Stabilirea taxelor si impozitelor locale pentru anul 2007, mai ales a celor speciale, a fost un prilej de furtunoase dezbateri �n sedinta legislativului girovean, de la �nceputul acestei s�pt�m�ni. �n urma discutiilor, au fost f�cute o serie de propuneri, dar nu s-a luat nici o decizie final�, aceasta fiind am�nat� pentru noi consult�ri. Conducerea Prim�riei Girov urmeaz� s� ia leg�tura cu reprezentanti ai altor comune din judet, care au aprobat, deja, asemenea taxe.
Marea sup�rare a alesilor comunei o reprezint� circulatia nestingherit� a autovehiculelor de mare tonaj care �si aduc major contributia la deteriorarea drumurilor si caselor. „Propun s� fix�m o tax� pe care s� o aplic�m pentru masinile de mare tonaj care circul� pe drumurile din comun�. Pe cele asfaltate, pe care circul� autovehicule cu o greutate peste cea pentru care au fost proiectate, au �nceput s� apar� sp�rturi. S�nt si alte prim�rii care aplic� o asemenea tax�. La G�rcina, spre exemplu, au pus barier� chiar �n fata sediului administrativ, iar masinile grele nu pot trece dec�t dup� achitarea unei taxe de 100 de mii de lei“, a spus Vasile Olaru, primarul comunei Girov.
Liderul de opinie al grupului PSD, consilierul Mihai Pavel, a tinut s� �l atentioneze pe seful administratiei locale c� si-a �nsusit propunerea f�cut� de social-democratii locali, �n urm� cu ceva timp. Pe de alt� parte, consilierul PRM Mihai B�lut a opinat c� o tax� de 100 mii de lei ar fi mult prea redus�: „Credeti c� 100 de mii de lei ar fi suficienti, at�t timp c�t masinile de mare tonaj distrug sosele pentru care s-au cheltuit miliarde? Ar trebui s� le fix�m o tax� de s� �i usture stomacul. Eu propun 1 milion de lei pentru orice autovehicul care dep�seste 10 tone“.
Pe de alt� parte, consilierul PSD Dumitru Sandu a solicitat luarea de m�suri pentru limitarea vitezei prin centrul comunei: „Masinile mari trec cu vitez� at�t de mare, c� d�rd�ie ferestrele. Oamenii se pl�ng c� au �nceput s� li se crape peretii caselor. Trebuie neap�rat s� ne g�ndim la limitarea vitezei �n centru“.
Unii consilieri s-au pl�ns c� posesorii de tractoare �nmatriculate - care pl�tesc anual asigurarea si verificarea tehnic� - s�nt pusi pe picior de egalitate cu aceia care nu si-au �nmatriculat vehiculele si care, contra unei taxe pl�tite la Prim�rie, circul� nestingheriti pe drumurile comunei. �n vizorul membrilor legislativului au intrat si c�rutasii - nu doar cei care intr� �n bazarul comunal - si care s-ar putea s� cotizeze la bugetul local, de anul viitor.
Alesii locali au dezb�tut si comb�tut mult si pe tema taxelor ce ar trebui aplicate produc�torilor, cresc�torilor de animale si comerciantilor care �si v�nd m�rfurile si or�t�niile din b�t�tur� �n bazarul comunal. Membrii legislativului au propus o corelare a nivelului acestora cu cantitatea si tipul de produse. Nu de aceeasi p�rere a fost si primarul care s-a pl�ns c�, de la stoparea comertului cu animale si p�s�ri �n t�rguri si oboare, �ncas�rile din bazarul comunei au sc�zut drastic. El a ad�ugat c� oprelistile legii nu i-a �mpiedicat pe oameni s� fac� v�nzare �n locuri neamenajate. Primarul Olaru a subliniat c� are semnale c� unele t�rguri si oboare au fost redeschise, motiv pentru care va face demersuri la institutiile abilitate, �n acest sens.
|