Programul „Servicii de Sprijin pentru Dezvoltarea Afacerilor“, la final
Lansat cu un an �n urm� si finantat cu 3,8 milioane de euro prin programul PHARE al Uniunii Europene, programul „Servicii de Sprijin pentru Dezvoltarea Afacerilor“ s-a �ncheiat joi, 26 octombrie. Cunoscut si ca PHARE BDSS, a fost un proiect destinat �mbun�t�tirii competitivit�tii �ntreprinderilor mici si mijlocii din cele opt regiuni de dezvoltare ale Rom�niei, prin cresterea capacit�tii furnizorilor de servicii de afaceri. Programul a fost coordonat de Ministerul Integr�rii Europene si implementat de un consortiu condus de firma britanic� Entreprise.
Obiectivele specifice programului au fost cresterea capacit�tii firmelor de a livra servicii de instruire si consultant� la standarde europene si de a dezvolta retele nationale si leg�turi transnationale; stabilirea unui sistem simplu si accesibil de livrare de servicii de consultant� si instruire de �nalt� calitate, respectiv livrarea acestora c�tre IMM si stimularea cererii IMM pentru servicii de consultant�. „Firmele de consultant� si �ntreprinz�torii din Regiunea Nord-Est au primit cu interes proiectul, aspect demonstrat de rezultatele obtinute dup� un an de functionare. Managerii locali si organizatiile reprezentantive ale acestora au constientizat nevoia de preg�tire si importanta resursei umane �n dezvoltare si s�nt dispusi s� aloce resurse interne pentru perfectionarea continu�“, a declarat Emil Popa, coordonatorul programului pentru Regiunea de Dezvoltare Nord-Est.
�n cadrul Regiunii Nord-Est, cinci furnizori de servicii de consultant� �n afaceri si 25 de consultanti ai acestora, peste 150 de IMM si peste 400 de manageri de nivel mediu si �nalt din aceste �ntreprinderi, ca si mai bine de 40 de oficiali ai autorit�tilor locale, Agentiilor de Dezvoltare Regional�, Camerelor de Comert si Industrie locale, ai unor asociatii patronale si profesionale au participat la zeci de sesiuni de instruire, viz�nd nou� tematici distincte. Printre acestea se num�r� asistenta pentru promovarea exporturilor, asigurarea calit�tii, transfer tehnologic, proceduri de accesare a fondurilor structurale si de coeziune europene, managementul clientilor, proiectare si lansare de noi produse si servicii, tehnici de comunicare, promovarea investitiilor si identificarea de noi parteneri de afaceri, dezvoltarea capacit�tii manageriale, tehnici de v�nzare si marketing.
Punctele nodale �n regiune s�nt asigurate de dou� Birouri Suport Regionale, �n Piatra Neamt, respectiv Iasi, care �si continu� existenta si dup� �ncheierea programului. Companiile de consultant� participante la program s�nt �n curs de institutionalizare a unei asociatii - Reteaua Organizatiilor de Consultant� �n Afaceri (ROCA) - destinat� at�t continu�rii si dezvolt�rii conexiunilor de afaceri stabilite �n timpul programului, c�t si mentinerii standardelor de calitate a serviciilor furnizate de organizatiile membre.
|