„Maritisul“ Salubritatii, motiv de disputa
Aprobarea Caietului de Sarcini si a Regulamentului pentru concesionarea Serviciului Public de Salubritate s-a facut, �n sedinta Consiliului Local de joi, 28 septembrie, dupa dispute aprige �ntre consilierii locali. Consilierul independent Mihail Florea a tinut sa spuna motivele pentru care se va abtine de la votarea acestui proiect de hotar�re. „Precizez din start si rog sa fie consemnat �n procesul-verbal faptul ca ma voi abtine de la votarea acestui proiect de hotar�re. Noi am votat �n luna februarie concesionarea activitatii de salubritate, lucru cu care eu nu s�nt de acord. Cred ca ar fi mai nimerit un parteneriat public, la care sa poata participa oricine. Acum avem �n mapa caietul de sarcini pentru «delegarea gestiunii» Serviciului Public de Salubritate. Dupa mine, cele doua notiuni s�nt distincte. La cele doua documente pe care le avem �n mapa am multe amendamente. Din c�te stiu eu, nu toata lumea le-a avut, �nsa, �n mapa, nici nu poate vota �n cunostinta de cauza. De aceea, eu as propune sa am�nam discutarea acestui proiect. De exemplu, se vorbeste despre transferarea bazei materiale, pe baza unui proces-verbal, catre firma care va concesiona activitatea, ceea ce mi se pare anormal. Pe de alta parte, nu s�nt de acord cu limitarea participarii doar a unor firme din judet, pentru ca mi se pare un lucru discriminatoriu si mai ales faptul ca pare a fi facut caietul dupa «chipul si asemanarea» unei anumite firme. Pe de alta parte, s�nt o serie de lucruri care nu au fost precizate �n caiet. Nu se spune la c�ti kilometri ne propunem sa curatam. Pe de alta parte, se face referire doar la colectarea gunoiului menajer. Eu as propune preluarea personalului de la actualul Serviciu. Pe de alta parte, nu mi se pare corect sa-i dam baza materiala doar prin proces-verbal“, a precizat Mihail Florea. Acesta si-a mai manifestat nemultumirea cu privire la starea jalnica �n care se afla platformele de gunoi actuale si a solicitat prezentarea de catre Primarie a unui contract cu o firma care spala pubelele. Si consilierul Sorin Cazan a tinut sa-si manifeste nemultumirile legate de curatirea cailor rutiere �n timpul iernii, sustin�nd ca timpul de interventie, precizat �n caiet, nu este cel adecvat, alesul arat�ndu-se nemultumit si de activitatea, de p�na acum, de interventie �n sezonul friguros, a primariei. Aceasta remarca a inflamat spiritele, determin�nd interventia primarului care a precizat ca nu se pot compara banii alocati de Bacau activitatii de deszapezire si posibilitatile financiare ale Romanului. „La Bacau se cheltuiesc 200 de milioane de lei pe zi, iar noi avem c�teva miliarde pe iarna“ a spus primarul.
Directorul tehnic al Primariei, Felician Ionita, a facut �n fata consilierilor locali o serie de precizari de ordin tehnic, menite sa-i ajute la vot. „Nelinistile domnului consilier Florea s�nt nejustificate, pentru ca orice firma poate participa la licitatia de concesionare. Societatile care participa s�nt obligate sa aiba punct de lucru pe raza judetului Neamt. Cum de la cumpararea caietului de sarcini si p�na la organizarea licitatiei trebuie sa treaca 40 de zile, cine este interesat de aceasta activitate �si poate lesne deschide punct de lucru, printr-un act aditional la Registrul Comertului. Aceasta prevedere este extrem de importanta pentru noi, pentru ca �nseamna ca firma respectiva sa depuna taxele si impozitele la Roman. Termenii tehnici de «bunuri de retur» si «bunuri de folosinta» presupun faptul ca acestea apartin�nd domeniului public, nu pot fi �nstrainate de concesionar, care trebuie sa le returneze �n starea tehnica initiala, la expirarea contractului. Important este si faptul ca noi putem impune pretul activitatii. Am �nceput inventarierea celor 68 de platforme de gunoi, pentru ca o parte au fost distruse. De altfel, eu mi-am realizat un calendar al pregatirii concesionarii si sper ca, �n jurul datei de 1 iulie, sa �ncheiem pregatirile“, a precizat Felicia Ionita. Acesta a subliniat dificultatea �ntocmirii, �n timp util, �n aproximativ sase luni, a peste 4.000 contracte de salubritate cu viitorii clienti.
Reamintim faptul ca, printr-o hotar�re a Consiliului Local din luna februarie 2006, s-a decis concesionarea prin licitatie publica a serviciilor de precolectare, colectare a deseurilor, transportul acestora, depozitarea, maturatul manual si mecanic, spalatul cailor publice, razuitul rigolelor, curatatul manual si mecanic al zapezii de pe caile publice, combaterea poleiul si curatirea gurilor de scurgere. Pentru organizarea licitatiei de concesionare a activitatii amintite, s-a impus �ntocmirea unui caiet de sarcini si a unui Regulament, documente care au fost �ntocmite, dupa o selectie de oferte, de SC „Alex Line“ SRL Bucuresti, fiind reactualizate si completate de Directia Tehnica din Primaria Municipiului. Dupa mai bine de o ora de dezbateri, hotar�rea a fost votata cu 16 voturi „pentru“ si patru abtineri, respectiv ale lui Mihail Florea, Sorin Cazan si consilierilor conservatori.
|